Икона «Знамение» Курская-Коренная

Чудотворная икона Божией  Матери  Знамение Курская  Коренная

   Чудотворная  икона  «Знамение»  Курская-Коренная  —  одна  из  древнейших  икон  Русской  Православной  Церкви.  Ее  история  богата  событиями  и   чудесами.  Она  описана  во  многих  томах,  и  изложить  ее  коротко  совсем  не  просто.

Икона  «Знамение»  Курская-Коренная  впервые  была  описана  в  памятнике  русской  литературы  XVII  века  «Сказание о граде Курске и о явлении чудотворныя иконы Пречистыя Богородицы; честнаго и славнаго Ея Знамения: иже нарицается Курския; и о чудесах Ея; и яко бы из давних лет».

Возникновение  «Сказания»  связано  с  восстановлением  города  Курска  в  XVI  веке,  с  возрастанием  славы  его  местной  святыни  в  Смутное  время,  и  в  первой  половине  XVII  века  при  поддержке  центральной  власти.  В  «Сказании»  излагалась  история  Курска,  история  явления  образа  и  описывались  чудеса  от  него.

История образа:  Первой  иконой  такого  типа  была  чудотворная  икона  Божией  Матери  «Знамение»  ( Новгородская ),  прославление  которой  началось  в  1170  году.

В  XIII  веке    татарское  нашествие  принесло  Русскому  государству  величайшие  бедствия.  Стон  стоял  по  всей  Руси.  Разоренный  полчищами  Батыя  город  Курск  пришел  в  полное  запустение,  порос  лесом  и  заселился  дикими  зверями.  Жители  близлежащего  Рыльска  ходили  туда на  охоту.

Вот  во  время  такой  охоты,  8  сентября  1295  года,  в  день  Рождества  Пресвятой  Богородицы,  и  явлен  был  образ  Царицы  Небесной  с  воздетыми  в  молитве  руками   в  корнях  дерева  на  берегу  реки  Тускари.  Отсюда  и  пошло  название  чудотворной  иконы   «Знамение»  Курская-Коренная.

Благочестивые  мужи,  обнаружившие  икону,  не  посмели  оставить  ее  на  земле.  Они  поместили  ее  в  дупле  того  самого  дерева,  подле  которого  она  явилась.  Затем,  сговорившись, соорудили  на  этом  месте  небольшую  часовню.

Это  явление  иконы,  само  по  себе  чудесное,  было  ознаменовано  еще  одним  чудом.  Как  только  икона  была  поднята  с  земли,  на  этом  месте  тотчас  забил  источник.  Произошло  это  событие  8  сентября  (21  сентября  по  новому  стилю)  1295  года.

Весть  о  новоявленной  чудотворной  иконе  Божией  Матери   быстро  разнеслась  по  окрестностям.  Народ  потянулся  для  поклонения  святыне,  незамедлительно  подававшей  помощь  во  многих  нуждах,  особенно  в  столь  тяжкое  время.

Рыльский  князь  Василий  Шемяка  повелел  перенести  чудотворную  икону  в  город  Рыльск  и  построить  для  нее  церковь  в  честь  Рождества  Пресвятой  Богородицы.  Но  икона  чудесным  образом  вновь  и  вновь  возвращалась  на  место  своего  явления.  Там  она  и  пребывала  чуть  более  200 лет.

Ей  служил,  ее  оберегал  местный  священник-подвижник  Боголюб.  Татары,  прознавшие  об  чудотворной  иконе,  решили  сжечь  часовню  и  уничтожить  икону.  Однако  все  попытки  поджечь  часовню  с  находящейся  в  ней  иконой  были  безуспешными. Тогда  варвары  пошли  на  святотатство  и   разбили  икону  на  части,  часовню  сожгли,  а  священника  Боголюба  взяли  в  плен.

Но,  волею  промысла  Божиего,  старец  Боголюб,  пасший  в  плену  овец  и  услаждавший  себя  молитвенными  песнопениями,  был  услышан  случившейся  там  однажды  русской  депутацией.  Она  выкупила  его  из  плена  и  вернула   на  Родину.

Боголюб   продолжил  свое  подвижническое  служение  иконе.  Святую  икону  он  нашел ( !!! ) неподалеку  от  места  ее  явления  разломанною.  Как  только  части  чудотворной  иконы  были  сложены  вместе,  они  тотчас  срослись.  Остался  только  едва  заметный  след.  Часовня  была  восстановлена.

Город  Курск  был  восстановлен  в  1597  году  повелением  московского  царя  Феодора  Иоанновича.  Благочестивый  царь  захотел  увидеть  чудотворную  икону,  и   она  была  торжественно  отправлена  в  Москву.

Царь  приказал  сделать  на  верхней  части  иконы  изображение  Господа  Саваофа  с  исходящим  из  недр  его  Святым  Духом.  На  остальных  сторонах  поместили  изображение  ветхозаветных  пророков  в  различных  одеждах,  по  различию  происхождения  и  звания  со  свитками  в  руках.

Икона  «Знамение»  Курская-Коренная  была  помещена  в  серебряный  с  позолотой  оклад  и  богато  украшена  жемчугом,  бриллиантами  и  другими  драгоценными  камнями.  Все  это  придавало  иконе  большую  художественную  красоту  и  редкое  благолепие.  Царица  Ирина  Феодоровна  собственноручно  вышила  для  иконы  пелену  красного  бархата  с  соответствующей  надписью.

Затем  икона  «Знамение»  Курская-Коренная  торжественно  в  сопровождении  священства  с  молебнами  и  крестным  ходом  была  отправлена  в Курск.  На  месте  часовни  был  основан  монастырь  с  храмом  в  честь  Рождества  Пресвятой  Богородицы  и  с  приделами  преподобных  Михаила  Малеина  и  Зосимы  и  Савватия  Соловецких.

Над  источником  разместили  церковь  во  имя  «Живоносного  источника«.  Монастырь  стал  называться  Коренной  Пустынью  в  память  явления  иконы  при  корне  дерева.  Чудотворная  икона  стала  именоваться  «Знамение»  Курская — Коренная.

Чудотворные иконы Божией Матери, икона "Знамение" Курская - Коренная
Икона «Знамение»  Курская-Коренная

Особая  помощь  Божией  Матери  через  эту  икону  связана  с  важными  событиями  в  истории  России:  освободительной  войной  русского  народа  во  время  польско — литовского  нашествия  1612  года,  Отечественной  войной  1812  года.

Икона  «Знамение»  Курская-Коренная  или  ее  списки  сопровождали  русское  воинство  во многих  походах.  В  1676  году  образ  путешествовал  на  Дон  для  благословения  донских  казачьих  полков.  В  1684  году  государи  Иоанн  и  Петр  Алексеевичи  прислали  в  Коренную  пустынь  список  с  иконы  с  приказанием,  чтобы  он  сопровождал  в  походах  православных  воинов.

В  1687  году  икона  «Знамение»  Курская-Коренная  посылалась  в  «большой  полк».  В  1689  году  списки  с  чудотворного  образа  были  даны  полкам  в  Крымский  поход.  В  1812  году  икона  «Знамение»  Курская-Коренная,  ее  список,  был  послан  князю  Кутузову  в  действующую  армию.

Икона  «Знамение»  Курская-Коренная  тесно  связана  с  жизнью  преподобного  Серафима  Саровского,  который  с  ранних  лет  пребывал  под  Покровом  Царицы  Небесной.  В  детстве  он  упал,  оступившись,  с  колокольни  строящейся  его  отцом  церкви.  Испуганная  мать,  спустившись  с  колокольни,  нашла  его  целым  и  невредимым.

В  1767  году  в  девятую  пятницу  по  Пасхе  шел  крестный  ход  с  иконой  «Знамение»  Курская-Коренная.  По  промыслу  Божиему,  недалеко  от  дома,  где  лежал  девятилетний  отрок  Прохор  (будущий  святой  Серафим  Саровский),  на  выздоровление  которого  уже  никто  не  надеялся,  начался  сильный  ливень  и  шествие  завернуло  в  дом  Агафьи  Фотиевны  с  Прохором.

Мать  поднесла  Прохора  к  чудотворному  образу,  после  чего  он  стал  быстро  поправляться.  Так  чудотворная  икона  Божией  Матери  Курская-Коренная  оказалась  связанной  с  житием  великого  русского  чудотворца,  сыгравшего  столь  важную  роль  в  дальнейших  судьбах  России.

Это  был  последний  крестный  ход  со  святой  иконой  перед  его  запрещением  во  время  правления  Екатерины  II.  Только  при  императорах  Павле I  и  Александре I   крестные  ходы  с  Курской-Коренной  вновь  возобновились  и  превратились  в  самые  величественные  и  многолюдные  крестные  ходы  в  России.

Еще  одно  чудо,  свидетельствующее  о  силе  святого  образа  произошло  8  марта  1898  года,  когда  неверующими  бунтарями-студентами  был  совершен  террористический  акт  для  подрыва  народной  веры  в  чудодейственную  силу  иконы.  В  результате  этого  вера  в  чудотворную  икону  только  упрочилась,  даже  сами  террористы  таким  сложным  путем  уверовали  в  Бога  и  Пресвятую  Богородицу.

Во  время  богослужения  на  Крестопоклонной  неделе  группа  студентов  заложила  «адскую»  машину  у  подножия  святыни  в  храме.  Часовой  механизм  сработал  в  половину  второго  ночи,  чтобы  избежать  человеческих  жертв,  но  уничтожить  икону.  Количество  динамита  было  столь  велико,  что  взрыв  оглушительной  силы  разнес  и  покоробил  все  внутри  храма…  Икона  «Знамение»  Курская-Коренная,  подле  которой  этот  взрыв  произошел,  осталась  невредимой.

Икона  "Знамение"  Курская-Коренная
Икона «Знамение» Курская-Коренная, XVIII век

Икона  «Знамение»  Курская-Коренная  в  последний  раз  пребывала  на  русской  земле  29  октября  1920  года  в  Крыму.  Покинув  Россию  с  врангелевской  эвакуацией,  святая  икона  стала  Одигитрией  ( Путеводительницей)  Русского  рассеяния,  неотлучно  пребывая  со  всеми  Первоиерархами  Русской  Православной  Церкви   заграницей.

Ныне  она  пребывает  в  городском  православном  храме  Нью-Йорка  (США),  названном,  как  и  в  Курске,  Знаменским.  Ее  летняя  резиденция  и  митрополита  в  Новой  Коренной  Пустыне  под  Нью-Йорком.  Она  постоянно  путешествует  по  приходам  Русской  Зарубежной  Церкви,  связывая  всю  русскую  диаспору  воедино.

В  наше  смутное  время  будем  молить  Пресвятую  Богородицу —  да  сохранит  Она  дом  Свой  от  врагов  видимых  и  невидимых.  Да  будет  непреложно  Знамение  обетований  Божиих! 

  Да  восстанет  Святая  Русь  во  всем  ее  духовном  величии!  От  этого  зависит  судьба  не  только  России,  но  и  всего  мира.

12  сентября  2009  года  после  90-летнего  отсутствия  икона  «Знамение»  Курская-Коренная  посетила  Россию.  С  12  по  23  сентября  образ  находился  в  храме  Христа  Спасителя  в  Москве,  а  затем  в  Курске.  2  октября  икона  «Знамение»  Курская-Коренная  была  возвращена  в  Нью-Йорк.

С  2009  года  святой  образ  ежегодно  прибывает  к  месту  своего  обретения  в  Курскую  епархию  для  поклонения  верующих.  Хранителем  чудотворной  иконы  Божией  Матери  назначен  в  декабре  2010  года  диакон  Николай  Ольховский  (ныне  епископ).

Икона  «Знамение»  Курская-Коренная,  список,  изготовленный  в  мастерской  Свято-Троицкого  монастыря  в  Джорданвилле,  был  подарен  Коренной  пустыне  в  год  ее  возвращения  Церкви  (1989)  и  вручен  митрополиту  Курскому  Ювеналию  (Тарасову)  представителем  РПЦЗ.  В  1990  году  возобновились  крестные  ходы  со  святой  иконой  из  Коренной  пустыни  в  Курск.

Позже  в  крестных  ходах  стали  носить  чудотворный  список  Курской-Коренной,  освященный  в  1902  году  в  Знаменском  монастыре  наместником  игуменом  Сильваном,  который  пребывает  в  Курском  Знаменском  соборе.  Такие  списки  есть  и  в  других  храмах  и  монастырях.  Почитание  иконы  «Знамение»  Курская-Коренная  на  Руси  велико.  В  честь  ее  устраиваются  крестные  ходы.

В  Свято-Успенском  Николо-Васильевском  монастыре  на  Донетчине  основатель  обители,  святой  старец  Зосима  (Сокур),  очень  почитал  чудотворную  икону  «Знамение»  Курская-Коренная.  Ежегодно  с  чудотворным  образом  устраивался  крестный  ход  к  криничке,  святому  источнику  близ  монастыря.

Фильм  мастерской  Вертоград  о  крестном  ходе  можно  посмотреть  по  ссылке  https://www.youtube.com/watch?v=be_tDyGsvrw  (нужно  скопировать  и  вставить  в  строку  браузера).

  С  1618  года  Курскую — Коренную  икону  Божией  Матери  ежегодно  в  пятницу  9  недели  после  Пасхи  переносили  крестным  ходом  из  Курска  в  Коренную  Пустынь,  а  потом  обратно.

Иконография:  Иконографический  тип — Знамение.  Это  поясное  изображение  Пресвятой  Богородицы,  Оранты  (Молящаяся),  с  воздетыми  в  молитве  руками,  древнейший  образ  в  иконографии.  Знамение — «знак  милости»  со  стороны  Царицы  Небесной.  Оранта — символ  Церкви  Небесной.

Икона  «Знамение»  Курская-Коренная,  первообраз,  который  в  20-х  годах  ХХ  века  рассматривал  Н. М. Беляев,  по  благословению  архиепископа  Курского  и  Обоянского  Феофана  (вывезшего  чудотворный  образ  из  России),  а  затем  описал,  состоит  из  средника  (17 х 14,5 см)  и  большой  доски  (41 х 34  см),  в  которую  вставлен  средник.

Обе  доски  с  ковчегами.  Большая  доска  состоит  из  двух  частей,  соединенных  между  собой  шпонками.  Тыльная  сторона  средника  не  видна.  На  лицевой  стороне  поверхность  неровная,  что  свидетельствует  о  реставрационных  вставках  грунта  и  позднейших  прописях.

Небольшие  реставрационные  пробы  показали,  что  средник  и  поля  написаны  на  золотом  фоне,  но  относятся  к  разному  времени.  Живопись  в  среднике  соответствует  XV  веку,  на  полях — концу  XVI  века  (Беляев.  1929  год,  стр.  287-299)  Фон  в  среднике  темно-оливковый,  по  сторонам  Богоматери  крупные  буквы  Ее  монограммы.

Богомладенец  изображен  на  лоне  Богоматери  в  круглой  славе.  Руки  опущены  и  скрыты  под  одеждой.  Фигуры  пророков — на  золотом  фоне,  широкие  поля  с  надписями  имен  пророков — зеленого  цвета.  Образ  Богоматери  в  среднике,  видимо,  был  поновлен  в  XVII — XVIII  веках.  (По  результатам  раскрытия  иконы  в  Женеве  во  второй  половине  40-х  годов  ХХ  века)

Молитвенная  традиция:  Чудотворная  икона  «Знамение»  Курская-Коренная  подает  помощь  по  молитвам  пред  нею  в  самых  серьезных  жизненных  обстоятельствах:  о  прекращении  бедствий,  о  защите  от  врагов,  о  защите  от  эпидемий,  об  умирении  враждующих.  Икона  «Знамение»  Курская-Коренная  является  покровительницей  русского  воинства.  Она  не  раз  вдохновляла  его  при  защите  Отечества.

Празднование:  8  /  21  сентября  (день  обретения),  8  /  21  марта  в  день  чудесного  спасения  образа  от  посягательства  революционеров-безбожников,  10  /  23  июня,  27  ноября  /  10  декабря  в  день  празднования  иконы  «Знамение»,  в  9-ую  пятницу  по  Пасхе.

АКАФИСТ  ПРЕД   ЧУДОТВОРНОЙ  ИКОНОЙ   БОЖИЕЙ   МАТЕРИ   «ЗНАМЕНИЕ»   КУРСКАЯ — КОРЕННАЯ

Предназначен для келейного чтения.  Не утвержден для общецерковного  использования.

Кондак 1

Избранной Воеводе и благой Одигитрии, путеводящей нас к Небесному Граду, приидите, припадем вси, града зде пребывающего не имущии, Тоя всесильнаго заступления просяще, чудеса же, от лет древних даже доныне от иконы Ея бываемыя, поминающе, велегласно возопиим:

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Икос 1

Ангели удивишася, зряще Тя, Владычице, иконою Твоею, яко столпом огненным, нам предходящую в великом исходе нашем из земли, беззаконники порабощенныя. Не Моисея бо, но Самую Тя имамы Путеводительницу в скорбном странствовании нашем, темже Ти благодарне зовем:

Радуйся, благословенная Одигитрие; радуйся, истиннаго Пути Мати.

Радуйся, сквозе пустыню мира сего нас провождающая; радуйся, Амалика мысленнаго преславно побеждающая.

Радуйся, источники благодати от иконы Твоея источающая; радуйся, закон Сына Твоего, Христа Бога нашего, на скрижалех сердец наших написующая.

Радуйся, зноем страстей палимых благодатное окропление; радуйся, изнемогающих всемощное укрепление.

Радуйся, сердец смятенных тишайшая усладо; радуйся, странных и сирых Божественная отрадо.

Радуйся, землю обетованную нам приуготовляющая; радуйся, небеснаго Иерусалима врата нам отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 2

Видехом, видехом выну чудеса и знамения Твоя, Владычице, исповедуем милость, не таим благодеяний Твоих, обаче велегласно вопием: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божий кто постиже и тайну судеб Его кто повесть? Возводит бо и низводит, смиряет и возносит, поражает и исцеляет, и кто бысть советник Ему? Темже и нас, грех наших ради, смири и царство наше низложи, сыны наша по всему лицу земли разсеяв. К кому убо прибегнем в скорби нашей, к кому руце прострем, аще не к Тебе, Всеблагая. Обаче сердцем сокрушенным вопием Ти таковая:

Радуйся, Сына Твоего за нас умоляющая; радуйся, праведный гнев Божий утоляющая.

Радуйся, беззаконий наших очищение; радуйся, грешным Ходатаице прощения.

Радуйся, светильник упования немеркнущий нам возжегшая; радуйся, во исходе и странствовании нашем иконою Твоею нам предтекшая.

Радуйся, вся разсеянныя воедино собирающая; радуйся, омофором Твоим светообразным вся покрывающая.

Радуйся, раздоры и нестроения умиряющая; радуйся, советы нечестивых разоряющая.

Радуйся, плавающих в житейском море окормляющая; радуйся, попечением Твоим ни единаго же оставляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 3

Силы Тобою деются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всеблагая, идеже тьма огустевает и скорби преумножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоей к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице:

Радуйся, чудес море; радуйся, милости пучино.

Радуйся, благодати приснотекущий источниче; радуйся, исцелений кладезю неисчерпаемый.

Радуйся, естества уставы победшая; радуйся, законы естественныя пременившая.

Радуйся, скорби наша на радость прелагающая; радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая.

Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая; радуйся, враги наша преславно смиряющая.

Радуйся, чаяния врагов посрамляющая; радуйся, поющия Тя возвеселяющая.

Радуйся Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 4

Бури искушений, на нас находящия, скорбям же и болезням, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистая Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: «Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего», узрев же икону Твою, Владычице, при корене древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней:

Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший; радуйся, вертограде Божественный, древо Церкви прозябший.

Радуйся, Цвете благовонный, мир весь облагоухаяй; радуйся, крине непорочный, вселенную украшаяй.

Радуйся, лозо благоплодная, вином умиления всех напоившая; радуйся, розго освященная, плоды сладостными род человеческий напитавшая.

Радуйся, кореню домостроительства Божия; радуйся, спасения нашего верх и главизно.

Радуйся, злыя наши страсти из корене посекающая; радуйся, добродетелей сад насаждающая.

Радуйся, добрые обычаи в нас вкореняющая; радуйся, причастники райския жизни быти нас сподобляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 5

Боготочней звезде подобящеся, икона Твоя честная, Госпоже, землю Русскую и грады ея обтекаше, царие сей благоговейно поклоняхуся, царицы любовию ту благоукрашаху, архиереи страхом сретаху, верных же множества, духовно торжествующе, вопияху: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще безбожников безумный совет икону Твою, Пречистая, разорити, от Тебе, Дево, посрамленный, и обретше образ Твой святый, от всякаго действа сокрушительна невредим, монаси и мирстии страхом и любовию возопиша Ти сицевая:

Радуйся, крепосте несокрушимая; радуйся, стено нерушимая.

Радуйся, лютых безбожников совет посрамившая; радуйся, чаяния врагов осуетившая.

Радуйся, хулителей уста заградившая; радуйся, икону Твою святую невредимо сохраншая.

Радуйся, от руки злодейской сия соблюдшая; радуйся, очи Твои от скверных дел человеческих обращающая.

Радуйся, лица Твоего Пречистаго от нас, убогих, не отвращающая; радуйся, из руки диаволи грешныя исхищающая.

Радуйся, прощение кающимся возсиявающая; радуйся, двери милосердия Божия ходатайством Твоим отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 6

Проповедует мир весь милости, от иконы Твоея изливаемыя, Всецарице! Отнелиже бо изшла еси тою из земли Русския, несть град, ниже весь, в нихже не бе являема сила Твоя. Темже от всех язык спасеннии и Тобою вопиют благодарно Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияй нам паки свет упования, Богородице Пречистая, зарю спасения миру возвестившая во Твоем рождестве. Не предаждь нас до конца в руце врагов наших и советы нечестивых и лютых отступников скоро разори. Да будет и страна наша Российская, якоже древле дом Твой, да процветет в ней благочестие, святыя обители и храмы да благоукрасятся, людие же, от лютых безбожников избавльшеся, да торжествуют с веселием, славяще Твое заступление и зовуще Ти таковая:

Радуйся, любовию Твоею всему миру возсиявшая; радуйся, из уст Божественных Сына Твоего всыновление рода человеческаго приявшая.

Радуйся, Мати Божия и Мати христианом; радуйся, недугов отъятие и Целительнице раном.

Радуйся, в темницах сущих незаходимый Свете; радуйся, узников отрадо и пространство клетей.

Радуйся, за правду гонимых дерзновение; радуйся, за веру страждущих тернение.

Радуйся, мучеников венчание; радуйся, мучителей грозное воздаяние.

Радуйся, связнем узы разрешающая; радуйся, телом и душою плененных свобождающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 7

Хотящу праведному Судии и Богу человеки, Того забывающия, вразумити, попусти бранем велиим на земли воздвигнутися. Языцы бо смятошася и царства поколебашася. Смерть и ужас по лицу земли проидоша, плач и стенание воздух огласи. Тогда убо вси, иже на Тя упование возложиша, Богородице, ко образу Твоему усердно притекаху и, от Тебе единыя спасения чающе, Богу, давшему Тя людем Заступницу, вопияху: Аллилуиа.

Икос 7

Новые знамения и чудеса велия явила еси от иконы Твоея честныя, Богомати, егда услышахом глас брани. Градом бо горящим и земли трясущейся, чертогом разрушаемым и пругом, воздух исполняющим, соблюла еси церковь, в нейже образ Твой, Всецарице, пребываше, невредиму: вси же в ней молящиися, чудо видяще, едиными усты возопиша Ти таковая:

Радуйся, Державная Воеводо; радуйся, на Нюже уповают вси народи.

Радуйся, Церкве Столп и Утверждение; радуйся, всякия святыни защито и ограждение.

Радуйся, победо, мир побеждающая; радуйся, и неимущия упования спасающая.

Радуйся, благая Послушательнице молений прилежных; радуйся, безпомощных помоще и надеждо ненадежных.

Радуйся, сатану под нозе наша сокрушающая; радуйся, огню и стихиям повелевающая.

Радуйся, иконою Твоею нас остеняющая; радуйся, Покровом Твоим нас осеняющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 8

Странное и страшное знамение явила еси, Всесвятая, егда домом разрушаемым, храмину малую, юже освятила еси прежде иконы Твоея пребыванием, сохранила еси невредиму, старицу же и сына ея, в той крыющихся, целых представила еси. Тем же вси, зрящия и слышащия сия, ужасахуся ужасом, страхом вопиюще: Аллилуиа.

Икос 8

Весь мир любовию Твоею Богоподобною объемлеши, Приснодево, ближняя и дальняя посещающи и всю поднебесную во иконе Твоей приснопоклоняемей обтекающи. Тем же от восток даже до запад шествие Твое бысть, да вси невозбранно к той припадают, Тебе же Первообразней припевают сицевая:

Радуйся, всех радостей Радосте; радуйся, Чаше неупиваемая сладости.

Радуйся, нынешняго века скорбнаго утешение; радуйся, будущия жизни наслаждение.

Радуйся, веселящихся на небеси нас ради оставляющая; радуйся, к земли многоскорбней и многобедствующей приникающая.

Радуйся, со иконою Твоею благодатными стопы невидимо в домы наша входящая; радуйся, благословение и радование тем приносящая.

Радуйся, келии монашеския образом Твоим честным освящающая; радуйся, клети убогия паче палат царских тем украшающая.

Радуйся, храмы Божии Ликом Твоим Пресвятым облистающая; радуйся, в жилищах чтущих Тя незримо пребывающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 9

Всяк возраст и всяк чин притекает к Тебе, Богоневесто Владычице, всем бо простерты суть Богоноснеи Твои руце, всем вся подаеши независтно, вся светлиши и утешаеши, Всецарице. Темже, о Тебе веселящеся, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя увядоша и ритори благоглаголивии изнемогоша, по долгу Тя прославити хотящии, Марие Богородице, недоумеет бо всяк ум благохвалити Тя по достоянию, обаче аще мы умолкнем — камение возопиют. Темже, аще и недостойнии суще, бренными усты дерзаем взывати Ти таковая:

Радуйся, пророков огнедохновенный глаголе; радуйся, апостолов проповеде неумолкаемая.

Радуйся, преподобных сердечное пение; радуйся, исповедников крепосте и дерзновение.

Радуйся, молчальников тайнолепная беседо; радуйся, риторов и Богопроповедников златыя уста.

Радуйся, на страсти подвизающихся превознесенная наградо; радуйся, всех праведников Божественная отрадо.

Радуйся, матерей славо и девства похвало; радуйся, старцев покое и юных Водительнице.

Радуйся, Адама смертнаго Дщи, Богу же Родительнице; радуйся, славою неизреченною близ Бога сияющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 10

Спастися миру тепле помолися, Богородице, помощи бо Твоея требует, сетям лукаваго, по всему лицу земли распростертым, языком же шатающимся и бурям напастей, на Церковь Божию воздвигаемым; темже, якоже в Кане Галилейстей иногда, рцы слово к Сыну Твоему и Богу, да воду искушений же и скорбей в вино умиления и веселия Божественнаго претворит, да поем Ему выну: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необорима нам буди, Всенепорочная, сопротив ополчений видимых и невидимых враг, державно по нас поборающи, любовию вопиющих Ти таковая:

Радуйся, Богоноснеи руце Твои о нас к Богу присно воздвигающая; радуйся, духов злобы под нозе наша покоряющая.

Радуйся, князя тьмы хитросплетенные советы посрамляющая; радуйся, тучи помыслов Духом Божиим развевающая.

Радуйся, уныние от нас отгоняющая; радуйся, треволнения житейския смиряющая.

Радуйся, бурем напастей повелевающая; радуйся, обуреваемых благодатно окормляющая.

Радуйся, из глубины зол извлачающая; радуйся, погибающим длани милостивно простирающая.

Радуйся, нози наша на пути спасения наставляющая; радуйся, руце наша во бранех укрепляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 11

Пения наша, якоже Сын Твой вдовичу лепту, приими, Всесвятая, и подаждъ нам всегда Тебе сия приносити, живот наш в мире управляющи и грехом прощение дарующи, яко да в небесныя обители вшедше, воскликнем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светообразный омофор Твой, Всеблагая, над землею нашею невидимо простри, нечестия безлунную ночь прогоняющи, зарю же пакибытия возсиявающи, да в радости немолчно зовем:

Радуйся, воистину в Солнце облеченная; радуйся, венцем от звезд увязенная.

Радуйся, рясны златыми преиспещренная; радуйся, красото неизреченная.

Радуйся, Светлосте, денницы светлейшая; радуйся, теплото, солнца любезнейшая.

Радуйся, зарнице будущаго века; радуйся, Свете невечерний ангелов и человеков.

Радуйся, темныя демонския полки далече отгоняющая; радуйся, неверия тьму просвещающая.

Радуйся, во оружия света нас облекающая; радуйся, Святыне, цветы всех добродетелей благоухающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 12

Благодать возблагодать от иконы Твоея прияхом, Богородице Пречистая. Никтоже бо, притекаяй к той с верою, тощь отходит, но кийждо по потребе своей дар Божественный приемлет и радостию венчается, вопия к Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поем Тя, величаем Тя, поклоняем Ти ся, Госпоже Пречистая, сытости похвал Твоих отнюдь не знающе, и припадающи пред честным Твоим образом, умильно взываем Ти сице:

Радуйся, душ наших сладчайшая весно; радуйся, сердец наших светлейшее утро.

Радуйся, высото недомышляемая; радуйся, славо неувядаемая.

Радуйся, блаженство нескончаемое; радуйся, благосте неизсякаемая.

Радуйся, веселие неизреченное; радуйся, воистину едина Преблагословенная.

Радуйся, превыше всей твари Превознесенная; радуйся, в житии сем нас заступающая.

Радуйся, в час смертный верныя сретающая; радуйся, яко и на Страшнем Судищи спасаеши на Тя уповающия.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати и Мати всем христианом, Сына Твоего и Бога любовию подражающи, вопиеши к нам милостивно: не бойся, малое стадо, Аз есмь с вами и никтоже на вы! Темже Ти любовию припадающе и со слезами благодаряще, велегласно зовем: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Ангели удивишася …» и кондак 1-й «Избранной Воеводе …».

Молитва

О Царице Небесная! Кто изочтет великое множество чудес Твоих, кто исчислит вопли молитвенных прошений, токи умиленных слез, благодарных воздыханий, пролитых пред иконою Твоею. Овеяна убо вся она скорбию народною, плачем угнетенных и радостною хвалою утешенных. Припадаху к ней людие, понесшие агарянское иго, плакаху Москва в смутное время, взываше Курск в нашествие вражеское. Вопияше вся область во дни смертоносных болезней и бед, и вся скорби на радость прелагала еси. Темже и ныне благослови землю Русскую. Спаси от греха, погибели и соблазнов страну нашу. Излей благодать на труд земледельческий и на всякое благое начинание общественное. Помяни, Пресвятая Дево, по имени всех предстоящих и молящихся и вся люди, требующия Твоего утешения, помощи и милосердия. Ты убо веси тайная сердец наших. Темже всем по потребе их прошения исполни. Изряднее же заблудших обрати к покаянию, нас же всех умудри светом Евангельския любви и добрых дел. Архипастыри и пастыри и вся верныя в Православии до смерти тверды покажи, в Царство Небесное управи и со Христом жити сотвори во веки веков. Аминь.

Молитва

Царица наша преблагая, надеждо наша Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; помози нам яко немощным, окорми нас яко странных. Обиду нашу веси, разреши ту, яко волиши, избави отечество наше, страждущую землю Российскую от лютаго безбожников обстояния, спаси и сохрани рабы Твоя (имярек) и всех нас, зде предстоящих и молящихся, и покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором, яко не имамы иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши ны и покрыеши во веки веков. Аминь.

Тропарь,  глас 4

Яко необоримую стену и источник чудес, стяжавше Тя раби Твои, Богородице Пречистая, сопротивных ополчения низлагаем. Темже молим Тя, мир граду Твоему даруй и душам нашим велию милость.

Кондак,  глас 4

Честнаго образа Твоего знамение празднующе людие Твои, Богородительнице, имже дивную победу на сопротивныя граду Твоему даровала еси, темже Тебе верою взываем: радуйся, Дево, христиан похвало.

И  кондей,  глас 4

Приидите вернии, светло да празднуем всечестнаго образа Богоматери чудное явление, и от того благодать почерпающе, Первозданной умильно возопиим: радуйся, Марие, Мати Божия Благословенная.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой честный, имже показала еси преславное знамение.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *