Черниговская Гефсиманская икона Богородицы

Черниговская Гефсиманская икона Богородицы

 

Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы  является  списком  с  прославленной  Ильинской  Черниговской  иконы  Божией  Матери,  которая  находилась  в  Троицком  Ильинском  монастыре  близ  Чернигова,  на  Болдиной  горе,  где  в  XI  веке  некоторое  время  подвизался  Антоний  Печерский

С  древнерусским  городом  Черниговом  связано  несколько  чудотворных  образов  Пречистой:  Чернигово-ЕлецкаяЧернигово-Ильинская  и  Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы.  Первообраз  был  обретен в  1069  году  основателем  русского  иночества  преподобным  Антонием  Печерским  в  ветвях  ели,  за  что  и  стал  прозываться  Елецкой  иконой.

В  1658  году  инок  Черниговского  Ильинского  монастыря  Геннадий  написал  новый  образ  Черниговской  иконы,  принадлежащий  к  типу  Одигитрия  и  прославившийся  позднее  многими  чудесами,  о  двух  из  них  повествуется  на  окладе  образа.  Празднование  этому  изводу  Черниговской  иконы,  пребывающему  в  Троицком  соборе  Троице-Ильинского  монастыря  в  Чернигове,  совершается  трижды  в  год:  в  Троицын  день,  16  апреля  и  в  день  Ильи-пророка.

В  1658  году  список  с  этой  иконы  был  взят  в  Московский  Кремль  в  патриарший  собор  Двенадцати  Апостолов.

История  образа:  Черниговкая   Гефсиманская  икона  Богородицы  находится  в  пещерной  церкви  Гефсиманского  скита  близ  Троице-Сергиевой  Лавры.  Эта  святая  икона  является  вкладом  в  пещерный  храм  Архистратига  Михаила  девицы  Александры  Григорьевой  Филипповой.

Гефсиманский скит

Проживая  после  смерти  отца  некоторое  время  в  Хотьковском  монастыре  у  священника  Иоанна  Алексеева,  Александра  часто  молилась  перед  стоявшей  у  него  Ильинской  Черниговской  иконой  Божией  Матери.   Священник  получил  эту  икону  в  благословение  от  монаха  Троице-Сергиевой  Лавры.

По  истечении  трех  месяцев,  когда  настало  время  уезжать,  Александра,  сильно  привязавшаяся  к  иконе,  стала  просить  благословение  священника  снять  с  образа  копию.  Отец  Иоанн  пообещал  отдать  ей  икону,  когда  ее  семья  обустоится  на  новом  месте.

В  сентябре  1826  года  Филиппова  приехала  в  Хотьковский  монастырь  и  получила  обещанную  ей  икону.  Она  привезла  ее  в  Москву,  заказала  иконописцу  поновление  иконы,  украсила  ее  серебряной  позолоченной  короной  с  драгоценными  камнями  и  бриллиантовым  фермуаром,  полученным  ею  от  императрицы  Александры  Федоровны.

В  1842  году  девица  Филиппова,  по  совету  наместника  Троицкой  лавры,  передала  в  дар  Черниговскую  Гефсиманскую  икону  Богородицы  в  Гефсиманский  скит,  после  чего  она  и  стала  прозываться  Гефсиманской.

Чудеса  от  Ильинской  Черниговской  иконы  начали  происходить  с  1662  года.  Описанию  этих  чудес  святитель  Димитрий  Ростовский  посвятил  книгу  «Руно  орошенное».

  Эту  книгу  святитель  закончил  словами:  «Конец  книги,  но  не  чудес  Пресвятой  Богородицы,  ибо  кто  может  их  исчислить».  Благодатная  сила  Черниговской  иконы  Богородицы  проявилась  и  в  ее  списках,  которых  множество.

До  1922  года  Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы  находилась  в  Гефсиманском  скиту,  защищая  и  поддерживая  православных.  После  закрытия  скита  во  время  атеистического  мракобесия  икону  удалось  спасти. 

Святыня,  Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы,  хранилась  в  храме  преподобного  Сергия  Радонежского  в  Рогожской  слободе  до  1938  года.  Затем,  в  рамках  борьбы  с  религией,  и  этот  храм  был  закрыт.  Чудотворная  икона  была  утеряна,  и  судьба  ее  до  сих  пор  неизвестна.

Но  в  скиту  замечательным  иконописцем  Германом  (Гомзиным)  было  сделано  несколько  известных  списков.  Три  из  них  сохранились  в  Троице-Сергиевой  Лавре.  Один  из  списков  был  возвращен  и  находится  сейчас  в  Гефсиманском  скиту. 

Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы  входит  в  число  наиболее  почитаемых  и  любимых  образов  Пресвятой  Богородицы.  Божия  Матерь  считается  покровительницей  и  заступницей  России.  В  болезнях,  печалях  православным  остается  уповать  только  на  помощь  Божию.

Чудотворная  Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы  долгие  годы  утешала  и  поддерживала  людей.  По  молитвам  перед  образом  многие  получили  исцеление,  разрешили  свои  проблемы.  Святыню  почитали  бедные  и  богатые,  паломники  стекались  в  скит  со  всех  концов  страны.  Утеря  образа  отозвалась  в  сердцах  верующих  болью.  Православные  молятся,  чтобы  Пресвятая  Богородица  явила  милость  и  помогла  вернуть  дивный  образ.

Черниговская Гефсиманская икона Богородицы

Чудотворения:  От  Черниговской  Гефсиманской  иконы  Богородицы  при  переезде  в  Москву  стали  происходить  исцеления  и  целый  ряд  чудес.  Измученные  духовными  страданиями  и  телесными  болезнями  люди  с  верой  притекали  к  чудотворному  образу,  и  милость  Божия  не  оставляла  их.

Знаменательно,  что  первое  чудо  от  этой  иконы  было  засвидетельствовано  в  день  церковного  Новолетия — 1  сентября  1869  года,  когда  от  полного  расслабления,  продолжавшегося  более  9  лет,  исцелилась  28-летняя  крестьянка  Тульской  губернии  Фекла  Андрианова.  Прожив  в  гостинице  при  пещерах,  а  потом  в  лавре  до  празднования  преставления  преподобного  Сергия,  Фекла  совершенно  выздоровела.

Святитель  Иннокентий,  митрополит  Московский  (1797-1879  гг),  узнал  о  чуде  от  своей  дочери,  казначеи  Борисовской  пустыни,  монахини   Поликсении.  На  празднике  преподобного  Сергия  он  сам встретился  с  Феклой  и  расспрашивал  ее  обо  всех  обстоятельствах  исцеления.  Святитель  Иннокентий  благословил  совершить  молебное  пение  перед  прославившейся  иконой,  и  сам  молился  со  слезами.  

К  началу  ХХ  века  было  засвидетельствовано  более  ста  чудотворений.  Черни говская  Гефсиманская  икона  Богородицы  пользовалась  глубокой  любовью  многих  старцев  Троице-Сергиевой  Лавры.  В  Лавре  существуют  чтимые  списки  святой  иконы,  сделанные  ее  старцами.

В  книге  Е. Поселянина  «Богоматерь.  Описание  Ее  земной  жизни  и  чудотворных  икон»  описывается  много  случаев  исцеления  от  различных  болезней  по  молитвам  перед  чудотворной  иконой.  Случаи  эти  тщательно  исследовались,  после  чего  началось  повсеместное  прославление  Черниговской  Гефсиманской  иконы  Богородицы.

Черниговская Гефсиманская икона Божией Матери
Черниговская Гефсиманская икона Богородицы в Гефсиманском скиту

Иконография:  Иконографический  тип — Одигитрия.  Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы  писана  на  холсте.  Как  уже  говорилось  ранее,  она  является  точным  списком  с  Ильинской  Черниговской  иконы.

По  размерам  она  больше  подлинника.  В  длину  она  имеет  11  /  3  аршина,  а  в  ширину  1  аршин  5  вершков.  Предвечный  Младенец  восседает  на  левой  руке  Богоматери,  правой  рукой  Он  благословляет,  в  левой  держит   свиток.

По  толкованию  современного  богослова  о.  Александра  Мумрикова,  на  этой  иконе  Очи  Приснодевы,  обращенные  к  Отцу,  обращают  к  Нему  же  и  человеческий  разум,  и  тем  самым  «здесь,  у  Палаты  Духа  Святого,  дышит  Живоначальная  Троица  во  всей  своей  полноте».  И  Пречистая  и  Младенец,  восседающий  на  Ее  левой  руке, — в  царских  венцах.

В  Гефсимании  на  Святой  земле  окончился  земной  путь  Пресвятой  Богородицы,  это  место  Ее  славного  Успения,  слывущего  второй  Пасхой.  Этот  праздник  установлен  современниками  Пречистой,  самими  апостолами,  и  продолжается  девять  дней,  с  15  по  23  августа  по  христианскому  летоисчеслению.

Успенских  храмов  в  православном  мире  неисчеслимое  множество;  Гефсиманий  же  на  русской  земле,  в  силу  особой  святости  этого  понятия,  было  очень  немного. Престольным  праздником  в  них  считается  не  самый  день  Успения  Богородицы,  а  день  Ее  Вознесения  на  Небо,  отмечающийся  17  августа.

Только  в  этот  день  на  территорию  Гефсиманского  скита  допускались  женщины.  Нижняя  же  подземная  церковь  была  посвящена  Гефсиманскому  молению  Спасителя,  и  ее  храмовым  праздником  была  вся  Страстная  Седмица.  Сама  же  чудотворная  Черниговская  Гефсиманская  икона  Богородицы  пребывала  в  храме  во  имя  Михаила  Архангела.

Черниговская Гефсиманская икона 

Молитвенная  традиция:  Перед  Черниговской  Гефсиманской  иконой  Богородицы  молятся  об  исцелении  от  беснования,  при  болезнях  глаз,  расслаблении,  об  исцелении  страдающих  помрачением  ума,  при  параличе.

Празднование:  1  /  14  сентября.

Тропарь  Пресвятой  Богородице  пред  Черниговской  Гефсиманской  иконой

глас 5

Пречи́стая Влады́чице Богоро́дице,/ упова́ние всех христиа́н,/ поне́же ина́го упова́ния не и́мамы, ра́зве Тебе́,/ Всенепоро́чная Влады́чице моя́, Госпоже́ Богоро́дице,/ Ма́ти Христа́ Бо́га моего́,/ те́мже поми́луй, и изба́ви мя от всех зол мои́х,/ и умоли́ ми́лостиваго Сы́на Твоего́ и Бо́га моего́,/ да поми́лует окая́нную ду́шу мою́/ и да изба́вит мя от ве́чныя му́ки// и сподо́бит мя Ца́рствия Своего́.

Перевод: Пречистая Владычица Богородица, надежда всех христиан, поскольку иной надежды не имеем, кроме Тебя, Всенепорочная Владычица моя, Госпожа Богородица, Матерь Христа Бога моего, потому помилуй и избавь меня от всех бедствий моих, и умоли милостивого Сына Твоего и Бога моего, да помилует несчастную душу мою и да избавит меня от вечных мук и удостоит Царствия Своего.

 
Молитва

О, Пресвята́я Де́во, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, Цари́це Небеси́ и земли́! Вонми́ многоболе́зненному воздыха́нию душ на́ших, при́зри с высоты́ святы́я Твоея́ на нас, с ве́рою и любо́вию покланя́ющихся пречи́стому о́бразу Твоему́: се бо, грехми́ погружа́еми и скорбми́ обурева́еми, взира́юще на Твой о́браз, я́ко живу́щей Ти с на́ми, прино́сим смире́нная моле́ния на́ша, не и́мамы бо ины́я по́мощи, ни ина́го предста́тельства и утеше́ния, то́кмо Тебе́, о, Ма́ти всех скорбя́щих и обремене́нных. Помози́ нам, немощны́м, утоли́ ско́рбь на́шу, наста́ви на путь пра́вый нас, заблу́дших, уврачу́й боле́зненная сердца́ на́ша и спаси́ безнаде́жныя. Да́руй нам про́чее вре́мя живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии проводи́ти, пода́ждь христиа́нскую кончи́ну и на Стра́шнем Суде́ Сы́на Твоего́ яви́ся нам милосе́рдая Предста́тельница, да всегда́ пое́м, велича́ем и сла́вим Тя, я́ко Благу́ю Засту́пницу ро́да христиа́нскаго, со все́ми угоди́вшими Бо́гу. Ами́нь. 

Богослужения

Минея. 1-е сентября. Празднование Пресвятой Богородице ради иконы Ея, именуемыя «Черниговская Гефсиманская»
 
Служба  Пресвятой  Богородице   в  честь  Черниговской  Гефсиманской  иконы
Текст утвержден Священным Синодом

Русской Православной Церкви
16 апреля 2016 года (журнал № 15)

Ме́сяца сентября́ в 1-й день
Новоле́тие церко́вное и пра́зднование Пресвяте́й Богоро́дице,
ра́ди ико́ны Ея́, имену́емыя Черни́говская Гефсима́нская

На вели́цей вече́рни

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры Богоро́дице, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Всех скорбя́щих Ра́досте,/ и оби́димых Предста́тельнице,/ и убо́гих Пита́тельнице,/ стра́нных же Утеше́ние, и Же́зле слепы́х,/ немощны́х Посеще́ние,/ тружда́ющихся Покро́ве и Засту́пнице,/ и си́рых Помо́щнице,/ Ма́ти Бо́га Вы́шняго, Ты еси́ Пречи́стая:/ потщи́ся, мо́лимся, спасти́ся рабо́м Твои́м. Два́жды.

Всем Предста́тельницу Тя челове́ком,/ всем Прибе́жище вели́кое,/ все́м Засту́пницу Тя показа́, Влады́чице, христиа́ном,/ И́же из Тебе́ в на́ше смеше́ние облече́ся/ и распя́тие и смерть нас ра́ди подъя́т./ Того́ у́бо моли́ непреста́нно/ всем очище́ние низпосла́ти прегреше́ний, Богоневе́стная. Два́жды.

Ина́го прибе́жища, Чи́стая,/ ко Творцу́ и Влады́це не и́мамы,/ ра́зве Тебе́, Богоневе́сто,/ да не оста́виши нас те́плым Твои́м предста́тельством,/ ниже́ отри́неши любо́вию притека́ющия честно́му о́бразу Твоему́ поклони́тися,/ от него́же исто́чники ми́лости Твоея́ нам источи́,/ потре́бное нам во вся дни жития́ на́шего подаю́щи.

Сла́ва, глас 6:

И́же со Ду́хом Святы́м соедине́н,/ Безнача́льне Сло́ве и Сы́не,/ всех ви́димых и неви́димых Соде́телю и Зижди́телю,/ и вене́ц ле́та благослови́,/ сохраня́я в ми́ре правосла́вных мно́жества,/ моли́твами Богоро́дицы, и всех святы́х Твои́х.

И ны́не, глас 2:

О, вели́каго та́инства!/ Ви́дя чудеса́, пропове́даю Божество́,/ Емману́ил у́бо естества́ две́ри отве́рзе, я́ко Человеколю́бец,/ де́вства же затво́ры не разве́рзе, я́ко Бог,/ но та́ко из ложе́сн про́йде, я́коже слу́хом вни́де,/ та́ко роди́ся, я́коже и зача́тся,/ безстра́стно вни́де и неизрече́нно изы́де,/ по глаго́лющему проро́ку:/ та дверь затворе́на бу́дет, и никто́же про́йдет сквозе́ ея́,/ то́кмо Еди́н Госпо́дь Бог Изра́илев,/ име́яй ве́лию ми́лость.

Та́же вход. Проки́мен дне. И чте́ния Богоро́дичная.

На стихо́вне стихи́ры и сла́вник новоле́тия.

И ны́не, глас 6:

Преложе́ние скорбя́щих,/ Премене́ние боля́щих еси́, Богоро́дице Всепе́тая,/ спаси́ град и лю́ди,/ бори́мых умире́ние, обурева́емых тишина́,/ Еди́на Предста́тельнице ве́рных.

Тропа́рь инди́кта и Богоро́дице, глас 5:

Похвала́ми венча́ем, Влады́чице Богоро́дице,/ венцено́сный Черни́говский о́браз Твой,/ от него́же явле́нием чу́да/ в Гефсима́нии земли́ Ра́донежския/ благослови́ Госпо́дь вене́ц ле́та бла́гости Своея́./ И ны́не приле́жно мо́лимся Ти, Всецари́це:/ венча́й благослове́ньми пою́щия Тя.

На у́трени

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:

Притеце́м к ти́хому приста́нищу/ и Засту́пнице ро́да на́шего, Де́ве Мари́и,/ поклони́мся честно́му Ея́ о́бразу, уми́льно зову́ще:/ при́зри, Благосе́рдая Ма́ти, на лю́тыя ско́рби, нас обдержа́щия,/ и исцели́ боле́зни душ на́ших.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 3:

Притека́юще к многоцеле́бному о́бразу Твоему́, Де́во Богоро́дице,/ ве́мы Тя христиа́н Предста́тельницу,/ к Сы́ну бо Твоему́ и Бо́гу на́шему при́сно моле́бнеи ру́це Твои́ о нас простира́еши, Всенепоро́чная,/ и спаса́еши от бед ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Тя почита́ющих.

По полиеле́и седа́лен, глас 5:

Стра́ждущая жена́, тя́жким неду́гом обдержи́ма,/ к Твоему́ пречи́стому о́бразу прите́кши, Богома́ти,/ сле́зную моли́тву смире́нно сотвори́,/ врачевство́ цельбоно́сное прося́щи пода́ти,/ и во упова́нии свое́м не посра́мленна оты́де,/ ве́рных Исто́чник исцеле́ний созыва́ющи просла́вити:/ прииди́те и ви́дите, я́же сотвори́ ми Госпо́дь,/ предста́тельством Пречи́стыя Своея́ Ма́тере.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6: Не и́мамы ины́я по́мощи:

Кано́н Богоро́дице, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Гряди́те лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Покрови́тельница оби́тели Гефсима́нския Ты еси́, Богороди́тельнице,/ помози́ нам просла́вити Тя/ и разреше́ние прегреше́ний пода́ждь благоче́стно поклоня́ющимся о́бразу Твоему́.

Я́коже на одре́ боле́зни лежа́щия жены́ моле́ния послу́шала еси́, Влады́чице,/ та́ко и на́ше смире́нное воздыха́ние не отри́ни,/ но, Сама́ заступи́вши, зла́го обстоя́ния изба́ви рабы́ Твоя́.

Пове́дает оби́тель Гефсима́нская, я́же от о́браза Твоего́ бы́вшая чудеса́,/ той бо исто́чник соде́лася, исцеле́ния струи́ оби́льно излива́ющий,/ ве́рою призыва́ющим и́мя Твое́, Богома́ти.

О, Всепе́тая Ма́ти, стра́ждущая жена́ рече́,/ да́руй ми исцеле́ние, да, восста́вши, поклоню́ся о́бразу Твоему́ свято́му./ Ты же, прикло́ньшися к ея́ моле́нию,/ проси́мая подала́ еси́, Пречи́стая.

Катава́сия: Кре́ст начерта́в, Моисе́й:

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.

Тя похвалу́, ве́рнии, стяжа́хом,/ прибе́жище и утвержде́ние и ра́дование, и душа́м спасе́ние,/ наде́жду же и сте́ну, покро́в и заступле́ние, Богоблагода́тная Влады́чице.

Не усыпа́ет о нас в моли́твах Пречи́стая Ма́терь Спа́сова/ и явля́ет чу́дное Свое́ милосе́рдие всем, ве́рою притека́ющим/ и любо́вию свято́му Ея́ о́бразу покланя́ющимся.

Приклони́ся к мольба́м рабо́в Твои́х, Влады́чице,/ и не закосни́ изба́вити нас от бед и скорбе́й, я́же обдержа́т нас,/ ви́димых и неви́димых враго́в отжени́,/ да не зле поги́бнем, окая́ннии.

Ми́лостивым и кро́тким Твои́м о́ком, Богороди́тельнице,/ при́зри на нас, недосто́йных,/ и от напа́сти обстоя́щия свободи́,/ призыва́ющих Тя на по́мощь, Всепречи́стая.

Седа́лен, глас 4:

Твоего́ милосе́рдия дарова́ния воспомина́юще, Влады́чице,/ и Твой чудотво́рный о́браз благогове́йно лобыза́юще,/ я́ко посреде́ нас пребыва́ющую Тя помышля́ем и ве́рою Тебе́ вопие́м:/ Твоего́ Сы́на и Го́спода моли́,/ да научи́т нас за́поведи Его́ всегда́ твори́ти,/ злы́я же искуше́ния побежда́ти,/ и Тебе́, Предста́тельницу на́шу, досто́йно пе́ти и сла́вити во ве́ки.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, глас Твой, его́же рекл еси́,/ глас вопию́щаго в пусты́ни,/ я́ко возгреме́л еси́ над вода́ми мно́гими,/ Твоему́ свиде́тельствуяй Сы́ну,/ весь быв соше́дшаго Ду́ха, возопи́:/ Ты еси́ Христо́с, Бо́жия Му́дрость и Си́ла.

Влады́чице Пречи́стая, ели́ка про́сим днесь от Тебе́ прия́ти,/ сия́ от чудотво́рныя Твоея́ ико́ны нам пода́ждь,/ немощно́е на́ше произволе́ние утверди́/ и Небе́сных благ жела́ние в сердца́ на́ша всели́.

Спасе́ния Тя наде́жду, моли́тву неусы́пну, заступле́ние тве́рдо и́мамы:/ умилосе́рдися и виждь на́шу нестерпи́мую печа́ль, боле́зни и ско́рби/ и ми́лостивно посети́, Ма́ти Бо́жия,/ осла́бу ско́рую подаю́щи.

В ско́рбех Тя Засту́пницу стяжа́хом, Влады́чице,/ те́мже и ны́не помози́ нам, лю́те обурева́емым,/ ру́ку по́мощи простира́ющи, Чи́стая:/ бу́ди ми́лостива боле́знем на́шим, Ма́ти Бо́жия,/ исцеле́ние ско́рое подаю́щи.

Смири́, Влады́чице, вы́ю враго́в вознесе́нную,/ сове́ты тех и сердца́ злонра́вная укроти́,/ кре́пость же пода́ждь призыва́ющим Тя, Ма́ти Бо́жия,/ побе́ду ско́рую подаю́щи.

Песнь 5

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком был еси́, Христе́ Бо́же,/ Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику Отцу́ Твоему́/ от но́щи неве́дения/ приведе́ние и́мамы.

Мно́зи ле́ты тя́жким неду́гом свя́занная жена́, здра́вие Тобо́ю улучи́вши,/ созыва́ет ве́рныя просла́вити чу́дная дела́ Твоя́, Богоро́дице, зову́щи:/ ра́дуйся, Исто́чниче дарова́ний, Богоблагода́тная Де́во.

Неизсле́димую бе́здну Твоея́ ми́лости рассла́бленная жена́ позна́вши,/ пред свято́ю Твое́ю ико́ною усе́рдную моли́тву Тебе́ принесе́/ и, а́бие исцеле́ние от неду́га своего́ прие́мши,/ здра́ва в дом свой возврати́ся, Тя воспева́ющи.

Свяще́нная ико́на Твоя́/ друга́я Силоа́мская купе́ль показа́ся, Влады́чице,/ очища́ющая и исцеля́ющая боле́зни душ и теле́с,/ ве́рою приходя́щих к ней/ и Тя любо́вию велича́ющих.

Присту́пим, ве́рнии, с любо́вию к чудотво́рному о́бразу Присноде́вы/ и благогове́йне ему́ поклони́мся,/ се бо в нем чуде́с си́лу Всеблага́я Влады́чица явля́ет и вся спаса́ет,/ с ве́рою несумне́нною почита́ющих пречи́стаго ли́ка Ея́ подо́бие.

Песнь 6

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Изба́ви нас от напа́стей и бед, Богоневе́сто,/ Тя бо Хода́таицу устро́и Бог во спасе́ние на́ше и заступле́ние./ Сего́ ра́ди исхода́тайствуй нам, недосто́йным,/ от печа́ли грехо́вныя избавле́ние.

Пое́м Тя и покланя́емся Ти, Богома́ти Де́во,/ ве́рою и любо́вию пропове́дающе мно́гая и пресла́вная чудеса́,/ от ико́ны Твоея́ чудотво́рныя явле́нныя./ Те́мже от вся́ких нас бед изба́ви.

О, благоутро́бия Твоего́, Де́во Чи́стая!/ Свобожда́еши бо безме́рныя печа́ли и напа́сти в ну́ждех и обстоя́ниих Тя призыва́ющих./ Те́мже и ны́не, Благослове́нная, Засту́пница нам бу́ди.

Ве́дущи не́мощи на́ша, Богороди́тельнице,/ уврачу́й духо́вныя неду́ги на́ша,/ да славосло́вим Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего,/ я́ко Врача́ вся́ческих.

Конда́к, глас 8:

Притеце́м, ве́рнии, к многоцеле́бному о́бразу Засту́пницы на́шея, Богоро́дицы Мари́и,/ и, припа́дающе к нему́ с любо́вию, си́це рцем:/ о, Всепе́тая Ма́ти, при́зри Твои́м благосе́рдием на ны, недосто́йныя,/ и яви́ нам Твоя́ ми́лости и щедро́ты:/ в боле́знех исцеле́ние, в ско́рбех утеше́ние, в беда́х заступле́ние/ и вся ны спаси́, на Тя упова́ющия, да зове́м Ти:/ ра́дуйся, Де́во, христиа́н заступле́ние.

И́кос:

Я́ко дар прия́ла еси́, Ма́ти Бо́жия, всех христиа́н неду́ги исцеля́ти,/ от бед избавля́ти, от плене́ния спаса́ти и от враго́в заступа́ти;/ не пре́зри и нас, Всеми́лостивая Госпоже́, Богоро́дице, Тебе́ вопию́щих:/ Ра́дуйся, А́нгелов удивле́ние; ра́дуйся, ми́ра утеше́ние. Ра́дуйся, христиа́н ра́дование; ра́дуйся, мона́хов утвержде́ние. Ра́дуйся, подвиза́ющихся укрепле́ние; ра́дуйся, Ра́досте скорбя́щих. Ра́дуйся, боля́щих исцеле́ние; ра́дуйся, заблу́ждших вразумле́ние. Ра́дуйся, Утоли́тельнице печа́лей; Ра́дуйся, Де́во, христиа́н засту́пнице.

Песнь 7

Ирмо́с: Да пресла́вное Рождество́ Твое́, Христе́, е́же от Де́вы,/ прообрази́ши я́ве,/ неопали́мы в пещи́ о́троки сохрани́л еси́,/ пе́сньми пою́щия Тебе́:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Яви́ ско́рое Твое́ заступле́ние, Влады́чице,/ мо́жеши бо, я́ко Ма́ти Бо́жия./ Те́мже призыва́ем Тя серде́чне, со слеза́ми припа́дающе/ и наде́жду на Тя несумне́нную возлага́юще.

Наде́жда блага́я и Засту́пница ве́рных Ты еси́, Влады́чице:/ сего́ ра́ди мо́лимся Тебе́ дарова́ти ми́лости бога́тыя всем,/ упова́ющим на Тя и зову́щим:/ благослове́на, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Я́же еди́но упова́ние и по́мощь ве́рных, Богороди́тельнице,/ потщи́ся помощи́ рабо́м Твои́м, обурева́емым скорбьми́ и во гресе́х су́щим,/ любо́вию же к Тебе́ прибега́ющим.

О, ди́вное чу́до!/ Разсла́бленная бо жена́,/ лобыза́ющи цельбоно́сную ико́ну Твою́, Ма́ти Бо́жия,/ ско́ро кре́пость теле́сную ощути́ и благода́рно возопи́:/ благослове́на Ты еси́, Пречи́стая.

Песнь 8

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте дела́, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Прибе́жище на́ше и ми́ру ра́дование, Богороди́тельнице,/ умилосе́рдися и ско́ро благода́ть Твою́ пода́ждь нам, ско́рбным,/ и заступи́, Блага́я, рабы́ Твоя́.

Тя от всея́ души́ нело́жно призыва́ющих, Богоро́дице,/ во вся́кой ско́рби и в боле́знех разли́чных,/ беда́х и обстоя́ниих лю́тых спе́шно услы́ши,/ сих избавля́ющи при́сно моли́твами Твои́ми.

Безсме́ртия зарю́ и исто́чник спасе́ния ве́мы Тя, Богоро́дице,/ я́ко ро́ждшую Отца́ Безсме́ртнаго Сло́во,/ от сме́рти избавля́ющее вся,/ превознося́щия Его́ во ве́ки.

Спаси́ от зол и скорбе́й рабы́ Твоя́, Богоро́дице,/ и мир Бо́жий, превы́шший вся́каго ми́ра земна́го,/ пода́ждь рабо́м Твои́м, Тя воспева́ющим.

Песнь 9

Ирмо́с: Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию,/ изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице:/ оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́,/ и́бо любо́вь ве́си боже́ственную на́шу,/ Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

В моли́твах неусыпа́ющую Богоро́дицу Чи́стую призове́м вси, взыва́юще:/ изба́ви от лю́тыя сме́рти и огня́ гее́нскаго рабы́ Твоя́,/ Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Отча́явшихся кре́пкое прибе́жище,/ обурева́емых ти́хое приста́нище Ты еси́, Богоро́дице./ Те́мже и мы притека́ем к Тебе́, взыва́юще:/ спаси́ нас, усе́рдно Тя велича́ющих.

Не преста́й, Чи́стая, моля́щи от Тебе́ ро́ждшагося Бо́га/ о всех, с ве́рою притека́ющих к Тебе́/ и прося́щих избавле́ния,/ Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Дар от Бо́га прия́ла еси́, я́ко Ма́ти Бо́жия,/ неду́ги исцеля́ти и от бед избавля́ти,/ о гресе́х умоля́ти и от плене́ния спаса́ти./ Не пре́зри и нас, Госпоже́ Преми́лостивая,/ Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Свети́лен инди́кта.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дицы:

Днесь ве́рнии, соше́дшеся,/ поклоне́ние досто́йное Твоему́, Пречи́стая, о́бразу прино́сят,/ покро́ва и заступле́ния Твоего́ прося́ще и зову́ще:/ принеси́ о нас Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему те́плое Твое́ моле́ние.

На хвали́тех стихи́ры самогла́сны инди́кта.

Та́же стихи́ры Богоро́дицы, глас 1.

Подо́бен: О, ди́вное чу́до:

О, ди́вное чу́до!/ Исто́чник исцеле́ний,/ честны́й о́браз Твой ве́рным показа́ся, Влады́чице,/ неду́гующим телесе́м врачевство́ источа́я,/ и боле́зни душе́вныя утоля́я,/ сего́ ра́ди вси земноро́днии,/ благогове́йне лобыза́юще ли́ка Твоего́ изображе́ние,/ из глубины́ души́ прино́сят Ти похва́льное пе́ние, взыва́юще:/ ра́дуйся, Благода́тная,/ Тобо́ю бо Госпо́дь/ подае́т с ве́рою притека́ющим ми́лость и исцеле́ние.

О, ди́вное чу́до!/ Ве́рным показа́лася еси́, Пречи́стая, украше́ние:/ проро́ком исполне́ние,/ апо́столом сла́ва,/ му́чеником удобре́ние,/ де́вствующим похвала́/ и всему́ ми́ру преди́вный Покро́в./ Покры́й, Влады́чице, ми́лостию Твое́ю/ ве́рою покланя́ющихся о́бразу Твоему́ честно́му/ и с любо́вию пред ним Тебе́ вопию́щих:/ Обра́дованная, ра́дуйся, с Тобо́ю Госпо́дь,/ подая́й ми́ру Тобо́ю ве́лию ми́лость.

О, Премилосе́рдная Влады́чице!/ Ди́вно Твое́ о нас ко Го́споду предста́тельство,/ день бо и нощь Престо́лу Сы́на Твоего́ предстои́ши,/ моле́бне ру́це за ны к Нему́ простира́ющи/ и ми́лости исто́чник отве́рзти прося́щи,/ похва́льное пе́ние из глубины́ души́ Ти принося́щим:/ ра́дуйся, Благода́тная,/ Тебе́ бо ра́ди Госпо́дь/ пра́ведный гнев на ми́лость прелага́ет.

Сла́ва, инди́кта. И ны́не, глас 8:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Та́же славосло́вие вели́кое и отпу́ст

На Литурги́и

Проки́мен инди́кта, глас 3: Ве́лий Госпо́дь наш, и ве́лия кре́пость Его́,/ и ра́зума Его́ несть числа́. Стих: Хвали́те Го́спода, я́ко благ псало́м. И Богоро́дицы проки́мен, глас 3: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода и возра́довася дух Мой о Бо́зе, Спа́се Мое́м:

Апо́стол к Тимофе́ю, зача́ло 282. И Богоро́дицы, к Филипписи́ем, зача́ло 240.

Аллилу́иа, глас 4: Тебе́ подоба́ет песнь, Бо́же, в Сио́не. Стих: Благослови́ши вене́ц ле́та бла́гости Твоея́, Го́споди. И Богоро́дицы: Слы́ши, Дщи, и ви́ждь и приклони́ у́хо Твое́.

Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 13. И Богоро́дицы: Луки́, зача́ло 54.

Прича́стен инди́кта: Благослови́ши вене́ц ле́та бла́гости Твоея́, Го́споди. И Богоро́дицы: Ча́шу спасе́ния прииму́ и И́мя Госпо́дне призову́.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *