

Чудотворная икона Божией Матери «Знамение» — это одна из самых известных и почитаемых на Руси икон, наряду с Казанской, Владимирской, Иверской иконами Пресвятой Богородицы.
Иконы Божией Матери «Знамение» появились на Руси в XII веке, хотя название «Знамение» окончательно закрепилось за ними в XVII веке. Самая первая прославленная икона этого типа — чудотворная икона Божией Матери «Знамение» Новгородская.
В годы советской власти чудотворная икона Божией Матери «Знамение» (по мнению специалистов, один из ранних списков) хранилась в Новгородском музее. В настоящее время святыня находится в новгородском Софийском соборе.
История образа: Чудо от иконы произошло в 1170 году, в период междоусобиц промеж удельными князьями. Эти распри сильно ослабляли Русь перед внешним врагом. Гражданская война — предел неразумия, мягко говоря. ( А учит ли нас чему-нибудь история ?…) Татаро-монголы, литовцы, шведы — несть числа. Кровопролитие, разорение, обнищание, голод, моровые болезни — следствие.
Сколько чудотворных икон Пресвятой Богородицы явлено было в этот период! Матерь Божия скорбела, плакала, укоряла, предупреждала и …… все-таки помогала.
Так вот 1170 год. Новгород. Суздальский князь Андрей Боголюбский задумал образовать на севере русской земли одну державу и хотел одним ударом сокрушить силу новгородскую. Князья — Смоленский, Муромский, Полоцкий и Рязанский — спешили со своими дружинами принять участие в войне.
Новгород был окружен соединенными войсками. Новгородцы понимали, что одолеть такую силу невозможно и все упование возложили на милость Божию. Церкви были отворены. Мужчины сражались и умирали на стенах города, а женщины, старики и дети молились и плакали в церквах.
Архипастырь Новгорода, святитель Иоанн, три дня и три ночи стоял при алтаре Господнем в соборной церкви, ограждая свою паству неусыпными молитвами. В последнюю ночь, накануне решительного сражения, он услышал голос, повелевавший ему идти в церковь Спаса на Ильиной улице, взять оттуда икону Владычицы и вознести ее на городскую стену.
Святитель, продолжая молиться, исполненный надежды, отправил за иконой своего протодиакона с соборным клиром. Посланные вернулись в великом ужасе, говоря, что икона не двигалась с места.
Тогда сам святитель со всем собором пошел в Спасскую церковь, пал пред иконою Пресвятой Богородицы и слезно возопил о помощи. Затем начал молебное пение. При начальных словах кондака Богородицы «Предстательство христиан непостыдное» икона сама собой двинулась с места.
Икона Владычицы была выставлена на городской стене. Тучи стрел летели на город. Вдруг одна стрела попала в икону Пресвятой Богородицы. Внезапно святой лик Свой Она отвратила от нападавших и обратилась к городу. Слезы падали из очей Богородицы.
Надежда на заступление Матери Божией укрепила новгородцев. Они не только отбросили неприятеля от стен города, но пошли далее. Необъяснимый ужас напал на осаждавших и они обратились в бегство.
Все признали спасение Новгорода чудом от иконы Божией Матери «Знамение», как она позднее стала называться. В память этого события было установлено празднование 27 ноября / 10 декабря.
Чудотворная икона находилась в Спасо — Преображенской церкви еще 186 лет. В 1356 году новгородцы построили для чудотворного образа храм в честь Знамения, который до сего времени называется собором Знамения Пресвятой Богородицы.
В 1556 году на торговой площади Новгорода вспыхнул пожар, который грозил уничтожить город с его деревянными постройками. Митрополит Макарий со всем духовенством, с крестами и иконами пошел на поклон к иконе Божией Матери «Знамение», совершил молебен.
Затем торжественно с молебным пением крестным ходом икона была обнесена по границе пожара. Огонь стал утихать и заступлением Царицы Небесной пожар прекратился.
В 1611 году шведы овладели Новгородом. Начался грабеж и кровопролитие. Не щадились даже храмы, уничтожались, осквернялись святыни. В Знаменской церкви шла литургия. Варвары попытались ворваться в храм, но невидимой силой были отброшены. Этим же увенчались их следующие попытки. После того никто уже из них не осмелился войти в церковь.
Иконография: Иконографический тип — Оранта, Молящаяся, древнейший в иконографии, первые изображения подобного типа встречались на фресках IV — VI веков. Например, образ Богородицы в усыпальнице святой Агнии в Риме датирован IV веком, или древний византийский образ «Никопеи» VI века. О том, как складывался этот иконографический тип можно прочитать в статье на сайте православие.ру.
На иконе Божией Матери «Знамение» Пресвятая Богородица сидит или стоит с воздетыми в молитве руками. Богомладенец изображен в мандорле у Нее на груди с поднятой в благословляющем жесте правой рукой.
Знамение — «знак милости» со стороны Пресвятой Богородицы. Оранта — символ Небесной Церкви. С IX века, как отмечает И. К. Языкова, «тема заступничества обретает более широкий аспект: молитва Богоматери связывает воедино Небесное Царство, представленное в верхней части храма, с «миром дольним» — у Нее под ногами.
Богоматерь Оранта как бы раскрывается навстречу Христу, Который снисходит чрез Нее на землю, воплощается в человеческом образе и освящает Своим Божественным присутствием человеческую плоть, превращая ее в храм — отсюда Богоматерь Оранта трактуется как олицетворение христианского храма, а также всей новозаветной церкви.»
Списки иконы: Чтимых списков этой прославленной многими чудесами иконы Божией Матери «Знамение» множество. Самыми известными из них являются: чудотворная икона Божией Матери «Знамение» Курская — Коренная , «Знамение» — Царскосельская, «Знамение» Абалацкая , «Знамение» — Санкт-Петербургская, «Знамение» — Московская, «Знамение» Албазинская , «Знамение» — Павловская, «Знамение» в Соловецком монастыре, «Знамение» — Владимирская, «Знамение» — Вологодская, «Знамение» — в Златоустовском монастыре, «Знамение» Серафимо — Понетаевская.
Молитвенная традиция: Перед чудотворной иконой Божией Матери «Знамение» молятся о прекращении бедствий, о защите от нападения врагов, от пожара, о защите от воров и преступников, о возвращении утраченного, об избавлении от чумы, об умирении враждующих и избавлении от междоусобной брани.
ПРАЗДНОВАНИЕ
27 ноября / 10 декабря
МОЛИТВЫ
Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение»
глас 4
Я́ко необори́мую сте́ну и исто́чник чуде́с/ стяжа́вше Тя, раби́ Твои́,/ Богоро́дице Пречи́стая,/ сопроти́вных ополче́ния низлага́ем./ Те́мже мо́лим Тя:/ мир гра́ду Твоему́ да́руй// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Как нерушимую крепость и источник чудес обретя Тебя, рабы Твои, Богородица Пречистая, врагов ополчения повергаем. Потому и молимся Тебе: мир городу Твоему даруй и душам нашим великую милость.
Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение»
глас 4
Честна́го о́браза Твоего́ зна́мение/ пра́зднующе, лю́дие Твои́, Богороди́тельнице,/ и́мже ди́вную побе́ду на сопроти́вныя гра́ду Твоему́ дарова́ла еси́./ Те́мже Тебе́ ве́рою взыва́ем:// ра́дуйся, Де́во, христиа́н Похвало́.
Перевод: Почитаемого образа Твоего явление празднуем, люди Твои, Богородительница, им же Ты даровала удивительную победу над противниками городу Твоему. Поэтому с верой взываем к Тебе: «Радуйся, Дева, слава и честь христианская».
Величание Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение»
Досто́йно есть блажи́ти Тя,/ Богоро́дице Де́во,/ честне́йшую Херуви́м// и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м.
Ино величание Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение»
Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Богоизбра́нная Отрокови́це,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ и́мже то́чиши исцеле́ния// всем с ве́рою притека́ющим.
Ино величание Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение» Новгородская
Вели́чаем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим о́браз Твой честны́й,/ и́мже побе́ду на враги́ дарова́// гра́ду на́шему.
Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Знамение» Новгородская
О, Пресвята́я и Преблагослове́нная Ма́ти Сладча́йшаго Го́спода на́шего Иису́са Христа́! Припа́даем и поклоня́емся Тебе́ пред свято́ю чудотво́рною ико́ною Твое́ю, воспомина́юще ди́вное зна́мение Твоего́ заступле́ния, вели́кому Нову́гра́ду от нея́ явле́нное во дни ра́тнаго на сей град наше́ствия. Смире́нно мо́лим Тя, Всеси́льная ро́да на́шего Засту́пнице: я́коже дре́вле отце́м на́шим на по́мощь уско́рила еси́, та́ко и ны́не нас, немощны́х и гре́шных, сподо́би Твоего́ Ма́терняго заступле́ния и благопопече́ния. Спаси́ и сохрани́, Влады́чице, под кро́вом ми́лости Твоея́ Це́рковь Святу́ю, град Твой, всю страну́ на́шу правосла́вную и всех нас, припа́дающих к Тебе́ с ве́рою и любо́вию умиле́нно прося́щих со слеза́ми Твоего́ заступле́ния. Ей, Госпоже́ Всеми́лостивая! Умилосе́рдися на ны, обурева́емыя грехи́ мно́гими, простри́ ко Христу́ Го́споду Богоприи́мныя ру́це Твоя́ и предста́тельствуй за нас пред бла́гостию Его́, прося́щи нам проще́ния прегреше́ний на́ших, благоче́стнаго ми́рнаго жития́, благи́я христиа́нския кончи́ны и до́браго отве́та на Стра́шнем Суде́ Его́, да, спаса́еми всеси́льными Твои́ми к Нему́ моли́твами, блаже́нство ра́йское унасле́дуем и со все́ми святы́ми воспое́м Пречестно́е и Великоле́пое и́мя Достопоклоня́емыя Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и Твое́ ве́лие к нам милосе́рдие во ве́ки веко́в. Ами́нь.
КАНОНЫ И АКАФИСТЫ
КАНОН ПЕРВЫЙ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПЕРЕД ИКОНОЙ «ЗНАМЕНИЕ»
Песнь 1
Ирмос: Волною морскою Скрывшаго древле гонителя, мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы, но мы, яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися.
Да радуется радостию Божественною множество Новаграда днесь, зряще теплую Заступницу, странну победу дарующу на противныя, и да поет Божественными песньми.
Якоже лествицу превысоку, зрим днесь икону Твою, Дево всенепорочная, юже сопротивнии зряще, конечней слепоте предашася, мы же, к ней верне взирающе, от бед избавляемся.
В рождестве тли не приимши, тления всех нас, Дево, измени, печали уставляющи матерним пременением, Богорадованная.
Песнь 3
Ирмос: Тобою, Христе, Небеса утверждаема вся, Слово Божие и сила, исповедают славу неизреченну и вседетельныя руки Твоея сотворение, несть бо пресвят, разве Тебе, Господи.
Яко звери, устремившеся на стадо Твое, Пречистая, но Ты тех челюсти сокруши и сих немощны до конца показа.
Общаго пастыря, Владыку Христа рождши, Дево Неискусобрачная, Тому молися настоящаго гнева избавити нас и противных обстояния, Владычице.
Милостивая, Милостиваго рождши Спаса, виждь озлобление и воздыхание людей Твоих, ускори, Пречистая, и ущедри ны.
Седален, глас 8
Яже древле пророки проповедася, дверь небесная, неопалимая купина, свещник многосветлый, златая кадильница, ручка и жезл преславно днесь чудному святителю является, народом дерзати повелевает и дивную победу показует. Темже благодарная Той возопиим: Дево Богородительнице, моли Христа Бога грехов оставление даровати нам, Тебе бо имамы надежду, раби Твои.
Песнь 4
Ирмос: Удивися Твой разум от мене, услышавшу преславная веления смотрения Твоего, укрепися же возлюблением Твоего схождения, Ты бо моея нищеты не отверглся еси.
Почитающий Тя град, Пречистая, и по долгу славящий, ограждай от безбожных, Чистая, иноплеменник, Ты бо тому, Пречистая, богатство неотъемлемо еси, покров же и слава.
Мнящиися, якоже древле Иерихон, разорити град Твой, пречистая Мати Слова, сами конечней погибели предашася силою из Тебе Воплощеннаго, Владычице.
Призри, Чистая, спаси поющия Тя, потребитися хотяща от сопротивных, темже нашедшаго прещения избави, Богородительнице.
Песнь 5
Ирмос: Союзом любве связуеми апостоли, владычествующему всеми себе Христу возложше, красны ноги очищаху, благовествующе всем мир.
Теплая заступница к Тебе прибегающим и ненадеющимся надежда, виждь озлобление людей Твоих и подаждь помощь, Пречистая.
Яже огнь рождшая Божественный, Дево, противных, Пречистая, молитвою Твоею огнем попали, яко Мати сущи Зиждителя, Всепетая.
Чистая Богоневесто, недоуменныя люди ущедри матерними Твоими мольбами и яже на ны противных обстояния разори вскоре молитвами Твоими.
Песнь 6
Ирмос: Ят бысть, но не удержан в персех китовых Иона, Твой бо образ нося, страдавшаго и погребению давшагося, яко от чертога, от зверя изыде, приглашаше же кустодии, хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте.
Избави ратных нашествия рабы Твоя, Пречистая, и не предаждь до конца погибнути наследию Твоему, Всепетая, но силою из Тебе Рожденнаго противныя низложи.
Многосогрешших Тебе не презри, но приими мольбу Матере Твоея о нас, Щедре, да не похвалятся сопротивнии,—где есть Бог их? — глаголюще, но да разумеют вси, яко Ты, Избавитель, с нами еси.
Ныне помощи прииде время, ныне пременения потреба, Чистая. Молися Сыну Твоему и Богу, яко да ущедрит согрешившия и належащаго гнева избавит.
Кондак, глас 4
Честнаго образа Твоего знамение празднующе людие Твои, Богородительнице, имже дивную победу на сопротивныя граду Твоему даровала еси. Темже Тебе верою взываем: радуйся, Дево, христиан похвало.
Икос
Разреши тьму моих согрешений, во уме моем лежащую, и Твоим мя светом просвети, Дево, яко да возмогу Тебе похвалу принести, Юже Отец восхвали, и Дух Святый осени, Сын же и Слово Божие, вселився и нетленно от пречистою Твоею боку прошед, с человеки поживе. Темже мы, грешнии и недостойнии раби Твои, днесь совершающе священное торжество знамения, бывшаго честною иконою Твоею, еюже преславную победу на противныя граду Твоему даровала еси, и, от всех чудес исполнившеся, вместо благовонных аромат, елико возможно нам, земным, похвальная Тебе приносим, глаголюще: радуйся, Богородице, радосте Ангелов и человеков; радуйся, твердая надежда и покрове граду Твоему; радуйся, яко противныя силою Твоею низлагаем; радуйся, умнаго Солнца Мати, верныя просвещающаго, неверныя же помрачающаго; радуйся, Дево, христиан похвало.
Песнь 7
Ирмос: Неизреченное чудо! в пещи Избавивый преподобныя отроки из пламене, во гробе мертв, бездыханен полагается во спасение нас, поющих: Избавителю Боже, благословен еси.
Воистину сокровище честно граду Твоему, икона Твоя, Пречистая, даровася, юже и сами зряще, чудеси удивляемся и Сыну Твоему вопием: Избавителю Боже, благословен еси.
Якоже иногда Ниневитяны покаяния ради пощадил еси, Слове Божий, проповедию Ионы пророка, такожде и зде показал еси образом Пречистыя Твоея Матере, Христе, вопиющим: Избавителю Боже, благословен еси.
Храм Тя Божий, Владычице, ведуще, во святем храме Твоем руки наша возносим на молитву: виждь озлобление наше и подаждь нам помощь.
Песнь 8
Ирмос: Ужаснися бояйся, Небо, и да подвижатся основания земли: се бо в мертвецех вменяется в Вышних Живый и во гроб мал странноприемлется. Егоже, отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.
Собезначальное Слово Отчее, Дево пречистая, нетленно родила еси и от сосцу питала еси. Того моли, Богородительнице, от обстояния вражия спасти поющия Тя и превозносящия во веки.
Егоже провиде на Престоле превзятем Исаия, Сего в ложеснах, Дево, вместила еси и нетленно родила еси. Егоже моли спастися рабом Твоим, поющим: дети, благословите, священнии, пойте и превозносите Его во веки.
Едина сущи благая, преблагое Слово моли прилежно настоящаго гнева рабом Твоим избавится, несомненною верою Сыну Твоему поющим: дети, благословите, священнии, пойте и превозносите Его во веки.
Песнь 9
Ирмос: Странствия Владычня и безсмертныя трапезы на горнем месте высокими умы, вернии, приидите, насладимся возшедша Слова, от Слова научившеся, Егоже величаем.
Милосердым оком свыше призри на град и люди Твоя, Пречистая, иныя бо помощи не имамы, токмо Тебе, Всенепорочная, да Тя вси, Матерь Божию, непрестанно величаем.
Едина, рождшая Слово воплощенное, Дево всепетая, приснотекущий источник исцелений изливаеши верою притекающим храму Твоему, Пречистая.
Се, раби Твои, вопием Ти, Мати Божия: обычныя милости Твоя на град и люди Твоя милостивно показующи, противных обстояний нас измени, да Тя вси непрестанно величаем.
Светилен
Возжелев Твоея доброты Иисус, Пречистая, в Тя вселися и Тебе заступницу граду Твоему Слово Божие дарова, егоже сохраняй заступлением Твоим присно, яко да Тя ублажаем, пренепорочная Отроковице.
КАНОН ВТОРОЙ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПЕРЕД ИКОНОЙ «ЗНАМЕНИЕ»
Песнь 1
Ирмос: Посеченый несекомаго пресече, и виде солнце землю, юже не виде, лютаго врага вода потопи, и непроходимое пройде Израиль, песнь же воспевашеся, Господеви поим, славно бо прославися.
Божественныя силы жезл днесь приоблистая благодатию и светом безмерным Божие свято жилище, чудо паче естества образа Твоего, Пречистая.
Видехом преславное днесь знамение бывшее Божественнаго Твоего зрака, Мати Божия, паче же и сопротивнии они, яко видяще со образом и силу отвращающу, абие телесныма очима ослепоша.
Надежду имуще на Тебе, Богородительнице, и несумненну веру Новаграда народи, Тебе граду забрала положиша, Дево Неискусобрачная.
Якоже живу Матерь Слова видевше Тя суемудренных многочисленное воинство, якоже бодреннаго блюстителя, на забралех обстоиму верными, абие руце их с прочими уды ослабеша.
Песнь 3
Ирмос: Утверждей в начале Небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.
Первее убо вседержительная Твоя десница, Господи, Моисеем чудодействуя, помрачаше Египет, такожде и зде пришедшия разорити град Твой образом Матере Твоея помрачаеши.
Якоже услыша чудный архиепископ обещание Твое, Богородительнице, благовествоваше народом радость, глаголя: дерзайте, Мати бо Бога нашего с нами есть.
Преславную победу, исполнену ужаса, видевше, иже тогда народи на сопротивныя ополчившеся и абие до конца тех победиша.
Ныне наста день веселия—Знамения иконы Твоея, Дево Богородительнице, и праздник светел, егоже совершающе, вопием: несть пречистыя, паче Тебе, Богоневесто.
Седален, глас 8
Яже древле пророки проповедася, дверь небесная, неопалимая купина, свещник многосветлый, златая кадильница, ручка и жезл преславно днесь чудному святителю является, народом дерзати повелевает и дивную победу показует. Темже благодарная Той возопиим: Дево Богородительнице, моли Христа Бога грехов оставление даровати нам, Тебе бо имамы надежду, раби Твои.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.
Егда услышаша народи чудное обещание победы, радостию неизреченною исполнившеся, и, якоже крепка некоего хранителя имуще, сопротивныя побеждаху.
Многобогатный дар и неистощимое сокровище даровал еси граду Твоему—икону Матере Твоея, Слове, и Сея помощию противныя низлагаем.
В божественнем храме Твоем, Богорадованная, идеже чудотворная Твоя икона положена бысть, исцеления верою приходищим подавает.
Собори верных и всяко состояние человеческое веселится, совокупльшеся в честнем храме Твоем, зряще в нем, якоже пресветлое солнце, честный образ Твой, Владычице.
Песнь 5
Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго, но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.
Якоже иногда в царствующем граде неистовящаго и хулителя, хотящаго образ Твой низложити, того абие конечне уязви, такожде и ныне показала еси, Богородительнице.
Яко щитом, ограждаеми непобедимою Твоею силою, Дево, противных побеждают неизреченное множество на Тя надежду имущии людие Твои, Всепетая.
Тя богатство неистощимое имуще и исцелений источник верою прибегающии храму Твоему, идеже пребывает честный образ Твой, Владычице.
Песнь 6
Ирмос: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.
Сущему тогда чудному архиерею явилася еси страшным образом, на дерзость подвизающи, народи же, неизреченныя радости исполнившеся, оружныя побеждаху, Владычице.
Знамение страшно, и вещь преславну, и чудное одоление днесь празднующе, людие Твои, Богородице, похвальная яко достойной похвалы приносим, глаголюще: радуйся, Обрадованная.
Честную икону Твою радостным сердцем и душею облобызаем, веселящеся, и, теплою верою прикасающеся, исцеление почерпаем.
Кондак, глас 4
Честнаго образа Твоего знамение празднующе людие Твои, Богородительнице, имже дивную победу на сопротивныя граду Твоему даровала еси. Темже Тебе верою взываем: радуйся, Дево, христиан похвало.
Икос
Разреши тьму моих согрешений, во уме моем лежащую, и Твоим мя светом просвети, Дево, яко да возмогу Тебе похвалу принести, Юже Отец восхвали, и Дух Святый осени, Сын же и Слово Божие, вселився и нетленно от пречистою Твоею боку прошед, с человеки поживе. Темже мы, грешнии и недостойнии раби Твои, днесь совершающе священное торжество знамения, бывшаго честною иконою Твоею, еюже преславную победу на противныя граду Твоему даровала еси, и, от всех чудес исполнившеся, вместо благовонных аромат, елико возможно нам, земным, похвальная Тебе приносим, глаголюще: радуйся, Богородице, радосте Ангелов и человеков; радуйся, твердая надежда и покрове граду Твоему; радуйся, яко противныя силою Твоею низлагаем; радуйся, умнаго Солнца Мати, верныя просвещающаго, неверныя же помрачающаго; радуйся, Дево, христиан похвало.
Песнь 7
Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
Виждь, Пречистая, озлобление раб Твоих и не отрини в конец, Твое бо есмы достояние и Твоею надеждею крепимся, да вси вопием Ти: радуйся, Обрадованная.
Светоносная благодать и исцеления дарование дадеся граду Твоему образ Твой, Пречистая, егоже любезно облобызающе, веселимся.
Песнь 8
Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.
О всех народи недоумевшеся, к Тебе прибегают, вопиюще: не предаждь нас врагом нашим, Владычице Богородице, но державною Твоею рукою тыя низложи, да Тя непрестанно поем и превозносим во веки.
Яко нерушимое забрало имуще раби Твои икону Твою, Пречистая, противящияся низлагаем и Сыну Твоему вопием: дети, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.
Чудному иерарху явилася еси, Пречистая, он же со многим народом, чудеси удивлься, абие с радостию ко образу Твоему прибегает,— подаждь помощь, Владычице,— глаголющим: дети, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во веки.
Что Ти принести, Пречистая, от всея твари славимей, недоумеемся, Владычице, точию еже Гавриил нас научи: радуйся, Обрадованная.
Песнь 9
Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски и чрево Твое бысть пространнейшее Небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.
Се время благоприятно и день спасения, в немже знамение иконы Твоея, Пречистая, показася, еже празднующе светло, духовне торжество совершаем.
Яко Божественною светлостию озаряему, зрим днесь, Пречистая, икону Твою честную, ейже верою покланяющеся, Тя величаем.
Мысли очистивше, празднолюбнаго Новаграда собори со архиерейским ликом, восхвалите, паче надежди помощь на сопротивныя даровавшую.
Девства Твоего знамения невредимо сохранив, Слово Божие, из Тебе прошед, сохрани град Твой невредим, Дево всепетая, да Тя непрестанно величаем.
Светилен
Возжелев Твоея доброты Иисус, Пречистая, в Тя вселися и Тебе заступницу граду Твоему Слово Божие дарова, егоже сохраняй заступлением Твоим присно, яко да Тя ублажаем, пренепорочная Отроковице.
Сайт https://azbyka.ru/days/ikona-znamenie