Шуйская икона Божией Матери

Шуйская икона Божией Матери
Шуйская икона Божией Матери

Шуйская  икона  Божией  Матери  прославилась  многими  чудотворениями  в  царствование  Алексея  Михайловича  во  второй  половине  XVII  века.    До  нас  дошел  литературный  памятник  «Сказание  о  иконе  Богоматери  Шуйской  (  или  «Сказание  о  чудесах  бывших  от  Шуйской — Смоленской  иконы  Божией  Матери ).

В  нем  повествуется  об  исходивших  от  иконы  чудесных  исцелениях,  которых  насчитывалось,  по  разным  спискам  описаний,  от  40  до  103.   В  1667  году  была  даже  создана  комиссия,  по  указу  царя  и  с  благословения  патриарха  Иоасафа  II,  для  установления  подлинности  чудес.  Шуйская  икона  Божией  Матери  была  официально  признана  чудотворной.

История  образа:  Годом  написания  иконы  считается  1654  год,  когда  в  России  свирепствовала  одна  из  страшнейших  в  истории  эпидемия  чумы  ( «моровой  язвы» ).  Она  охватила  почти  всю  Центральную  часть  России.  Особенно  сильные  размеры  эта  болезнь  приняла  в  городе  Шуе.

Народное  сознание  видело  в  эпидемии  наказание  Божие  за  грехи.  Жители  города,  потеряв  всякую  веру  на  избавление  от  болезни  медицинскими  средствами,  возложили  свои  надежды  на  одного  Господа.  Город  огласился  молебным  пением  и  ежедневными  богослужениями  во  всех  храмах.  Несколько  раз  город  обходил  крестный  ход.

В  довольно  бедном  храме  Воскресения  Христова  города  Шуи  прихожане  решили  собрать  деньги  для  написания  нового  списка  Смоленской иконы Божией Матери,  которая  считалась  покровительницей  Воскресенского  храма,  известного  с  1629  года  с  приделом  в  честь  святителя  Николая  Чудотворца.

Работа  была  поручена  Герасиму  Тихоновичу  Иконникову,  потомственному  иконописцу,  кисти  которого  принадлежала  местночтимая  Владимирская  икона  Божией  Матери  из  села  Взорнова  близ  Шуи.  А  сама  Шуя  в  XVII  веке  была  одним  из  известных  местных  центров  иконописания.

Чудотворения:   Согласно  местного  предания,  первое  чудо  от  Шуйской  иконы  Божией  Матери  произошло  еще  во  время  написания  образа.  На  следующий  день  после  того,  как  Герасим  нанес  на  доску  прорись,  он  обнаружил,  что  положение  ручек  и  ножек  Богомладенца  чудесным  образом  изменилось.

Мастер  исправил  положение  в  соответствии  с  каноном  Смоленской  иконы  Божией  Матери.  Через  день  он  снова  обнаружил  то  же  изменение.  Иконописец  не  осмелился  более  исправлять  образ,  приняв  это  за  волю  Божию,  и  объявил  горожанам  о  случившемся,  как  о  проявлении  Промысла  Божия.

Пораженный  и  испуганный  народ  с  благоговением  прославлял  Бога.  Когда  образ  был  готов,  иереи  и  весь  церковный  притч  приняли  икону  и  понесли  торжественно  ее  из  дома  иконописца  в  храм.  Шуйская  икона  Божией  Матери,  как  она  впоследствии  стала  называться,  была  помещена  в  местном  ряду  слева  от  царских  врат  иконостаса.

От  иконы  несколько  дней  исходило  свечение.  Люди  шли  нескончаемым  потоком,  чтобы  приложиться  к  чудотворной  иконе,  истово  молились  об  избавлении  от  чумы.  Кто  сколько  мог,  прихожане  приносили  деньги  на  украшение  новой  иконы .

Вскоре  чума  стала  отступать,  сначала  среди  прихожан  Воскресенского  храма,  а  затем  полностью  покинула  город.  Продолжалась  эпидемия  с  1  сентября  по  12  октября  1654  года.  В  результате  эпидемии  погибла  почти  половина  населения  города.

С  благодатной  помощью  Пресвятой  Богородицы  через  Ее  чудотворные  иконы:  БоголюбскаяСедмиезернаяЮгскаяГрузинская,  Шуйская — связывает  народное  предание  прекращение  этой  страшной  эпидемии  во  многих  городах  Руси.  Чудеса  от  Шуйского  образа  следовали  и  после.

Исцелялись  люди  от  болезней  глаз,  психических  и  умственных  расстройств,  от  других  недугов.  Они  фиксировались  в  так  называемых  «описаниях  чудес».  С  заступничеством  Царицы  Небесной  через  Шуйскую  икону  связывают  избавление  Шуи  от  эпидемии  холеры  в  1831  и  1848  годах.

Воскресенская  церковь  вскоре  сделалась  соборной,  а  Шуйская  икона   Божией  Матери  стала  ее  главной  святыней  и  приобрела  широкую  известность  в  России.  В  честь  Шуйской  иконы  были  освящены  главные  престолы  в  двух  новых  Ярославских  церквах  (святого  Димитрия  Солунского  —  1673  год ),  (святителя  Иоанна  Златоуста  —  1690  год )  и  несколько  придельных  престолов  в  других  городах.

С  XVII  века  появилось  множество  списков  иконы, некоторые  из  которых  сами  прославились  чудотворениями.  Как  свидетельствует  сказание,  на  поклонение  Шуйской  святыне  приезжали  и  русские  цари  ( Петр  Великий  и  Александр II ).

2  октября  1937  года  Воскресенский  собор  был  закрыт,  дальнейшая  судьба  святого  образа  неизвестна.  Сохранился  список  образа  1745  года  письма  Б. И. Болотова.

В  1990  году  богослужения  в  Воскресенском  храме  возобновились.  Сейчас  в  нем  находится  список  XIX  века.  В  дни  празднования  Шуйской  иконы  Божией  Матери  в  собор  из  Николо — Шартомского  монастыря  привозится  ее  старинный  список.

Шуйская икона Божией Матери

Иконография:   Иконографический  тип  —  Одигитрия.  Шуйская  икона  Божией  Матери  имела  размеры  около  111  х  89  см,  написана  она  была  на  липовой  доске.  Благодарные  верующие  украсили  икону  сребропозлащенным  венцом  с  короной  и  драгоценными  камнями.

Несмотря  на  нерукотворное  происхождение  образа,  его  иконография  существовала  значительно  раньше  1654  года.  На  Руси  она  была  известна  с  XV-XVI  веков,  хотя  это  закрепившееся  название  «Шуйская-Смоленская  икона»  часто  переносится  сейчас  на  любые  иконы  этого  извода.

Ключевая  особенность  этого  образа,  которая  отличает  его  от  Смоленской  иконы  Божией  Матери,  характерное  положение  ручек  и  ножек  Богомладенца.  На  колене  левой  ноги  стоит  правая,  пяточку  которой  он  поддерживает  левой  рукой.

В  правой  руке,  поставленной локтем  на  правое  колено,-  свернутый  свиток  Священного  Писания,  находящийся  на  уровне  его  глаз.  Богоматерь  склонила  лик  к  Младенцу,  правой  рукой  Она  поддерживает  Его  левую  ножку.  В  этих  жестах  заложен  глубокий  богословский  смысл.

Г. В. Сидоренко  уделяет  особое  внимание  пяте  Христа,  которую  Он  прикрывает  рукой.  Это  отражение  пророчества  об  искусителе,  который  будет  «жалить  в  пяту  рожденного  женою».  Свернутый  свиток — символ  ветхозаветных  пророчеств,  исполнившихся  во  Христе.

Молитвенная  традиция:  Пред  Шуйской  иконой  Божией  Матери  молятся  о  спасении  от  болезней,  моров,  болезней  глаз,  беснования,  о  спасении  на  войне.

Празднование:    17  /  30  апреля  ( переходящее  празднование  во  вторник  Светлой  седмицы )   и   2  /  15  ноября.

Тропарь  Пресвятой  Богородице  пред  иконой  Ея  «Шуйской-Смоленской»

глас 4

Я́ко многоце́нное сокро́вище прия́т град Шу́я/ чуде́сно напи́санную ико́ну Твою́,/ Пресвята́я Влады́чице, Де́во Богоро́дице,/ во исцеле́ние лю́тыя я́звы и во утеше́ние правосла́вных Тобо́ю дарова́нную,/ от нея́же исто́чники благода́тныя и до ны́не оби́льно излива́ются./ Проба́ви, Пречи́стая, и на бу́дущее вре́мя ми́лости Твоя́ ве́дущим Тя,/ храни́ град Твой и всю Ру́сскую зе́млю// и спаса́й люде́й, к Тебе́ с ве́рою и любо́вию притека́ющих.

Перевод: Как драгоценное сокровище принял город Шуя написанную чудесным образом икону Твою, Пресвятая Владычица, Дева Богородица, для исцеления жестокой чумы и для утешения православных Тобой подаренную, от нее же и до сегодняшнего дня обильно изливаются источники благодати. Простирай, Пречистая, и в будущее время милость Твою к знающим Тебя, охраняй город Твой и всю Русскую землю и спасай людей, к Тебе с верой и любовью приходящих.

Ин  тропарь  Пресвятой  Богородице  пред  иконой  Ея  «Шуйской-Смоленской»

глас 4

Всеблага́я и преми́лостивая Засту́пнице ро́да христиа́нскаго,/ Пречи́стая Де́во Богоро́дице,/ припа́дающе пред святы́м и чудотво́рным Твои́м о́бразом,/ и́мже от лю́таго смерто́носия град Шу́ю дре́вле изба́вила еси́,/ уми́льно взыва́ем Ти:/ не преста́й под кро́вом Своея́ бла́гости/ сохраня́ти от бед и обстоя́ний град Твой/ и вся гра́ды и ве́си страны́ Росси́йския/ и моли́ти Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, // да спасе́т ду́ши на́ша.

Перевод: Всеблагая и премилостивая Защитница рода христианского, Пречистая Дева Богородица, преклоняя колена перед Твоим святым и чудотворным образом, которым от жестокой эпидемии город Шую ранее избавила Ты, смиренно взываем к Тебе: «Не переставай под покровом Своей доброты сохранять от бед и невзгод город Твой и все города и села страны Российской и молить Сына Твоего, Христа Бога нашего, о спасении душ наших».

Акафист  Пресвятой  Богородице  пред  иконой  «Одигитрия»  Смоленская

Кондак 1

Избранней от всех родов, небеси и земли Царице, Пресвятей Богородице Одигитрии, яко избавльшеся от вечныя смерти благодатию от Тебе рождшагося Христа Бога нашего и Твоим Матерним пред Ним ходатайством, благодарственное пение приносим Ти, раби Твои. Ты же, Всемилостивая наша Заступнице, от всяких нас бед и скорбных обстояний свобождай и к царствию горнему путеводствуй, да зовем Ти:

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Икос 1

Архангельский глас вопием Ти, Чистая: радуйся, Благодатная Одигитрие Марие, и радости духовныя исполни нас, да благоговейною душею и чистым сердцем принесем Ти, рождшей миру Спасителя Христа Бога нашего, глаголы сия:

Радуйся, Бога Отца благоволением осененная; радуйся, Бога Сына Мати неискусобрачная.

Радуйся, Бога Духа Святаго обитель священная; радуйся, Троическия тайны проявление.

Радуйся, ангельских умов удивление; радуйся, человеческаго рода украшение.

Радуйся, горняя с дольними совокупившая; радуйся, врата райския земнородным отверзшая.

Радуйся, лествице небесная; радуйся, стамно Богоприимная.

Радуйся, купино неопалимая; радуйся, трапезо пресвятая.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 2

Видев икону Пресвятаго Твоего лика, Богородице Дево, юже всехвальный евангелист Лука написа, рекла еси о ней пречистыми усты Твоими: «С сею иконою благодать Моя и сила». Таковое обетование Твое уведевше, благоговейно почитаем пресвятый образ Твой, Владычице, и воспеваем Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Уразумев благоволение Твое, Богородице, к сей иконе Твоей, славный апостол Лука дарова ю в благословение и освящение Христовой Церкви Антиохийстей, в ней же Путеводительницей она наименовася и чудесы божественными прославися. О сем благодаряще Тя, Госпоже Всеблагая, яко подобие пречистаго лика Твоего во утешение нам оставила еси, усердно Тебе вопием:

Радуйся, Царице горних и дольних; радуйся, Владычице ангелов и человеков.

Радуйся, мира умирение; радуйся, древния вражды разрушение.

Радуйся, девства столпе; радуйся, смирения глубино.

Радуйся, облаченная в солнце; радуйся, сияющая Божественною славою.

Радуйся, Мати Света Невечерняго; радуйся, раю сладости небесныя.

Радуйся, вертограде Христов благоуханный; радуйся, одре Царя Великаго.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 3

Силою Божиею чудеса предивныя совершахуся от иконы Твоея, Богомати Владычице, егда принесена бысть в Царьград и в преславнем Влахернстем храме поставлена; слепыя просвещаше, всяк недуг в людех врачеваше благодатию Твоею, Богородице, да вси зовем прославльшему Тя Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяше Тя Царьград Заступницу державную, Богородице Дево, и во дни нападения на него врагов сильных и бранеискусных, помощь Твою многочудную от святыя иконы Твоея Одигитрии получаше. Темже молимся Тебе, Всеблагая, якоже древле град оный многажды от погибели спасла еси, тако и нас смиренных спаси от погибели вечныя Матерним предстательством Твоим ко Христу Богу, да благодарно зовем Ти:

Радуйся, Царьграда крепкое ограждение; радуйся, Влахернскаго храма благодатное сокровище.

Радуйся, нечестивых ратей одоление; радуйся, врагов Православия посрамление.

Радуйся, чад Христовых Предводительнице к победам; радуйся, Помощнице скорая в бедах к Тебе притекающих.

Радуйся, Заступнице усердная молитвенно Тя призывающих; радуйся, богомудрых святителей споспешнице во благовестии Христовом.

Радуйся, похвало жен и дев славо; радуйся, столпе огненный, зной страстей умеряющий.

Радуйся, столпе облачный, мрак грехов разгоняющий; радуйся, Марие, Мати Христа Бога нашего.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 4

Бурею морскою корабли прегордаго Кагана, град Твой пленити восхотевшаго, сокрушила еси, Владычице, и победу над ним людем христоименитым даровала еси от святыя иконы Твоея Одигитрии, лучи света небеснаго испуская и вои православныя ими просвещая, да вси уведят, яко Ты еси воистину Воевода державная Царьграда и прославят милости Твоя и чудеса, воспевая Спасителю Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше о чудесех Твоих преславных, Богородице Дево, яже от иконы Твоея явила еси в Царьграде, недоумеем, како икона та, носимая по стогнам града, силою Божественною носившими ю управляше и стопы их по воле Твоей направляше; направи убо, Владычице, и наша стопы на путь исполнения заповедей Христовых, и научи нас верно исполняти святую волю Сына Твоего и Бога, да Тебе вопием сице:

Радуйся, свеще неугасимая; радуйся, звездо незаходимая.

Радуйся, сияющая светом Божественным; радуйся, просвещающая благодатию души верных.

Радуйся, мира Христова благоухание; радуйся, земли освящение.

Радуйся, чаше, черплющая радость всему миру; радуйся, источниче, изливающий вечную сладость.

Радуйся, чертоже благоукрашенный Царя Царей; радуйся, рая краснейшая.

Радуйся, утра светлейшая; радуйся, ручко всезлатая.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 5

Яко Боготечная звезда, икона Твоя, Богомати Владычице, благоволением Твоим от Царьграда в страну Российскую принесеся, и граду Смоленску в наследие благодатное даровася, темже благодарим Тя, о Госпоже Всемилостивая, яко таковый дар святый Отечеству нашему даровала еси, и поем в Троице славимому Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше преславное заступление Твое града Смоленска, Пречистая Владычице, прославляем великую Твою милость, ею же град сей от разорения Батыева чудесно спасла еси, гласом Божественным от иконы Твоея исшедшим, угодника Христова Меркурия на единоборство с предводителем рати Батыевой послав; его же он мечем своим порази и град Твой от запаления огненнаго избави. Самого же его венцем мученическим увенчала еси, того молитвами небесными сподоби нас на земли неосужденно взывати к Тебе:

Радуйся, мученика Христова Меркурия на подвиг ратный укрепившая; радуйся, гласом от иконы Твоея святыя его воодушевившая.

Радуйся, яко Давида на Голиафа победою его увенчавшая; радуйся, града Смоленска крепкое защищение.

Радуйся, град Твой от разорения избавившая; радуйся, Избавительнице от плена и поражения.

Радуйся, страны Российския благодатное утешение; радуйся, Церкви Христовой Боголепное украшение.

Радуйся, любящих Тя присное радование; радуйся, Утолительнице печалей.

Радуйся, болящих исцеление; радуйся, унывающих в скорбех ободрение.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 6

Проповедует страна Российская милости и чудеса Твоя, Пречистая Дево Богородице, и град Смоленск светло красуется, имея чудотворную икону Твою, всякия болезни исцеляющую и недужным здравие подающую. Сего ради со благоговением почитаем многоцелебный образ Твой, Госпоже Всеблагая, и поклоняющеся ему, яко залогу Твоего к нам благоволения, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Воссияла еси в стране Российстей лучами Божественных чудес от святыя иконы Твоея исходящими, Пречистая Владычице, к ней же от лет древних отцы наши прихождаше в скорбех и болезнех и нетщетны отхождаше. Им же вслед и мы к Тебе приходяще и с любовию благоговейно лобызая образ Твой чудотворный, молимся Тебе: утоли печали наша, уврачуй недуги наша, да зовем Ти:

Радуйся, жезле старости; радуйся, вдовиц заступление.

Радуйся, сирот призрение; радуйся, младенцев воспитание.

Радуйся, нищих снабдение; радуйся, пленных свобождение.

Радуйся, скорбящих утешение; радуйся, столпе и утверждение девства.

Радуйся, иноков Покровительнице; радуйся, инокинь Наставнице.

Радуйся, постников укрепление; радуйся, в подвиге девства подвизающихся вспоможение.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 7

Хотя даровати граду Москве причастие благодати от святыя иконы Твоея, Владычице Всемилостивая, благоволила еси принести икону Твою от Смоленска в Москву, да тамо пребывая, чудесы многими прославится. Егда же по умолению жителей Смоленска, возвращашеся образ Твой святый в град их, на месте прохождения иконы Твоея Одигитрии обитель дев во имя Твое сооружена бысть; в ней же под осенением чудотворныя иконы Твоея с верою и любовию воспеваем немолчную песнь Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новосозданная обитель инокинь во граде Москве благоговейно чествует святое подобие чудотворныя иконы Твоея Одигитрии, милости неизреченныя источающей верным, еяже осенением люди православныя благодатно утешаеши и в подвигах поста и молитвы утверждаеши, подвизая их немолчно воспевати Матерния Твоя щедроты и благодарно взывати Тебе:

Радуйся, Богом возлюбленная Царице; радуйся, Бога возлюбившая паче всего Владычице.

Радуйся, едина благословенная в женах; радуйся, небесных радование.

Радуйся, земных заступление; радуйся, демонов посрамление.

Радуйся, ада попрание; радуйся, укрепленная силою Господа Сил.

Радуйся, облеченная властию Царицы неба и земли; радуйся, воинствующих на плоть целомудрием благая Помощнице.

Радуйся, подвизающихся в посте и безмолвии милостивая Утешительнице; радуйся, избавляющая скорбей всяческих.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 8

Странствие земное многоскорбное и многомятежное услаждаеши нам Матерним Твоим о нас попечением, Богородице, и во дни скорбных обстояний помощь святую являеши нам во спасение. Памятуем и исповедуем, Владычице, Твое заступление, егда галлы страну Российскую разориша и град Москву плениша, Ты икону Свою святую Одигитрию от Смоленска в полцы воинства Российскаго благоволила еси принести и тем вои православныя воодушевила еси, славную победу им даровала еси, предстательством Твоим к Сыну Твоему и Богу. Ему же поем: Аллилуиа.

Икос 8

Вся милости и щедрот преисполненная, Всеблагая Мати Божия, воинству православному помощь и одоление на враги преславно даровала еси. И егда не бе нам уже спасения надежды, яко и наш град пленен и разорен бысть, галлы с бесчестием от Отечества нашего отгнала еси и победою дивною нас увенчала еси. Всегда памятуя таковое Твое заступление, хвалебно Тебе вопием:

Радуйся, страну нашу Российскую от нашествия иноплеменных предивно избавившая; радуйся, гордых силою Своею со стыдом вспять возвратившая.

Радуйся, иноверных ратей Всесильная Победительнице; радуйся, православнаго воинства державная пособнице.

Радуйся, иконою Твоею святою с воинами Российскими милостивно пребывающая; радуйся, чудотворным образом Твоим полки их освящаюшая.

Радуйся, изнемогающих силою свыше укрепляющая; радуйся, беспомощным помощь Твою святую подающая.

Радуйся, обидимых правосудная Заступнице; радуйся, ненадежных надеждо.

Радуйся, печальных отрадо.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 9

Вси вернии с радостию и утешением видят образ Твой святый, на немже умиленно взираеши на Богомладенца Христа, сего ради молим Тя, Всеблагая, яко Матерь вся содержащаго в деснице Своей Владыки: воззри и на нас милостивно, и умоли Господа, да помилует нас недостойных. Научи нас, Владычице, молитися Ему благоприятно, и неосужденно пети Ему нескверными усты и чистым сердцем ангельскую песнь: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство наше песненное не довлеет к прославлению многих Твоих чудес, Богородице Одигитрие, их же от святыя иконы Твоея явила еси и присно являеши верным: обаче Ты, яко воистину Благая Мати, веру и усердие наше приими; веси бо и любовь к Тебе нашу, еюже сердца наша пламенеют, и милостивно услыши сии в простоте составленныя похвалы:

Радуйся, обрадованная Приснодево; радуйся, Невесто Неневестная.

Радуйся, селение Бога Слова; радуйся, обитель Святейшаго святых.

Радуйся, с Сыном Царем небес вечно царствующая; радуйся, Матернее дерзновение к Нему имущая.

Радуйся, молитвам верных милостивно внемлющая; радуйся, любящим Тя любовию Твоею Божественною воздающая.

Радуйся, Сиона горняго украшение; радуйся, мира дольняго защищение.

Радуйся, граде спасения нашего; радуйся, горо святая, сошествием Божиим прославленная.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 10

Спаси нас, Владычице, от погибели вечныя Матерним предстательством Твоим ко Христу Богу, и сподоби нас узрети Тя в час кончины нашея, от руки лютаго миродержителя душу нашу соблюдающую; да помощию Твоею святою избегнем его сетей и сподобимся Царствие Небесное получити и в радости вечней воспевати Человеколюбцу Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девам, Богородице Дево, и всем ревнителем девства и чистоты усердная Помощнице. Молим Тя, Пречистая, очисти наша сердца от всякия скверны греховныя, и украси души наша целомудрием и чистотою, да невредимы пребудем от всех искушений мира, плоти и диавола находящих, и сподобимся достойно возглашати Тебе песни таковая:

Радуйся, добрая Младопитательнице девам; радуйся, благосердая Попечительнице сирот.

Радуйся, тихое прибежище обуреваемых страстями; радуйся, надежное пристанище смущаемых искушениями.

Радуйся, Мздовоздаятельнице подвижников целомудрия; радуйся, Споборнице борющихся со враги невидимыми.

Радуйся, милостивая Посетительнице неповинно осужденных; радуйся, благая Утешительнице напрасно оклеветанных.

Радуйся, Божественная Свободительнице сущих в плену и изгнании; радуйся, всемощная Покровительнице труждающихся и обремененных.

Радуйся, Судии Праведнаго умоление; радуйся, грешных с Богом примирение.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 11

Пение всеумиленное слышаще от верных рабов Твоих возносимое Ты, Пречистая Мати Дево, яко имущая милосердие неизреченное, насыти нас пищею нетленною Слова Божия и научи нас всегда исполняти животворныя заповеди Господа нашего; Его же умоли, Предстательнице наша Всеблагая, да ниспослет милость Свою нам недостойным и сподобит нас унаследовати Его всесветлое и всеблаженное Царствие, идеже от всех святых поется Ему хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 11

Светлыми лучами чудес Твоих, Богородице Дево, просвещаеши нас благодатно, и от святыя иконы Твоея Одигитрии утешение духовное ниспосылаеши угодникам Божиим. Нам же, грешным, дары целебныя подаеши от Нея неоскудно, да зовем Ти благодарственно и хвалебно:

Радуйся, Агнца и Пастыря Нетленнаго рождшая; радуйся, девство и рождество в Себе сочетавшая.

Радуйся, крине девства, к чистому и девственному житию приводящая; радуйся, избранникам Божиим любовь Твою святую являющая.

Радуйся, угодникам Господним веления небесныя открывающая; радуйся, преподобнаго Сергия Радонежскаго посещением Твоим сподобившая.

Радуйся, преподобнаго Кирилла Белоезерскаго гласом от иконы Твоея на Белоезеро направившая; радуйся, преподобнаго Савватия Соловецкаго в подвигах пустынных укрепившая.

Радуйся, святителя Митрофана Воронежскаго иконою Твоею облагодатствовавшая.

Радуйся, обителей Христовых покров и снабдение; радуйся, рабов Божиих среди мира тайное вразумление.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 12

Благодать Божия действует в чудесех, преславно являемых от святаго образа Твоего, Преблагословенная Богородице Дево, ею же и наши души просвети, мрак греховный разгоняя сиянием Солнца Правды Христа, да во свете повелений Его богоугодно житие сие временное поживем во всяком благочестии и чистоте и сподобимся блаженство вечное получити и со избранными пети Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, Богородице, проповедуем милости Твоя, прославляем щедроты Твоя неисчетныя и, припадая к чудотворней иконе Твоей, молимтися с верою и любовию: буди нам Путеводительница Благая к светлому граду Иерусалиму Небесному, да узрим Тя с высоты славы Твоея Божественныя на нас милостивно взирающую и вкупе со святыми воспоем Ти сице:

Радуйся, радосте наша пресвятая; радуйся, Царице наша преблагая.

Радуйся, усыновившая нас при кресте Сына Твоего и Бога; радуйся, Матернюю любовь к нам являющая.

Радуйся, во благих желания наша дивно исполняющая; радуйся, скоропослушливая к смиренным молитвам.

Радуйся, покровом Твоим святым нас покрывающая; радуйся, ризою Твоею честною благонадежно нас защищающая.

Радуйся, в час кончины нашея всесильная нам Помощнице; радуйся, в мытарствах воздушных державная нам Заступнице.

Радуйся, телес наших безвозмездное врачевание; радуйся, душ наших спасение.

Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Царице Всемилостивая Дево Богородице Одигитрие! Приими малое сие моление наше и принеси е Сыну Твоему и Богу нашему, Матерне умоляя Его благость, да помилует нас грешных и недостойных, и Твоего ради всесильнаго ходатайства избавит нас мучения вечнаго, сподобит Царствие Небесное получити и тамо со ангелы воспевати Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Архангельский глас …» и 1-й кондак «Избранней от всех родов …».

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *