Святая Троица

Святая Троица

Святая  Троица — это  богословский  термин,  отражающий  христианское  учение  о  Триипостасности  Бога.  Это  одно  из  важнейших  понятий  Православия.  Догмат  о  Пресвятой  Троице — основание  христианской  религии.

Бог  есть  один  по  существу,  но  троичен  в  лицах:  Отец,  Сын  и  Святой  Дух — Святая  Троица  единосущная  и  нераздельная.  Учение  о  Пресвятой  Троице  дано  в  христианском  Откровении.  Само  слово  «Троица»  небиблейского  происхождения.  Оно  была  введено  в  христианский  лексикон  во  второй  половине  II  века  святителем  Феофилом  Антиохийским.

Догмат  о  Пресвятой  Троице  непостижим  на  уровне  рассудка.  Это  тайна,  которая  не  может  быть  выражена  рационально.  Тайна,  постигаемая  в  опыте  духовной  жизни,  сопряженной  с  аскетическим  подвигом,  но  и  то  отчасти.

 В.Н.Лосский говорит: «Апофа- тическое восхождение есть восхождение на Голгофу, поэтому никакая спекулятивная философия никогда не могла подняться до тайны Пресвятой Троицы».

Чтобы  простому  грешному  человеку  был  понятен  смысл  догмата  о  Пресвятой  Троице,  святые  отцы  использовали  разные  ассоциации,  аналогии  из  нашей  земной  жизни.  Но  все  эти  сравнения  не  выражают  глубину  понятия  «Святая  Троица»,  хотя  дают  некоторое  представление  об  этой  сложной  и  непостижимой  тайне.

По преданию, святой Патрик Ирландский (V в.) в качестве иллюстрации Троицы использовал трилистник клевера. Он спрашивал: «Здесь один листочек или три? Если один, то почему у него три лепестка одинакового размера? А если три, то почему только один стебелек? Если ты не можешь объяснить такую простую загадку, как клевер, то как можешь ты надеяться понять такую глубокую тайну, как Святая Троица?»

Святитель  Василий  Великий  самой  совершенной  из  аналогий,  заимствованных  из  тварного  мира,  считал  радугу,  потому  что  «один  и  тот  же  свет  и  непрерывен  в  самом  себе  и  многоцветен…  И  в  совокупности  многоцветные  лучи  образуют  единый  белый.»

Вера  в  Святую  Троицу  отличает  христианство  от  всех  других  монотеистических  учений.  Учение  о  Троице  есть  основание  всего  христианского  веро-  и  нравоучения.  «Это  не  только  основа,  но  и  высшая  цель  богословия»  (В.  Н.  Лосский).

Учение  о  Триедином  Боге  сводится  к  трем  положениям:

  1. Бог  троичен,  и  троичность  состоит  в  том,  что  в  Боге  Три  Лица  (ипостаси):  Отец,  Сын,  Святой  Дух.
  2. Кадое  Лицо  Пресвятой  Троицы  есть  Бог,  но  Они  суть  не  три  Бога,  суть  единое  Божественное  существо.
  3. Все  три  Лица  отличаются  личными  или  ипостасными  свойствами.

В  то,  что  Бог  един  по  существу,  но  троичен  в  лицах,  христиане  верили  всегда,  но  само  догматическое  учение  о  Пресвятой  Троице  создавалось  постепенно,  в  борьбе  с  различного  рода  еретическими  заблуждениями.  Истина  выкристаллизовалась  и  закрепилась  на  Первом  Вселенском  Соборе  в  Никее  в  325  году.

На  том  Соборе  святитель  Спиридон  Тримифунтский  взял  в  руки  кирпич  и  стиснул  его:  мгновенно  вышел  из  него  вверх  огонь,  вниз  потекла  вода,  а  глина  осталась  в  руках  чудотворца.  Тем  самым  он  дал  наклядное  доказательство  Единства  во  Святой  Троице.   «Се три сти­хии, а пл­ин­фа (кир­пич) од­на, – ска­зал то­гда свя­ти­тель Спи­ри­дон, – так и в Пре­свя­той Тро­и­це – Три Ли­ца, а Бо­же­ство Еди­но».

Основным  деянием  этого  Собора  было  составление  Никейского  Символа  Веры,  в  который  были  внесены  небиблейские  термины,  среди  которых  особую  роль  в  тринитарных  спорах  IV  столетия  сыграл  термин   «омоусиос» — «единосущный»,  для  раскрытия  подлинного  смысла  которого  понадобились  огромные  усилия  великих  Каппадокийцев:  Василия  Великого,  Григория  Богослова  и  Григория  Нисского.

Иконографическая  традиция  изображения  Святой  Троицы,  в  первую  очередь,  отражает  несколько  Библейских  эпизодов,  из  которых  широко  распространены  Предвечный  совет  и  Гостеприимство  Авраама,  реже  упоминается  явление  Троицы  Александру  Свирскому  и  Святая  Живоначальная  Троица  с  деяниями.

Большой  Московский  Собор  1666-1667  годов  запретил  изображать  Бога  Отца  (43  глава).  Это  касалось  распространенных  в  то  время  иконописных  сюжетов.  Православная  церковь  допускает  только  символическое  изображение  невидимой  и  непостижимой  Троицы.  Общепризнанной  иконой  Троицы  служит  образ  русского  иконописца  Андрея  Рублева.

День  Святой  Троицы  празднуется  на  пятидесятый  день  после  Пасхи,  поэтому  этот  праздник  еще  называется  Пятидесятницей.  В  десятый  день  по  Вознесении  Господа  Иисуса  Христа  на  учеников  Его  и  на  Деву  Марию,  находившихся  в  Сионской  горнице,  снизошел  Дух  Святой  в  виде  языков  пламени.

И  Богоматерь,  и  апостолы  в  тот  миг  ощутили  необыкновенную  силу,  действующую  в  них.  Просто  и  непосредственно  им  был  дан  свыше  новый  благодатный  дар  глагола — они  заговорили  на  языках,  которых  не  знали  прежде.  Это  было  дарование,  необходимое  для  проповеди  Евангелия  по  всему  миру.

В  память  об  этом  событии  праздник  Пятидесятницы  называется  еще  днем  Сошествия  Святого  Духа,  а  также  днем  Святой  Троицы:  в  явлении  Святого  Духа,  исшедшего  от  Бога-Отца  по  обещанию  Бога-Сына,  раскрылось  таинство  единства  Святой  Троицы.  На  следующий  день  празднуется  день  Святого  Духа  или  Духов  день.

Тропарь, глас 8

Благословен еси, Христе Боже наш, Иже премудры ловцы явлей, низпослав им Духа Святаго, и теми уловлей вселенную, Человеколюбче, слава Тебе.

Ин тропарь, глас 8

Благословен еси, Трисвятый Господи Боже наш, Иже всю тварь премудростию Твоею создавый и падший род человечь милостию Своею не оставивый, покаявшимся же грешником живот вечный даровати обещавый, Человеколюбче, слава Тебе.

Кондак, глас 8

Егда снизшед языки слия, разделяше языки Вышний, егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва, и согласно славим Всесвятаго Духа. 

АКАФИСТ   СВЯТОЙ    ЖИВОНАЧАЛЬНОЙ   ТРОИЦЕ

Кондак 1

Предвечный Царю веков и Господи, всея твари видимыя и невидимыя Содетелю, Емуже, в Троице Святей славимому Богу, всяко колено покланяется небесных, земных и преисподних; темже и мы, яко крещеннии в Трисвятое имя Твое, аще и недостойнии, хвалебное сие дерзаем принести Тебе пение; Ты же, яко Творец, Промыслитель и Судия наш, вонми гласу раб Твоих и не отстави милости Твоея от нас, да из глубины души выну зовем Ти: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Икос 1

Архангели и Ангели, Начала и Власти, Престоли и Господствия, предстояще самому Престолу Славы Твоея, не довлеют изрещи величия совершенств Твоих: многоочитии же Херувими и шестокрилатии Серафими, закрывающе лица своя, точию с трепетом и любовию взывают друг ко другу: «Свят, Свят, Свят Господь Саваоф!» Нам убо, иже прах и пепел есмы, кольми паче удобее любити молчание; но, да не толиких щедрот, в создании и искуплении на нас излиянных, непамятливи явимся и неблагодарни, подражающе горнему славословию, с верою и любовию взываем: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, неисповедимая совершенств Высото и неизследимая таин Пучино. Свят еси, Господи Боже наш, везде сый и вся исполняяй, Единый и Тойжде вчера, днесь и во веки. Свят еси, Господи Боже наш, вся могий, нарицаяй не сущая яко сущая, низводяй даже до ада и паки возводяй. Свят еси, Господи Боже наш, испытуяй сердца и утробы человеческия, исчитаяй звезды и всем им имена нарицаяй. Свят еси, Господи Боже наш, Егоже вси путие истинны и вся судьбы оправданны вкупе и вожделенны. Свят еси, Господи Боже наш, отдая грехи отцев на чада, милуяй же и награждаяй в роды родов. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 2

Видев Тя Исаия на Престоле высоце и превознесенне, глаголаше: «О окаянный аз, яко человек сый и нечисты устне имый, и Господа Саваофа видех очима моима». Егда же угль горящий, носимый от Ангела, прикоснуся устом его, чисте восхваляше Тебе, Отца и Сына и Святаго Духа, Единаго Бога. Попали убо, о Пресвятая Троице, огнем Божества Твоего терние и наших многих беззаконий, да чистым сердцем возопием Тебе: Аллилуиа.

Икос 2

Разум неуразуменный разумети ища великий во пророцех Моисей, глаголаше: «Яви мне лице Твое, да разумно вижду Тя». Ты же к нему: «Задняя Моя узриши, лице же Мое не явится тебе: не бо узрит человек лице Мое и жив будет». Нам же, аще и недостойным, благоволил еси явити Себе в лице Единороднаго Сына Твоего; темже благодарне вопием: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, Серафимов пламенногорящая Любы и Херувимов выну светящая Премудросте. Свят еси, Господи Боже наш, Небесных Престолов превышний Царю и премирных Господствий всеистинный Господи. Свят еси, Господи Боже наш, вышних Сил непобедимая Крепосте и горних Властей всемогущий Властителю. Свят еси, Господи Боже наш, Архангелов всерадостное благовестие и Ангелов неумолкающая проповедь. Свят еси, Господи Боже наш, разумных Начал верховное Всеначало, и всех прочих Небесных чинов державный Повелителю. Свят еси, Господи Боже наш, Един имеяй безсмертие и живый во Свете Неприступнем, со избранными же Твоими, яко со други, лицем к лицу беседуяй. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 3

Силою неизреченнаго могущества Твоего вся содержиши, Словом неизследимыя Премудрости Твоея вся строиши, Духом уст Твоих вся живиши и радуеши, о Трисолнечне Вседетелю! Измерил еси небо дланию и землю пядию, носиши и питаеши всю тварь, вся по имени призываеши, и несть могий утаитися властительныя десницы и взора Твоего; сего ради со всеми вышними и нижними силами, со умилением припадающе, зовем Ти: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй всякое создание работно повелению Твоему, всюду являеши следы Промысла и неизчетных совершенств Твоих; темже невидимая Твоя и присносущную силу и Божество, твореньми помышляема, видяще, со удивлением и радостию зовем: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, властительный Содетелю видимых и невидимых и любвеобильный Строителю настоящих и грядущих. Свят еси, Господи Боже наш, от четырех стихий составивый тварь и четырьми времены круг лета венчавый. Свят еси, Господи Боже наш, повелевый солнцу светити во дни, и луне со звездами просвещати нощь. Свят еси, Господи Боже наш, изводяй ветры от сокровищ, одеваяй небо облаки и посылаяй дождь и росу в прохлаждение зноя. Свят еси, Господи Боже наш, препоясуяй холмы радостию и долы веселием, украшаяй крины сельныя и венчаяй поля класами. Свят еси, Господи Боже наш, посылаяй пищу птенцем врановым, напаяяй вся звери сельныя и полагаяй щедроты Своя на всех делех Своих. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 4

Бурю внутрь имея душепагубныя ереси, вторый Иуда, Арий безумный, отвержеся Тебе, Сына Божия, Единаго от Пребожественныя Троицы быти; мы же, аще и ино лице Отчее, ино Сыновне, ино Святаго Духа глаголем, но Отчее, Сыновнее и Святаго Духа Едино Божество, равну силу, соприсносущно величество сердцем и устны исповедуем и, яко трисолнечным светом в купели Крещения озареннии, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, Единому Богу покланяемся, зовуще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше пастырие и учителие Святыя Церкве Ария, яко лютаго зверя, вторгшася в словесное Христово стадо и восхищающа овцы от истиннаго исповедания православныя веры, сошедшеся в Никеи на Соборе, Бога, а не тварь, Христа исповедаша и, равна Отцу Сына и Святаго Духа чтуще, громогласне возгласиша: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, Боже Отче, Боже Сыне, Боже Душе Святый, Единый Истинный Боже, а не три бози. Свят еси, Господи Боже наш, несозданный Отче, несозданный Сыне, несозданный Душе Святый, Едине вкупе несозданне, а не три особь несозданны. Свят еси, Господи Боже наш, Отец, раждаяй предвечно Сына, Сын, раждаемый безлетно от Отца, Дух Святый, из Негоже от век происходяй, но не раждаяся. Свят еси, Господи Боже наш, Отец, воззвавый нас от небытия, Сын, искупивый нас падших Крестом Своим, Дух Святый, освящаяй и животворяй всех Своею благодатию. Свят еси, Господи Боже наш, в дусе, души и теле нашем трехчастную скинию на вселение Свое основати благоволивый и всеконечне грехом разрушитися ей в нас не попустивый. Свят еси, Господи Боже наш, знамение Триипостаснаго Существа Своего на всех делех рук Своих в мире видимом и невидимом положивый. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 5

Пребезначальная и Вседетельная Троице, создавши нас по образу и по подобию Твоему, заповедала еси творити угодная пред Тобою, мы же, окаяннии, злую волю нашу возлюбивше, обеты Крещения отвергохом, образ Твой помрачихом; ныне же паки к Тебе прибегаем и молимся: подаждь нам благодать Твою, исхити нас из руки враг, видимых и невидимых, и спаси ны, имиже веси судьбами, да во веки веков зовем Тебе: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще разум превосходящая совершенства Твоя и неизреченная благодеяния к бедным сыном Адамлим (в Тя бо, Триединаго Бога, истинно веруяй, мертвый духом оживляется, оскверненный совестию очищается, погибший спасается), благодарным умом, благодарным сердцем, благодарными усты, от Тебе созданными, преклоньше колена, глаголем: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, в Триипостаснем Совете Твоем положивый сотворити человека и в тело его, от персти взятое, дыхание жизней из уст Твоих вдохнувый. Свят еси, Господи Боже наш, образом и подобием Твоим в лице Адама всех нас почтый и рая сладости наследники учинивый. Свят еси, Господи Боже наш, разумом превыше всего видимаго вознесый нас и тварь всю дольнюю под нозе наши покоривый. Свят еси, Господи Боже наш, древо жизни в пищу нам даровавый и даром безсмертия ны обогативый. Свят еси, Господи Боже наш, преслушавших заповедь прародителей наших и по грехопадении не оставивый, но на уповании спасения прямо Едема вселивый. Свят еси, Господи Боже наш, изведый и нас из чрева матере нашея и благодатию Евангелия по рождении освятивый. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 6

Проповедник правды и ревнитель святаго имене Твоего, Илия досточудный, воззван от Ангела, ста в горе Хориве; бысть же дух крепок, низлагаяй горы, бысть трус велий и огнь палящ, но не в сих Тя виде, и по огни глас хлада тонка, и тамо Господь; покрыв убо лице милотию, с веселием и страхом взываше: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси в просвещение всему миру сияние Трисветлаго Божества Твоего, отгнал еси вся идольская заблуждения, Триипостасный Боже и Господи, весь же род человеческий от долгия тьмы язычества в чудный свет Евангелия привел еси, имже озареннии, славим вседержавный Промысл Твой о нас, зовуще: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, до конца растленную грехом тварь водами потопными потребивый и в лице Ноя обновивый весь род человечь. Свят еси, Господи Боже наш, отлучивый отца верующих Авраама от смешения язык и в потомстве его истинную Церковь основавый. Свят еси, Господи Боже наш, изведый люди Своя из Египта, препитавый их манною в пустыни и введый в землю, кипящую медом и млеком. Свят еси, Господи Боже наш, воздвигий Давида, исполнивый Духом Своим пророки и теми среди Израиля веру в Обетованнаго Искупителя сохранивый. Свят еси, Господи Боже наш, пленом вавилонским согрешшыя люди Своя наказавый и по скончании его паки Иерусалиму возградитися повелевый. Свят еси, Господи Боже наш, Маккавеи в вере и преданиих отеческих непоколебимыми до смерти показавый и Церковь подзаконную, яко невесту, до пришествия возлюбленнаго Жениха целу соблюдый. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 7

Хотя проявити величие любве и милосердия Твоего к падшему роду человеческому, егда прииде кончина лета, послал еси Единороднаго Сына Твоего, раждаема от Жены, бываема под законом, да подзаконныя искупит, Иже, пожив на земли яко человек и искупив ны Крестом Своим, вознесеся на Небо, отнюдуже, исполняяй обетование, низпосла нам Пресвятаго Духа Своего, да зовем вси: Аллилуиа.

Икос 7

Дивное воистину и новое показал еси чудо, дивный в высоких, Господи, егда по низпослании Пресвятаго Духа на избранныя ученики и апостолы извел еси их на проповедь всему миру, да возвестят великое имя Пресвятыя Троицы и пленят вся языки в послушание веры. Тем же, чудящеся силе и действию богодухновенных словес их, с радостию зовем: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, избравый немощная, худородная и буия мира, да посрамят крепкия, славныя и премудрыя. Свят еси, Господи Боже наш, воодушевивый безчисленныя сонмы мучеников, да тьмами мучений и смертей запечатлеют истину Евангелия и силу благодати Христовы. Свят еси, Господи Боже наш, сердце равноапостольнаго Константина знамением Креста преклонивый и тем конец лютым гонением на христиан положивый. Свят еси, Господи Боже наш, седмию Вселенскими Соборы богоносных отец, яко седмию столпы, Церковь оградивый и еретическим треволнением неприступну сотворивый. Свят еси, Господи Боже наш, богомудрым учителем и великим подвижником благочестия, яко пресветлым звездам на тверди Церкве, возсияти даровавый. Свят еси, Господи Боже наш, и владыку земли Русския Владимира ко свету истинныя веры наставивый и тем всю страну нашу от прелести многобожия свободивый. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 8

Странно и чудно у дуба Мамврийска узрев Тя Авраам во образе Триех Мужей, аки ко единому беседоваше, глаголя: «Господи, аще обретох благодать пред Тобою, не мини раба Твоего». Трием убо, в Триех явльшихся ему Лицех, Отцу и Сыну и Святому Духу, Единому же в существе Богу, до земли поклонися, зовый: Аллилуиа.

Икос 8

Весь еси везде и всегда, не точию могуществом неисчетныя силы Твоея, но и богатством вседетельнaro промышления Твоего о всяцем создании Твоем; нам же, якоже рече Сын Твой, и власи главнии вси изочтени суть у Тебе, да ни един из них падет без воли Твоея. Темже, уповающе на Промысл Твой, со дерзновением и любовию зовем: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, благоволивый всему роду человеческому разделитися на племена и языки, и коемуждо их место и время жительства указавый. Свят еси, Господи Боже наш, Имже царие царствуют и сильнии пишут правду, соблюдаяй избранных Своих, яко зеницу ока. Свят еси, Господи Боже наш, от Негоже исходит всяка премудрость и разум, всяка крепость и сила, всяко здравие и лепота. Свят еси, Господи Боже наш, наводяй и отъемляй брани, венчаяй победою правое оружие, нeправое же посреде самых побед предопределяяй к сокрушению. Свят еси, Господи Боже наш, даяй знамения на небеси и на земли, посылаяй огнь, язву и глад на люди, да не до конца заблудят от путей Твоих. Свят еси, Господи Боже наш, возносяй смиренныя от земли, еже посадити со князи людей Своих, и низлагаяй гордыя, яко не обрестися месту их. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 9

Всякое естество, горе и низу, непрестанно славит Тя, Предвечнаго Творца и Бога: на Небеси едини «Свят, Свят, Свят» день и нощь взывают, друзии же венцы своя к подножию ног Твоих полагают; на земли же со всею тварию мы, яко украшеннии образом присносущныя Твоея славы, к Тебе молимся и от Тебе великия и богатыя милости чаем, зовуще: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещаннии, аще и много труждаются мыслию во испытании о таинстве Пресвятыя Троицы, но не могут разумети, како естеством Един есть Бог, в Триех же совершенных Лицех; мы же веруем точию сему и исповедуем, какоже – не испытуем, и неисчетная благодеяния к нам коегождо из Триех Божественных Лиц добре ведуще, с верою и благодарением зовем: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, праведным судом Твоим всем нам в землю, от неяже взяты есмы, возвратитися и паки в день воскресения из нея востати положивый. Свят еси, Господи Боже наш, солнцу, луне и звездам некогда померкнути, земли и всему, еже на ней, огнем преобразитися предопределивый, да вместо их явится небо ново и земля нова, в нихже правда живет. Свят еси, Господи Боже наш, уставивый день, воньже предстанут на суд вся племена и языцы, да восприимет кийждо по делом своим. Свят еси, Господи Боже наш, имеяй в день воздаяния рещи праведным: «Придите, благословеннии Отца Моего, и наследуйте Царствие, уготованное вам от сложения мира». Свят еси, Господи Боже наш, от Негоже нераскаяннии грешницы услышат тогда со страхом: «Отъидите от Мене, проклятии, во огнь вечный, уготованный диаволу и ангелом его». Свят еси, Господи Боже наш, обещавый Церковь Свою до конца мира непоколебиму соблюсти, во еже неодоленней быти ей и от врат адовых. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 10

Спасти хотя мир, явилася еси на Иорданстей реце, Пресвятая и Пребожественная Троице: Отец во гласе с Неба, свидетельствуяй о возлюбленнем Сыне, Сын во образе человечестем, приемляй Крещение от раба, Дух Святый, сходяй на Крещаемаго в виде голубине. Темже во имя Единаго Бога, в Три же Лица – Отца, Сына и Святаго Духа, научихомся просвещати Крещением всякаго грядущаго в мир человека, зовуще: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Превечный, сияяй солнце Свое на благия и злыя, праведныя любяй, грешныя же милуяй, скверну душевную и телесную нашу омый, обитель Свою в нас, аще и недостойных рабех Твоих, сотворити благоволи, потреби нечистая наша помышления, изглади неподобная деяния, направи язык глаголати благоугодная пред Тобою, да чистым сердцем и устны со умилением зовем: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, о Немже апостольский лик яве глаголет, к Немуже пророческий собор выну взирает. Свят еси, Господи Боже наш, Егоже полк мученический боголепно исповедует, и преподобных воинство пресвятое имя славословит. Свят еси, Господи Боже наш, о Немже пустынников множество присно воздыхает, от Негоже постников подвиги венчаются. Свят еси, Господи Боже наш, Емуже святители и пастыри благодарственное приносят пение, Имже вселенстии учители во спасение наше богомудрствуют. Свят еси, Господи Боже наш, приими мольбу о нас и предстательство всех святых, паче же простирающую к Тебе о нас руце Свои Деву Пречистую. Свят еси, Господи Боже наш, огради нас святыми Твоими Ангелы и отжени от нас духов злобы поднебесных. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 11

Пение всякое изнемогает, тщащееся принести должное благодарение Тебе о всех и за вся, в Троице славимому Богу: не обретается бо ни разума, могуща сраспростретися мыслию ко множеству щедрот Твоих на нас, ни слова, во еже достойне изрещи я; обаче за вся, нами видимая и нам подаемая, буди Тебе, Пресвятая Троице, благодарение от нас, честь и слава, яковы же Ты Сама Твоего величества достойны и Тебе угодны веси: мы же, покланяющеся Тебе, со смирением и любовию зовем: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светоподательна Тя во обетованиих Твоих светильника, сущим нам во тьме неведения о будущем жребии нашем явльшася, благодарне исповедующе, и поне единаго из блаженств, Единородным Сыном Твоим возвещенных, улучити желающе, всеумильно с верою вопием: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, уготовавый избранным Своим блага, ихже око не виде, ухо не слыша и яже на сердце человеку не взыдоша. Свят еси, Господи Боже наш, Егоже вси чистии сердцем узрят, якоже есть, и познают, якоже от Него сами познани суть. Свят еси, Господи Боже наш, в Немже вси алчущии и жаждущии правды обретут николиже оскудевающее насыщение. Свят еси, Господи Боже наш, от Негоже миротворцы, яко подражатели вся умиротворившаго Единороднаго Сына Твоего, возлюбленными сынами нарекутся. Свят еси, Господи Боже наш, у Негоже кротцыи наследят землю, и нищии духом улучат некончаемое Царствие. Свят еси, Господи Боже наш, обещавый вечное помилование милующим и безконечное радование плачущим. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 12

Благодать Твою всесильную подаждь нам, Пресвятая Троице, приими исповедание грехов наших пред величеством славы Твоея, призри на воздыхания наша, низпосли нам духа умиления и щедрот, да, очищеннии душею и сердцем, сподобимся неосужденно звати к Тебе на земли, якоже взывают Ангели на Небеси: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое всечеловеколюбное смотрение, славим Тя вси, Пребезначальная Троице, веруем во Единаго Бога Отца, Бога Сына и Бога Духа Святаго, иного, разве Тебе, Господа не вемы, к Тебе припадаем и Тебе молимся, вопиюще: Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже нaш, буди нам во спасение, да не убоимся никоегоже зла, и в защищение живота нашего, да не устрашимся никоегоже врага. Свят еси, Господи Боже наш, грешныя кающияся спасаяй, спаси убо и нас многогрешных. Свят еси, Господи Боже наш, умножаяй всем милость Твою, умножи ю и на нас и помилуй ны, яко немощни есмы. Свят еси, Господи Боже наш, продолжи нам век к покаянию и не осуди нас на посечение со смоковницею безплодною. Свят еси, Господи Боже наш, избави ны искушений, от мира, плоти и диавола находящих, и укрепи в вере и любви к Тебе. Свят еси, Господи Боже наш, сподоби ны лицем к лицу узрети Тя и внити во светлый чертог Твой на брак Агнчий. Свят, Свят, Свят еси, Господи Боже наш, помилуй ны, падшее создание Твое, имене ради святаго Твоего.

Кондак 13

О Пресвятая, Животворящая, Неразделимая и Вседетельная Троице, Отче, Сыне и Душе Святый, Едине Истинный Боже и Творче наш! Нынешнее наше приемши благодарение, низпосли нам благодать и силу от высоты святаго Престола Твоего, да, поправше вся плотския похоти, во всяком благочестии и чистоте поживем до конца дний наших, выну восхваляюще пресвятое имя Твое и зовуще: Аллилуиа. (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1). Молитва Пресвятой Троице Пресвятая Троице, Единосущная Державо, всех благих Вина, что воздадим Тебе за вся, яже воздала еси нам, грешным и недостойным, прежде неже на свет произыдохом, за вся, яже воздаеши коемуждо нас по вся дни и яже уготовала еси всем нам в веце грядущем? Подобаше убо, за толикия благодеяния и щедроты, благодарити Тя не словесы точию, но паче делы, храняще и исполняюще заповеди Твоя; мы же, страстем нашим и злым обычаем внемше, в безчисленныя от юности низвергохомся грехи и беззакония. Сего ради, яко нечистым и оскверненным, не точию пред Трисветлое лице Твое безстудно явитися, но ниже имене Твоего пресвятаго изрещи довлеяше нам, аще бы не Ты Сама благоизволила во отраду нашу возвестити, яко чистыя и праведныя любящи, и грешники кающияся милуеши и благоутробне приемлеши. Призри убо, о Пребожественная Троице, с высоты святыя славы Твоея на нас, многогрешных, и благое произволение наше вместо благих дел прииими, и подаждь нам духа истиннаго покаяния, да, возненавидевше всякий грех, в чистоте и правде до конца дний наших поживем, творяще пресвятую волю Твою и славяще чистыми помыслы и благими деяньми сладчайшее и великолепое имя Твое. Аминь. Источник https://pravoslavy.ru/molitvy/akafist/troitse

МОЛИТВА     ПРЕСВЯТОЙ    ТРОИЦЕ

Пресвятая Троице, Единосущная Державо, всех благих Вина, что воздадим Тебе за вся, яже воздала еси нам, грешным и недостойным, прежде неже на свет произыдохом, за вся, яже воздаеши коемуждо нас по вся дни и яже уготовала еси всем нам в веце грядущем? Подобаше убо, за толикия благодеяния и щедроты, благодарити Тя не словесы точию, но паче делы, храняще и исполняюще заповеди Твоя; мы же, страстем нашим и злым обычаем внемше, в безчисленныя от юности низвергохомся грехи и беззакония. Сего ради, яко нечистым и оскверненным, не точию пред Трисветлое лице Твое безстудно явитися, но ниже имене Твоего пресвятаго изрещи довлеяше нам, аще бы не Ты Сама благоизволила во отраду нашу возвестити, яко чистыя и праведныя любящи, и грешники кающияся милуеши и благоутробне приемлеши. Призри убо, о Пребожественная Троице, с высоты святыя славы Твоея на нас, многогрешных, и благое произволение наше вместо благих дел прииими, и подаждь нам духа истиннаго покаяния, да, возненавидевше всякий грех, в чистоте и правде до конца дний наших поживем, творяще пресвятую волю Твою и славяще чистыми помыслы и благими деяньми сладчайшее и великолепое имя Твое. Аминь. 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *