Ченстоховская икона Божией Матери

Ченстоховская икона

Ченстоховская  икона  Божией  Матери  —  одна  из  древнейших  чудотворных  икон.  Она  находится  в  монастыре  близ  города  Ченстохова,  в  217  верстах  от  Варшавы,  отчего  икона  и  монастырь  называются  Ченстоховскими,  а  сама  икона  именуется  «Королевой  Польши»  и  «Черной  Мадонной»  из-за  темного  лика  Богоматери.  Это  главная  святыня  Польши.  Редкий  образ,  который  чтится  как  Западной,  так  и  Восточной  Церковью.

История  образа:  Предание  гласит,  что  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  написана  в  числе  70  икон  святым  евангелистом  Лукою  в  Иерусалиме  в  Сионской  горнице.  Написан  был  образ  еще  при  жизни  Пресвятой  Богородицы.  Все  иконы,  написанные  святым  апостолом  и  евангелистом,  хранились  в  доме  Иоанна  Богослова,  так  как  там  проживала  и  Сама  Богородица.

После  Успения  Пресвятой  Богородицы  иконы  почитались,  как  бесценные  святыни.  Когда  евреи,  перед  приходом  войск  Рима,  ушли  в  горы,  они  забрали  все  образа  для  большей  их  сохранности.  Этот  образ,  именуемый  теперь  Ченстоховская  икона  Божией  Матери,  был  доставлен  в  город  Пелле,  где  и  находился  первые  три  века.

Все  это  время  святая  икона  принимала  участие  в  богослужениях  и  была  известна  верующим.  Святая  царица  Елена,  обретшая  Крест Христов , в  326  году  6  марта  получила  от  верующих  в  дар  сию  икону  и  привезла  ее  в  Константинополь,  где  она  находилась  более  пяти  веков.  Хотя  нужно  заметить,  что  достоверно  история  образа  прослеживается  с  XIII  века.

В  XII  веке  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  была  перевезена  в  Галицкую  Русь  из  Византии.  По  поводу  появления  чудотворного  образа  на  Руси  среди  историков  нет  единого  мнения.  Существует  три  версии.  По  одной  из  них,  икону  привезли  святые  Кирилл  и  Мефодий,  которые  получили  ее  в  Константинополе  в  качестве  благословения  в  просветительских  делах.

По  второй  версии  на  Русь  икону  доставила  греческая  принцесса  Анна,  когда  вышла  замуж  за  Великого  князя  Владимира,  как  свадебный  подарок  и  благословение  в  чужой  земле.  И,  наконец,  по  третьей  версии,  основатель  города  Львова,  великий  князь  Лев,  перенес  святую  икону  из  Константинополя,  как  военный  трофей.  Она  была  выставлена  в  Бельзском  замке,  где  прославилась  чудесами.

В  Бельзе  святыня  пребывала  до  1337  года,  в  качестве  наследства  тамошним  князьям.  После  того,  как  образ  оказался  в  Киевской  Руси,  он  прошел  долгий  путь  до  места  своего  нынешнего  пребывания.  Икона  досталась  польскому  князю  Владиславу  Опольскому  после  завоевания  Западной  Украины,  и  он  перенес  ее  в  Польшу  в  1352  году.

Ченстоховская икона

Согласно  преданию,  когда  татары,  вторгнувшись  в  Россию,  осадили  замок  Бельз,  осажденные  жители  вынесли  икону  из  храма  и  поставили  на городской  стене  для  защиты.

Одна  из  стрел  попала  в  лик  Богоматери  на  иконе  (по  другим  источникам  это  была  татарская  сабля ),  из  которого  истекла  кровь,  что  остается  видимым  и  доселе.  Тотчас  опустилась  на  татар  мгла,  от  которой  они  начали  умирать  в  бесчисленном  количестве,  так  что  поспешили  снять  осаду  замка.

После  этого  чуда  Владислав,  князь  Польский,  услышал  в  сонном  видении  голос,  повелевавший  ему  перенести  святую  икону  из  Бельзского  замка  на  Ясную  гору,  близ  города  Ченстохова.  Это  произошло  в  XIV  веке,  после  присоединения  русских  земель  к  Польше.

Князь  Владислав  соорудил  на  Ясной  горе  монастырь  и  в  1352  году  перенес  туда  чудотворную  икону,  которая  с  той  поры  стала  именоваться  «Ченстоховская  икона  Божией  Матери».  Она  стала  святыней  католического  монастыря  Паулинского  ордена,  но  почитается  она  все  века,  как  православными,  так  и  католиками.

В  1430  году  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  была  повреждена  протестантами — иконоборцами  (последователями  Яна  Гуса),  которые  совершили  набег  на  Ченстоховскую  обитель.   При  этом  гуситы  хотели  похитить  икону  вместе  с  другими  сокровищами  монастыря,  но  невидимая  сила  удержала  ее.

Лошади,  запряженные  в  повозку,  в  которой  находилась  Ченстоховская  икона  Божией  Матери,  не  могли  сдвинуться  с  места.  Некто  из  гуситов,  слышавший  про  икону,  подскочил  к  ней  и  ударил  в  злобе  по  ней  саблей.  Тут  же  он  упал  замертво  за  свое  кощунство.  Все  остальные  разбойники  в  страхе  покинули  монастырь,  так  ничего  не  забрав.

В  XVII  веке  шведский  король  Карл  Х  Густав  взял  Варшаву  и  Краков,  но  потерпел  поражение  под  Ченстоховским  монастырем  на  Ясной  горе.  Там,  где  хранилась  Ченстоховская  икона  Божией  Матери,  Пресвятая  Богородица  явила  Свою  помощь  в  защите  от  врагов.

В  память  этого  события  король  Ян  Казимир  издал  манифест,  в  котором  поручал  свое  государство  покровительству  Божией  Матери,  а  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  названа  была  им  «Польской  Королевой»  и  была  им  коронована.  Война  со  шведами  в  1656  году  закончилась  для  поляков  успешно.

В  конце  XVII  века  русский  путешественник  оставил  следующее  описание  чудотворного  образа:

«Из того ж помяненаго великаго костела есть ход налево чрез паперть в тот костел, в котором стоит чудотворной образ Пресвятыя Богородицы писма святаго Луки-евангилиста. Та святая икона мерою подобна той святой иконе, что на Москве стоит в соборной церкве, писма Луки же евангилиста, которая называется Владимирская.

Та помяненная святая Честоховская икона поставлена в костеле римском над олтарем высоко; и закрывается та икона серебреною доскою, которая доска задвигается сверху; и на той помяненной серебреной доске вылит образ Сошествия Святаго Духа изрядною работою.

Тое святыя иконы кивот зделан из ареховаго дерева, около котораго множество серебра; зделана дивною работою на той святой иконе риза бархатная червчетая, на которой нашито множество клейнодов, то есть запан, алмазных, яхонтовых и изумрудных, и чепей золотых, и жемчугу великаго бурмитцкаго; около той святой иконы множество досок великих, золотых и серебреных, на которых выбиты и вырезаны образы розные.

Под тою же святою иконою лежат две булавы золотые с камением, приложенные некоторыми полскими гетманами. В том костеле и по стенам около той святой иконы много прикладных сабель в золотых оправах с камением. Пред тем святым образом с обеих сторон поставлено шесть подсвешников великих серебреных да 5 лампад великих же, серебреных, чеканных, в которых непрестанно горит масло деревеное. Ту святую икону открывают во время пения и для приходящих молебщиков».

В  1813  году  монастырь  был  взят  русскими  войсками  в  ходе  наполеоновских  войн,  настоятель  Ясной  Горы  преподнес  русским  военачальникам  во  главе  с  генералом  Сакеном  список  иконы,  который  потом  хранился  в  Казанском  соборе  Санкт-Петербурга,  а  после  закрытия  собора  в  1932  году  перешел  на  хранение  в  Государственный  музей  истории  религии.  Император  Александр I  украсил  список  богатою  ризою.

22  мая  1910  года  Папа  Пий Х  повторно  короновал  образ,  заменив  украденный  венец.  Еще  одна  коронация  состоялась  26  августа  2005  года  от  имени  папы  Иоанна  Павла II,  уже  после  его  смерти.

Ченстоховская икона Божией Матери

Иконография:  В  1434  году  образ  был  заново  написан  на  старой  доске,  но  уже  в  стиле  западно — европейской  живописи.  Иконографический  тип — Одигитрия.  На  правой  щеке  Богоматери  изображена  кровоточащая  рана,  передающая  след,  оставшийся  на  древнем  образе  от  удара  саблей  гусита  и  от  татарской  стрелы.  Как  свидетельство  тех  чудес  и  напоминание  злым  людям  о  грядущем  наказании.

По  размеру  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  небольшая:  1222 х 822 х 35 мм.  По  мнению  искусствоведов,  икона  создана  в  Византии  в  IX-XI  веках.  Отрок-Христос  сидит  на  левой  руке  Богоматери,  благословляя  правой  рукой,  в  левой  держит  Евангелие.  Богоматерь  правой  рукой  указывает  на  Христа,  как  на  путь  спасения.

Ченстоховская  икона  Божией  Матери  почитается  в  западно-русских  православных  землях,  а  также  и  в  католическом  мире.  Причем  чудеса,  истекающие  по  молитвам  пред  чудотворным  образом  происходят  также  вне  зависимости  от  конфессии,  к  которой  принадлежит  тот  или  иной  человек.

Пресвятая  Богородица  одаряет  своими  благодеяниями  через  Свою  чудотворную  икону  одинаково  и  православных,  и  католиков,  и  иных  тоже.  Чудес  и  исцелений  не  счесть.  Монахи  записывают  все  эти  случаи  в  специальные  книги,  тоже  без  разбора  вероисповедания.  В  православных  и  католических  храмах  имеется  много  чтимых  списков  Ченстоховской  иконы.

Современный список Ченстоховской иконы

Чудотворная  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  есть  еще  в  слободе  Верхняя  Сыроватка  (  полагают,  что  она  принесена  сюда  из  Ченстохова )  Харьковской  губернии,  в  Писаревке  Волынской  губернии.  Есть  также  чудотворные  списки  Сокольский  и  Тывровский,  есть  и  малоизвестные  списки  этой  святыни  православия.  Очень  почитается  Турковицкий  образ.

Так  получилось,  что  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  давно  стала  символом  Римско-католической  Церкви  Польши.  Но…  Ченстоховская  икона  Божией  Матери  официально  признается  и  почитается  Русской  Православной  Церковью,  ведь  это  Пресвятой  Богородице  было  угодно  после  Иерусалима,  Константинополя  и  России  избрать  Ченстохову  местом  пребывания  Своего  образа.

Молитвенная  традиция:  Перед  Ченстоховской  иконой  Божией  Матери  молятся  о  спасении  России,  о  даровании  стране  православного  правителя,  а  также  о  помощи  в бедах,  болезнях  и  страданиях.

В  Польше  традиционно  проводятся  масштабные  «пилигримки» — паломничества  к  иконе,  особенно  приуроченные  к  празднику  Успения  Пресвятой  Богородицы,  в  которых  принимают  участие  католики  многих  стран.  Верующие  польские  крестьяне,  по  старой  традиции,  дают  паломникам  бесплатный  приют.

Празднование:  6  /  19  марта.

Молитва

О, Всеми́лостивая Госпоже́, Цари́це Богоро́дице, от все́х родо́в избра́нная и все́ми ро́ды небе́сными и земны́ми ублажа́емая! Воззри́ ми́лостивно на предстоя́щия пред свято́ю ико́ною Твое́ю лю́ди сия́, усе́рдно моля́щиеся Тебе́ и сотвори́ предста́тельством Твои́м и заступле́нием у Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да никто́же оты́дет от ме́ста сего́ упова́ния своего́ то́щ и посра́млен в наде́жде свое́й; но да прии́мет ки́йждо от Тебе́ вся́ по благо́му изволе́нию се́рдца своего́, по ну́жди и потре́бе свое́й, во спасе́ние души́ и во здра́вие те́лу. Моли́, Милосе́рдая Влады́чице, пренебе́снаго Бо́га, да при́сно це́рковь свою́ святу́ю соблюде́т, вы́шним свои́м благослове́нием архиере́ев на́ших правосла́вных укрепи́т, ми́ром огради́т и святе́й свое́й це́ркви це́лых, здра́вых, честны́х, долгоде́нствующих и пра́во пра́вящих сло́во своея́ и́стины да́рует, от все́х же ви́димых и неви́димых враго́в со все́ми правосла́вными христиа́ны ми́лостивно изба́вит и во Правосла́вии и тве́рдей ве́ре до конца́ веко́в неотсту́пно и неизме́нно сохрани́т. Призира́й благосе́рдием, Всепе́тая, и призре́нием ми́лостиваго Твоего́ заступле́ния на все́ ца́рство на́ше Всеросси́йское, ца́рствующия гра́ды на́ша, гра́д се́й и свято́й хра́м се́й, и изле́й на ня́ бога́тыя Твоя́ ми́лости, Ты́ бо еси́ всеси́льная Помо́щница и Засту́пница все́х на́с. Приклони́ся к моли́твам и все́х ра́б Твои́х, притека́ющих зде́ ко святе́й ико́не Твое́й се́й, услы́ши воздыха́ния и гла́сы, и́ми же раби́ Твои́ мо́лятся во святе́м хра́ме се́м. А́ще же и инове́рный, и иноплеме́нник, идя́ и проходя́ зде́, помо́лится, услы́ши, чадолюби́вая Госпоже́, и сего́ человеколю́бие и ми́лостивно соде́лай, я́же к по́мощи ему́ и ко спасе́нию. Ожесточе́нныя же и разсе́янныя се́рдцы свои́ми во страна́х на́ших на пу́ть и́стины наста́ви. Отпа́дшия от благочести́выя ве́ры обрати́ и па́ки сопричти́ святе́й Твое́й Правосла́вней кафоли́ческой це́ркви. В семе́йствах люде́й все́х и во бра́тии на́шей ми́р огради́ и соблюди́, в ю́ных бра́тство и смиренному́дрие утверди́, ста́рость поддержи́, о́трочество наста́ви, му́жество умудри́, си́рыя и вдови́цы заступи́, утесне́нныя и в ско́рбех су́щия уте́ши и охрани́, младе́нцы воспита́й, боля́щия уврачу́й, плене́нныя свободи́, огражда́я ны́ вы́ну от вся́каго зла́ бла́гостию Твое́ю и уте́ши ми́лостивным Твои́м посеще́нием и все́х благоде́ющих на́м. Да́руй же, Блага́я, земли́ плодоно́сие, возду́ху благорастворе́ние и вся́, я́же на по́льзу на́шу, да́ры благовре́менныя и благопотре́бныя, всемо́щным свои́м предста́тельством пред Всесвято́ю Живонача́льною Тро́ицею, ку́пно со святы́ми избра́нными угодниками Ея́ Кири́ллом и Мефо́дием. Пре́жде отше́дшия отцы́ и ма́тери, бра́тия и сестры́ на́ша, и вся́ от ле́т дре́вних припа́давшия ко святе́й ико́не Твое́й се́й упоко́й в селе́ниях святы́х, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, иде́же не́сть печа́ль и воздыха́ние. Егда́ же приспе́ет и на́ше от жития́ сего́ отше́ствие и к ве́чной жи́зни преселе́ние, предста́ни на́м, Преблагослове́нная Де́во, и да́руй христиа́нскую кончи́ну живота́ на́шего безболе́зненну, непосты́дну, ми́рну и Святы́х Та́йн прича́стну, да и в бу́дущем ве́це сподо́бимся вси́, ку́пно со все́ми святы́ми, безконе́чныя блаже́нныя жи́зни во ца́рствии возлю́бленнаго Сы́на Твоего́, Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, Ему́ же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А К А Ф И С Т    иконе  Божией  Матери  ЧЕНСТОХОВСКАЯ

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Спасительнице земли Русския, похвальное приносим пение. Ты же, Мати царя Небесного от всякия избави напасти страну нашу и от всех скорбей и бед свободи зовущих: Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Икос 1

Ангельский собор на Небеси немолчно воспевает Тя, Владычице, и мы земнороднии, притекающе ко иконе Твоей чудотворней, святым Лукою писанной, вопием Ти сице: Радуйся, Мати Света Невечерняго; Радуйся, Духа Святага Обитель Священная; Радуйся, светлое благодати Познание; Радуйся, Ангельских Сил Ликование; Радуйся, Купино неопально горящая; Радуйся, Господа Сил вечно Зрящая; Радуйся, Неувядаемый Цвете нетления; Радуйся, Образе Христова Воскресения; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 2

Видяще благочестие и веру святыя царицы Елены, обретшей Крест Честный Господень во Иерусалиме, даровала еси ей, о Богомати, и икону Свою, чрез верных служителей Своих сохраненную от лет древних, да молятся пред нею выну людие, поюще: Аллилуиа.

Икос 2

Разумевше святая царице Елено, яко образ сей есть благословение Божие граду царствующему, поставиша е тамо в церкви соборней, идеже мнози от него исцеления прияша, поюще Матери Божией похвалы сицевыя: Радуйся, Чаше, черплющая вечную радость; Радуйся, Источниче, изливающий неизреченную сладость; Радуйся, Чертоже Рая краснейший; Радуйся, Вертограде Христов славнейший; Радуйся, Духа Святаго Селение; Радуйся, врагов Божией Правды Посрамление; Радуйся, духовною радостию нас Утешающая; Радуйся, с верою Тя призывающих, не посрамляющая; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 3

Сила Вышняго храняше икону Твою, Богомати, во дни ересей от поругания, и от лютых иконоборцев погубления, и от рук варварских пленения, яко Самей Ти быти Хранительницей христианом, поющим Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще сокровище святыя иконы Твоея, святии Кирилле и Мефодие просветиша земли славянсткии светом веры христианский, да уведят язычницы Бога истиннаго и прославят Матерь Божию тако: Радуйся, Державная наша строительнице; Радуйся, Всесильная Победительнице; Радуйся, Свободительнице пленных; Радуйся, Покровительнице обремененных; Радуйся, Ходатаица за всю Вселеную; Радуйся, Дарующая жизнь нетленную; Радуйся, идольского служения Избавление; Радуйся, с Богом наше примирение; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 4

В бурныя дни смут и нестроений, спасаше икона Твоя, Пресвятая Дево, всех притекающих к ней и обретаху вси от Тебе покров и заступление вопиюще благодарными сердцы: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще и зряще чудеса, являемыя от иконы Твоея, Пресвятая Богородице, князие русстии храниша от рода в род святыню сию, молящеся пред нею умиленно: Радуйся, Агнца и Пастыря Мати Нетленная; Радуйся, Дево преблагословенная; Радуйся, Матернюю любовь нам являющая; Радуйся, ризою честною всех покрывающая; Радуйся, благ вечных Надеждо верная; Радуйся, Молитвеннице наша усердная; Радуйся, Судии Всеправедного Умоление; Радуйся, грехов всех наших Прощение; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 5

Боготечне шествуя изо града во град Руси Червонныя икона Твоя Пресвятая Богородице, повсюду являше славу твою и Сына Твоего, Христа Бога нашего, вопиющим Ему людем: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша житилие града Белза грозное нападение агарян, изнесоша икону Твою чудотворную, Пресвятая Дево, на стогны града своего и молящеся с верою Ти о заступлении, Ты же ускорила еси тогда на помощь им, да зовут Ти: Радуйся, милости Свои на нас изливающая; Радуйся, Владыку Умилостивляющая; Радуйся, иконою Твоею от бед Сохранение; Радуйся, христиан православных Спасение; Радуйся, злые дела Запинающая; Радуйся, милосердие нам Являющая; Радуйся, страны Российския Утешение; Радуйся, Церкви Христовой священное Ук¬рашение; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 6

Проповедаху всюду людие о дивнем заступлении Твоем, яко егда нечестивии татарове стрелою уязвиша на иконе изображение Пречистаго Лика Твоего, тогда внезапу тьма и помрачение найде нань и друг друга убиваху тыя, бежаще вспять, вернии же зряще чудо сие, пояху Господу хваление: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия благодать и мрак исчезе и возвысися рог людей христианстких, яко Ты, Богомати, укреплявши веру православную, чудесьми и знаменьми от святыя иконы Твоея являемыми человецем, молящимся тако: Радуйся, от нашествия иноплеменников предивно избавляющая; Радуйся, от плена и поражения спасающая; Радуйся, агарянскою стрелою пронзенная; Радуйся, Мати и Дево Неизреченная; Радуйся, молящимся токи чудес источающая; Радуйся, печаль на радость прелагающая; Радуйся, ключу Царствия Небеснаго; Радуйся, Помощнице жития честнаго; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 7

Хотяще оставити икону Свою во граде Ченстохове, сделала еси возок с иконою недвижимым, егда нецыя злочестивия тщахуся исхитити ю из града, христиане же обретше и образ Твой неукраденным, возопияше Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудо, на устрашение нечестивих явила еси тогда от образа Твоего Пречистая, поразивши слепотою и скорою смертию богохульников, иже икону Твою мечем уязвиша и на три части разсекоша, мы же икону сию чтуще вопием Ти: Радуйся, Матерь Божия закланная; Радуйся, от начала веков Предъизбранная; Радуйся, Путеводительнице к Небу первейшая; Радуйся, всех Ангельских Сил честнейшая; Радуйся, милосердая всех Мати; Радуйся, неисчерпаемый Сосуд благодати; Радуйся, просящим помощь являющая; Радуйся, доброе житие устрояющая; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 8

Странно бысть войску свейскому видети, яко непобедимое доселе грозное воинство их по¬беждено бысть внезапу близ града Ченстохова, идеже чудотворная икона Богоматери стояше, пред нею же людие не преставаху пети: Аллилуиа.

Икос 8

Всем молящимся и притекающим ко иконе Твоей Скорая Помощнице являешися, Пресвятая Дево, якоже древле, тако и ныне заступавши и охранявши почитающих Тя, приими и сия похвалы от нас: Радуйся, Совета неизреченнаго Таиннице; Радуйся, благодати Божией Сокровищнице; Радуйся, иноплеменных ратей Одоление; Радуйся, от убиения и разорения Спасение; Радуйся, горняго и дольняго мира Всецарице; Радуйся, всяческих благ подательнице; Радуйся, от врагов и бед избавление; Радуйся, непрестанное человек удивление; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 9

Всякий пол и возраст возвеселися зряще, егда царь русский Петр молебное пение пояше перед иконою Богоматери, памятующе, яко образ сей бысть некогда достояние царское и князей русских, восхваляше пред ними Господа и Матерь Его песнию: Аллилуиа.

Икос 9

Весь мир христианский покрывавши омофором милости Своея, на помощь скоро к нам притекавши, купно со угодники Божии и святителем Николаем за нас перед Богом ходатайствуеши, вонми и ныне гласу молений наших перед образом Твоим: Радуйся, светом истины нас Озаряющая; Радуйся, руце Твои за ны моляшася Простирающая; Радуйся, Бога и человека Соединившая; Радуйся, смертное естество бессмертием Просветившая; Радуйся, верных душ Услаждение; Радуйся, душепагубных дел Удаление; Радуйся, благочестивых христиан Окормительнице; Радуйся, смиренномудрых благая Вседержительнице; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 10

Спасти хотя род человечь, Богомати, от тьмы неверия и заблуждения, яви миру свет веры Православныя и токмо воинству русскому подаде одолети крепость, идеже икона Ея чудотворная стояше, пред нею же воспе благодарственно: Аллилуиа.

Икос 10

Стена нератуема и ограждение твердое, Ты еси верным людем русским почитающим Тя, о Божия Мати, яко во мнозех списках со иконы Ченстоховския являвши благоволение Свое, просимое подаеши и гнев Божий отвращавши от поющих Ти: Радуйся, Державу Российскую Устрояющая; Радуйся, под нозе Царя Православного вся Покаряющая; Радуйся, Обличающая учения душевредныя; Радуйся, Призревающая на молитвы смиренныя; Радуйся, в печалех и бедах Утешение; Радуйся, от нечаянные смерти Спасение; Радуйся, Дарующая Победы верным; Радуйся, Венчающая венцем нетленным; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 11

Пение воспеваем и хвалу приносим Ти, о Пресвятая Дево, молимся пред иконою Твоею, на ней же зрим язвы, руками нечестивых человек нанесенныя, от наших же прегрешений незаживляемыя, к Богу взываем, имуще Тя о нас Ходатаицу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоявленная икона Твоя сияет чудесы, даже и доднесь, являя нам милость Твою, яко многажды тщахуся людие сокрыти вапы различными уязвление Пречистаго Лика Твоего, на сей иконе живописанного, но всуе трудишася изографы, яко паки проступаху язи, ихже мы грехми нашими и беззаконьми наносим Ти, но отпусти нам вся, Дево, и помилуй зовущия: Радуйся, крепкое Веры Забрало; Радуйся, чудес Христовых Начало; Радуйся, Врат Райских Отверзение; Радуйся, тайны Божией всесильное Проявление: Радуйся, приятное молитвы Кадило; Радуйся, носящего вся Носило; Радуйся, людскими грехми Истерзанная; Радуйся, в любви Божией Утвержденная; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 12

Благодатию покрый нас, о Пресвятая Дево, исходящею от дивныя иконы Твоея, предстательством Твоим спаси и помилуй страну Русскую, в ней же во дни древния чудесы многими просияла еси и яви нам, молящимся пред образом Твоим, чудо спасения, поющим Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще пение похвальное усты недостойными, уповаем на милость Божию и Твое, о Богомати, заступление и ходатайство за нас, грешных, пред Господем, яко да дарует державе русстей на супостаты одоление, от иноплеменных поган свобождение, царя православного во охранение и к Царствию Небесному путевождение, и выну буди с нами, зовущим Ти: Радуйся, огнем Божественным Всепросвещающая; Радуйся, мрак греха Отгоняющая; Радуйся, жестокости наших сердец Умягчение; Радуйся, заблудших на путь спасения Возвращение; Радуйся, Стено Нерушимая; Радуйся, Победо Непобедимая; Радуйся, Небеси и земли Украшение; Радуйся, Надеждо нашего Воскресения; Радуйся, Заступнице Усердная, избави нас от всякого зла и сотвори чудо спасения.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, рождшая всех святых свя¬тейшее Слово, призри ныне на Царство Твое земное и умоли Господа Вседержителя, да не внидет в суд с нами, но да подаст нам грехов оставление, от ига бесовскаго свобождение и Святой Руси Воскресение, вопиющим Богу верою: Аллилуиа. Аллилуиа. Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *