Озерянская икона Божией Матери

Озерянская икона Божией Матери

Озерянская  икона  Божией  Матери  обретена  была  в  XVI веке,  во  время  татарских  набегов,  на  месте,  называемом  Озерянкой,  недалеко  от  Харькова.  В  настоящее  время  село  называется  Нижняя  Озеряна.  Расположено  оно  в  30  километрах  на  юго-запад  от  Харькова  и  в  трех  километрах  от  Мерефы.

Озерянская  икона  Божией  Матери —  главная  святыня  Харькова  и  всей  Слобожанщины.  Много  паломников  стекается  в  Озеряны,  где  на  месте  обретения  Озерянской  иконы,  восстановлена  часовня.  Благоустроен  и  святой  источник.  Здесь  каждую  субботу  и  в  дни  престольных  праздников  совершается  Божественная  литургия  и  молебен  с  освящением  воды.

Озерянская  икона  Божией  Матери  считается  хранительницей  города  Харькова  и  всей  Слободской  Украины.  Тысячи  верующих  стекаются  к  чудотворному  образу,  чтобы  помолиться  Царице  Небесной  и  получить  утешение  скорбей.  Некоторые  исследователи  предполагают,  что  происходит  Озерянская  икона  Божией  Матери  из-за  Днепра,  а  точнее  из  Галиции.

Озерянская икона Божией Матери

История  образа:   Озерянская  икона  Божией  Матери  явлена  была  чудесным  образом.  Согласно  преданию,  один  крестьянин  из  села  Озерянки  косил  траву  и  вдруг  услышал  под  ударом  косы  человеческий  стон.  Косец  в  испуге  наклонился  и  увидел  на  земле  среди  травы  икону  Божией  Матери  с  горящей  перед  нею  свечей.

Икона  была  написана  на  холсте,  удар  косы  разрезал  ее  на  две  половинки.  Глубоко  огорченный  крестьянин  благоговейно  собрал  обе  половинки  иконы,  свечу  и  принес  все  домой.  Дома  он  установил  разрезанную  икону  подле  других  икон,  соединив  половинки  вместе.

На  утро  он  с  удивлением  увидел  найденную  икону  совершенно  целою.  От  разреза  остался  едва  заметный  след.  Но  на  следующий  день  крестьянин  обнаружил,  что  образ  Богородицы  исчез.  Икона  нашлась  на  месте  обретения — на  лугу,  подле  нее  бил  источник  кристально  чистой  воды.

Весть  о  явлении  чудотворного  образа  разнеслась  по  окрестностям.  Владелец  земельного  надела  священник  Феодор,  по  благословению  Белгородского  архиерея  Феодосия,  построил  на  месте  обретения  церковь  в  честь  Рождества  Пресвятой  Богородицы.  По  молитвам  перед  образом  многие  верующие  получали  исцеление  и  утешение.

В  это  время  посетил  Озерянку  наместник  Святогорского  Успенского  монастыря  архимандрит  Севастиан  (Юхновский),  известный  своей  благочестиво-подвижнической  жизнью.  Согласно  преданию,  архимандрит  Севастиан  тяжело  болел  и  по  обету  прошел  неблизкий  путь  от  Святогорского  монастыря  до  Озерян  пешком,  чтобы  поклониться  новоявленной  чудотворной  иконе.

По  молитвам  своим  он  получил  совершенное  исцеление.  Его  стараниями  в  1711  году  на  месте  явления  Озерянской  иконы  Божией  Матери  возникла  обитель,  известная  под  именем   Озерянской  Богородичной  пустыни.  В  этом  монастыре  и  была  поставлена  чудотворная  икона , получившая  также  название  «Озерянской».

В  Озерянской  пустыне  святая  Озерянская  икона  Божией  Матери  пребывала  до  упразднения  обители  в  конце  XVIII  века.  Затем  в  1787  году  Озерянская  икона  была  перенесена  в  Куряжский  монастырь,  который  тоже  был  закрыт  в  1788  году.  Чудотворную  икону  перенесли  в  Харьковский  Покровский  монастырь.

В  начале  XIX  века  Куряжский  монастырь  был  снова  восстановлен,  и,  по  просьбе  братии  обители,  святую  Озерянскую  икону  Божией  Матери  возвратили  из  Харькова  в  нее.  16  октября  1873  года  был  установлен  крестный  ход  для  перенесения  чудотворной  иконы  30  сентября  из  Куряжа  в  Харьков  и   22  апреля  из  Харькова  в  Куряж.  На  него  стекалось  огромное  количество  богомольцев.

Так  как  Куряжский  монастырь  расположен  был  на  высокой  горе,  то  обыкновенно  из  монастырской  Преображенской  церкви,  в  которой  совершалась  служба  в  летнее  время,  святую  икону  ежедневно  сносили  в  церковь  преподобного  Онуфрия,  устроенную  под  горой,  на  роднике.

Родник  этот  истекал  под  самым  престолом.  От  него  была  проведена  чугунная  труба  под  полом  вдоль  всей  церкви  в  устроенные  недалеко  купальни,  где  многие  получали  исцеление  от  различных  болезней.  Из  купален  вода  текла  в  виде  ручья  вдоль  горы  под  монастырем.

Озерянская икона

После  революции  богослужения  в  приходском  Иоанно-Предтеченском  храме  продолжались  до  1935  года.  В  ноябре  этого  года  храм  был  закрыт  и  разрушен.  Сейчас  на  том  месте  стоит  поклонный  деревянный  крест,  установленный  в  1996  году  в  память  о  разрушенном  храме.

В  1941  году  храм  был  открыт  в  церковном  доме.  Впоследствии  богослужения  проводились  в  часовне.  Но  в  середине  60-х  годов  и  она  была  закрыта  и  разрушена.  Безбожные  власти  всячески  старались  уничтожить  и  святой  источник  на  месте  явления  иконы.  Чем  только  не  засыпали  его,  а  он  пробивался  вновь  и  вновь.  И  люди  верили,  что  «возсия нам, паче луч солнечных, святая икона Твоя, Владычице, в пределах Озерянских».

4  июня  1995  года,  после  многих  лет  запустения,  вновь  была  возжена  лампада  перед  чудотворной  Озерянской  иконой  Божией  Матери  на  святом  месте  ее  обретения.  Летопись  возрождающейся  обители  продолжается.

Иконография:  Иконографический  тип  —  Одигитрия.  Изображение  Богоматери  поясное,  лик  повернут  в  сторону  Богомладенца,  Который  сидит  у  Нее  на  коленях,  придерживаемый  левой  Ее  рукой.  На  Богородице  красный  хитон  и  голубой  мафорий,  на  голове  корона.

Младенец  Христос  в  красном  хитоне,  на  голове  Его  такая  же  корона,  как  и  у  Богоматери.  Правой  рукой  Он  благословляет,  в  левой  держит  небольшое  Евангелие.  Озерянская  икона  Божией  Матери  небольшая  по  размеру:  высота —  40  см ,  ширина  — 34  см.

В  «Истории  города  Харькова  за  250  лет  его  существования  с  1655  года  по  1905  год»  (  авторы —  Баталей  и  Миллер )  дается  подробное  описание  Озерянского  первообраза.  Архиепископ  Харьковский  Филарет  (Гумилевский)  в  своем  описании  иконы  сообщает:  «Характерную особенность святой иконы Озерянской составляет украшение из звезд, окружающих лики Богоматери и Предвечного Младенца в червленой ризе, испещренной звездами».

Списки  иконы:   Официально  считается  первообраз  утерянным  в  1930  году.  До  нас  дошли  списки  чудотворной  иконы,  некоторые  из  которых  сами  прославились  чудотворениями.  Один  из  таких  чудотворных  списков,  воссозданный  в  2010  году  и  освященный  на  месте  явления  иконы,  хранится  в  Крестовоздвиженском  храме  Свято — Покровского  мужского  монастыря.   Чтимый  список  есть  в  Харьковском  Благовещенском  кафедральном  соборе.

Озерянская икона Божией Матери

Чудотворения:       От  святой   Озерянской  иконы  Божией  Матери  вскоре  после  обретения  стали  совершаться  обильные  чудотворения,  образ  быстро  прославился  и  был  очень  почитаем  среди  местного  населения.  На  поклонение  этой  иконе  стекается  множество  богомольцев  из  Харькова  и  окрестных  селений.

Заступничество  святого  образа  жители  Харькова  чувствовали  всегда,  но  больше  всего  случаев  исцеления  было  зафиксировано  в  1833,  1848  и  1871  годах.  В  те  годы  в  Харькове  свирепствовала  холера.  Озерянская  икона  Божией  Матери  была  непрерывно  в  движении,  ее  носили  из  дома  в  дом,  от  одной  улицы  к  другой.  Люди  прикладывались  к  образу,  молились,  и  болезнь  отступала.

Молитвенная  традиция:  Перед  Озерянской  иконой  Божией  Матери  молятся  о  покровительстве  рыбаков  и  охотников,  об  успехах  в  рыболовстве,  а  также  о  помощи  при  тяжелых  переломах  и  травмах,  об  исцелении  любых  недугов  душевных  и  телесных.

Празднование:  30  октября  /  12  ноября,  22  апреля  /  5  мая  и  в  Фомино  воскресенье  (через  неделю  после  Пасхи).

АКАФИСТ   ПРЕСВЯТОЙ    БОГОРОДИЦЕ   ПРЕД    ИКОНОЙ    ЕЯ   «ОЗЕРЯНСКАЯ»

Не утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Взбра́нной Воево́де, невече́рняго Све́та Роди́тельнице, Боже́ственное зна́мение спасе́ния — Христа́ Богомладе́нца на ру́ку Свое́ю держа́щи, моли́твам Це́ркве земны́я вне́млющей, струи́ животво́рныя от явле́нныя ико́ны Своея́ Озеря́нския все́м ве́рным источа́ющей, благода́рственная воспису́ем Ти́ раби́ Твои́, Богоро́дице. Но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких на́с бе́д свободи́ и щедро́тами Сы́на Твоего́ ду́ши на́ша озари́, да зове́м Ти́:

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

И́кос 1.

Арха́нгел Гаврии́л, спасе́ние на́ше предвозвеща́я, благослове́нную в жена́х пронарече́ Тя́, Богоро́дице. Мы́ же, благове́стнику Бо́га Вы́шняго вне́млюще, ве́лию та́инству дивя́щеся, ра́дуемся; Тебе́ — зна́мение Ли́ка Своего́ Озеря́нскаго на́м дарова́вшую — Ма́терь Го́спода на́шего испове́дуем, и я́ко Ма́тери милосе́рдия и щедро́т, со благогове́нием вопие́м Ти́:

Ра́дуйся, свяще́нное сокро́вище сла́вы Бо́жией, свещенося́ще во Свята́я Святы́х све́тло введе́нная; ра́дуйся, благоволе́ния Бо́жия предображе́ние и челове́ков спасе́ния пропове́дание.

Ра́дуйся, проро́ческих прорече́ний сбытие́ многоце́нное, Христа́ все́м предвозвести́вшая; ра́дуйся, о Тебе́ бо Небе́сная вся́ удиви́шася, зря́ще Ду́ха Свята́го в Тя́ все́льшася.

Ра́дуйся, Глави́зно на́шего спасе́ния, Триипоста́сное естество́ в Еди́ном Божестве́ ми́ру яви́вшая; ра́дуйся, Отроча́ Мла́до, О́тчее Сия́ние, ми́р просвети́вшее, на́м роди́вшая.

Ра́дуйся, Ма́ти Пречи́стая, пре́жде рождества́ и по рождестве́ Де́ва пребы́вшая; ра́дуйся, я́ко о Рождестве́ Сы́на Твоего́ вси́ земноро́днии, спаса́ющеся, возвесели́шася.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 2.

Ви́дя благочести́вый му́ж ве́си Озеря́нския, егда́ изы́де на де́лание свое́, святу́ю ико́ну Твою́, Влады́чице, внеза́пу косо́ю его́ разсече́нную, со слеза́ми умиле́ния к Ли́ку Твоему́ пове́ржеся, и со благогове́нием разсече́нныя ча́сти в до́м сво́й принесе́, сле́зно прося́ умилостивле́ния о гресе́ свое́м. Егда́ же воу́трии си́х не обре́те, стра́хом и ско́рбию объя́т бы́сть, помы́сли бо гне́ву Бо́жию на до́ме свое́м бы́ти, со умиле́нием возопи́ Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Разуме́ти хотя́ та́йны сея́ си́лу, е́юже сокры́ся из до́му его́ свята́я ико́на Твоя́, Влады́чице, му́ж се́й боголюби́вый на ме́сто разсече́ния ея́ поспеши́. И егда́ же па́ки сраще́нну сию́ обре́тше, зна́мение ве́лие в се́м уразуме́, о не́м же иере́ю Фео́дору пове́да, и лю́дем ве́си Озеря́нския о чудеси́ ве́лие возвести́. Ти́и же о Твое́м, Богома́ти, милосе́рдии слы́шавше, гла́сом ра́дования благода́рне возопи́ша:« Отку́ду на́м сие́, да Ма́ти Го́спода на́шего к на́м прии́де!» Си́це умиля́ющеся, воспева́ху Ти́ такова́я:

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, И́мже ми́р от греха́ и сме́рти спасе́ся; ра́дуйся, благослове́н бо Пло́д чре́ва Твоего́, И́мже глава́ зми́ева сокруши́ся.

Ра́дуйся, Це́ркве Христо́вы, седмию́ Вселе́нскими Собо́ры утвержде́нныя, при́сное украше́ние; ра́дуйся, ве́ры Правосла́вныя, Ду́хом Святы́м огражда́емыя, непоколеби́мое утвержде́ние.

Ра́дуйся, Препросла́вленная, во дни́ наше́ствия иноплеме́нник всемо́щно на́с охраня́ющая; ра́дуйся, мольбы́ ве́рных Свои́х, пред Пречи́стым Твои́м о́бразом приноси́мыя, ми́лостиво прие́млющая.

Ра́дуйся, сраще́нием святы́я ико́ны Твоея́ му́жа пра́ведна зело́ возвесели́вшая; ра́дуйся, разсече́нное диа́волом естество́ на́ше Рождество́м Сы́на Твоего́ па́ки с Бо́гом соедини́вшая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 3.

Си́ла благода́ти неисповеди́мая не то́кмо от святы́я ико́ны Твоея́, Пречи́стая, ве́рным источа́шеся, но и во исто́чнице, на ме́сте чу́днаго явле́ния ея́, хромы́м хожде́ние, глухи́м слы́шание, слепы́м прозре́ние оби́льно подава́шеся. Та́ко бо Твоего́ Ма́терняго милосе́рдия бе́здну неизсле́димую лю́дие ви́девше, от неду́гов душе́вных и теле́сных исцеля́хуся, сердца́ же своя́ в любви́ Бо́жией утвержда́ху, с весе́лием пою́ще Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́я сие́ неопису́емое сокро́вище ве́ры — Твоего́, о Богома́ти, Ли́ка Пречи́стаго благослове́ние, и в не́м Тво́й Покро́в и земли́ на́шея благода́тное украше́ние, иере́й Бо́жий Фео́дор, умиля́яся, все́ име́ние свое́ разда́ и в преде́лех ве́си Озеря́нския, святу́ю оби́тель — хра́мину Ли́ку Твоему́ со пустыннолю́бцем Севастиа́ном воздви́же; себе́ же, в же́ртву живу́ю — и́ночествовати в не́й, Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему приведе́, иде́же со ине́ми пустыннолю́бцы о Тебе́, Благода́тная, ра́дуяся, сынолю́бно воспе́ такова́я:

Ра́дуйся, Му́дрость, Сло́во и Си́лу — Сы́на О́тча, из Тебе́ воплоти́вшагося, ми́ру яви́вшая; ра́дуйся, Христа́ — Па́сху нетле́нную ме́ртвым, живы́м и гряду́щим угото́вившая.

Ра́дуйся, Влады́чице ми́лостивая, Сво́й Боже́ственный Покро́в на на́с простира́ющая; ра́дуйся, Голуби́це чадолюби́вая, утеше́ние благо́е в сердца́ на́ша низпосыла́ющая.

Ра́дуйся, Покро́ве ши́рший о́блака, явле́нием ико́ны Твоея́ ми́лостивно на́с посети́вшая; ра́дуйся, любвеоби́льная Ма́ти, зе́млю Ха́рьковскую благода́тно освяти́вшая.

Ра́дуйся, Бо́жия Сло́ва преди́вное Селе́ние, гра́д на́ш и лю́ди от наше́ствия вра́жия охраня́ющая; ра́дуйся, незри́мая путеводи́тельнице, к небе́сному Оте́честву на́с руководя́щая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 4.

Бу́рю жите́йских скорбе́й и напа́стей в лю́дех утоли́ти хотя́щи, святу́ю ико́ну Твою́ на утеше́ние на́м дарова́ла еси́, Влады́чице, Ю́же а́ки Са́мую Тя́ с на́ми су́щую зря́ще, недоуме́юще, взыва́ем: ку́ю Ти́ похвалу́ принесе́м, Засту́пнице усе́рдная, Я́же исто́чник благода́тных исцеле́ний пред Пречи́стым о́бразом Твои́м с ве́рою моля́щимся и Твоея́ по́мощи прося́щим всеще́дро источа́еши, и си́це непреста́нно на́с ми́луеши, ра́зве неисчерпа́емыя щедро́ты Твоя́ велича́юще, благода́рственно вопие́м Триеди́ному Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше бли́жнии и да́льнии лю́дие о пречу́дном явле́нии святы́я ико́ны Твоея́ и о чудесе́х от нея́ быва́емых, со умиле́нием в святу́ю оби́тель Озеря́нскую притека́ху, и во вся́ких ско́рбех жите́йских, и в дни́ наше́ствия иноплеме́нник, в наде́жде спасе́ния своего́, о Тебе́, Всепе́тая Ма́ти, уверя́шася, и си́це ликовству́юще, Го́спода любо́вию прославля́ху. Те́мже и мы́, наде́жду ра́дости сея́ прие́мше, о Го́споде ра́дуемся, Тебе́ же гла́сом хвале́ния прино́сим такова́я:

Ра́дуйся, А́гнице, ро́ждшая А́гнца, взе́мшаго грехи́ ми́ра, — небесе́ и земли́ Цари́це и Влады́чице; ра́дуйся, все́х ве́рных от зо́л огражде́ние и свяще́нное прибе́жище.

Ра́дуйся, Блага́я Уте́шительнице, неча́янную ра́дость в святе́й ико́не Твое́й на́м прине́сшая; ра́дуйся, ду́ш немощны́х Цели́тельнице, бла́гость любве́ Бо́жия на́м откры́вшая.

Ра́дуйся, упова́ние на милосе́рдие Бо́жие в сердца́ на́ша благода́тно вселя́ющая; ра́дуйся, теплото́ю любве́ Боже́ственныя сердца́ на́ша оживотворя́ющая.

Ра́дуйся, одушевле́нный Хра́ме, Вели́каго Царя́ Боже́ственное жили́ще; ра́дуйся, Селе́ние Небе́сное, Херуви́м пребо́льше и Серафи́м превы́ше.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 5.

Боготе́чней звезде́ ико́на Твоя́, о Богома́ти, уподо́бися, егда́ святы́я оби́тели — Озеря́нскую, Куря́жскую и Ха́рьковскую обтека́ше и цельбоно́сньми струи́, неоску́дно от нея́ источа́ющимися, изоби́льно ве́рных напая́ше и, благода́тию Свята́го ду́ха те́х оживотворя́ющи, теле́сне и душе́вне, по ве́ре и́х, исцеля́ше. Мы́ же душе́вныма на́шима очи́ма к Тебе́, Первоо́бразу Ея́, возво́димся, неду́гов на́ших исцеле́ния, грехо́в проще́ния и Небе́сным Уте́шителем ду́ш на́ших посеще́ния уми́льно про́сим, с ве́рою вопию́ще о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́девше ико́ну Твою́, Влады́чице, косо́ю разсече́нную и чудоде́йственно сраще́нную су́щу, и то́ки чуде́с от нея́ излива́емыя, вси́ лю́дие, со усе́рдием к не́й притека́юще, Ма́терний Покро́в Тво́й и защище́ние, наде́жду и умилостивле́ние в не́й разумева́ху. Си́це и мы́, стрела́ми врага́ разсека́еми и волна́ми страсте́й потопля́еми, душе́вне изнемога́юще, в Тебе́, о Всеблага́я, наде́жду на́шего спасе́ния иму́ще, дерза́юще мо́лимся: услы́ши на́с, гре́шными усты́ глаго́лющих Ти́ сицева́я: Ра́дуйся, Преблага́я Покрови́тельнице гра́да на́шего, Твои́ми бо моли́твами ро́ди христиа́нстии спаса́ются; ра́дуйся, все́х грехо́вне блужда́ющих на пу́ть жи́зни ве́чныя до́бре наставля́ющая.

Ра́дуйся, безу́мства, ле́ни и страсте́й си́лою любве́ Твоея́ на́с ми́лостивно спаса́ющая; ра́дуйся, бе́дныя ду́ши на́ша, огне́м Ду́ха Свята́го, на по́двиг любве́ согрева́ющая и укрепля́ющая.

Ра́дуйся, все́х под Тво́й покро́в и защище́ние Ма́тернее прие́млющая; ра́дуйся, в по́двиге ве́ры изнемога́ющих моли́твам и́х вне́млющая.

Ра́дуйся, боля́щия и безнаде́жныя от одра́ боле́зни возставля́ющая; ра́дуйся, ве́рная Спу́тнице, путеше́ствующих и по мо́рю пла́вающих от вся́ких бе́д избавля́ющая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 6.

Пропове́дник немо́лчен благода́тныя по́мощи Богома́тере яви́ся челове́к не́кий, су́ху ру́ку имы́й, и́же со слеза́ми умиле́ния к ико́не Ея́ святе́й припа́дая, удо́бь исцеле́ние прия́т, и о чудеси́, на не́м бы́вшем, с ра́достию и благодаре́нием все́й це́ркви пове́да. Мы́ же, иму́ще сию́ исто́чник благода́тных исцеле́ний, наипа́че же пред Престо́лом Бо́жиим Засту́пницы усе́рдныя за все́х на́с Ма́тернее заступле́ние, со дерзнове́нием вопие́м лю́бящему на́с Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́ на́м, па́че лу́чь со́лнечных, свята́я ико́на Твоя́, Влады́чице, в преде́лех Озеря́нских, егда́ губи́тельная я́зва на страну́ на́шу на́йде, и мно́ги о́стрием сме́рти изсече́. Лю́дие же, гне́в Бо́жий ви́дяще, со слеза́ми умиле́ния ко святе́й ико́не Твое́й, о Богома́ти, поверга́хуся, и не то́кмо правосла́внии, но и инове́рнии, к исто́чнику Твоего́ милосе́рдия притека́вшии с ве́рою, исцеля́хуся. Си́це бо ми́лость Бо́жию Твои́ми Ма́терними моли́твами на себе́ ви́дяще, со благодаре́нием воспева́ху Ти́ такова́я:

Ра́дуйся, в дни́ мо́ра я́звеннаго непрело́жная на́ша Наде́ждо и Спаси́тельнице; ра́дуйся, все́х, в неудобоисце́льных неду́зех стра́ждущих, премилосе́рдная Цели́тельнице.

Ра́дуйся, у́м на́ш, небреже́нием омраче́нный, благода́тными струя́ми, от ико́ны Твоея́ излива́емыми, озаря́ющая; ра́дуйся, бли́з сме́рти су́щия и душе́вне изнемога́ющия ми́лостивно к жи́зни возвраща́ющая.

Ра́дуйся, све́тлое благода́ти позна́ние, о Тебе́ бо вся́ си́лы небе́сныя хва́лятся; ра́дуйся, наде́ждо бла́г ве́чных, Тобо́ю бо земноро́днии к жи́зни ве́чней приуготовля́ются.

Ра́дуйся, Ма́ти Предве́чнаго Бо́га, целе́бную ра́дость ве́рным источа́ющая; ра́дуйся, Честно́ю Кро́вию Сы́на Твоего́ грехи́ ми́ра омыва́ющая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 7.

Хотя́щи яви́ти лю́дем стра́ждущим Твоея́ Ма́терния любве́ неисчерпа́емую щедро́т бе́здну, а́ки студенцы́ в пусты́ни зно́йней, чудотво́рныя ико́ны Твоя́ и но́вая зна́мения от ни́х, о Богома́ти, дарова́ла еси́, да вси́ в боле́знех душе́вных и теле́сных неисце́льно изнемога́ющи, и ко Твоему́ милосе́рдию с ве́рою притека́ющии, спасе́ние обрета́ют. Та́ко у ико́ны Твоея́ Озеря́нския немощни́и и одержи́мии, исцеле́ния ду́ш и теле́с свои́х прие́млюще, с весе́лием и благодаре́нием воспева́ша Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вую пе́снь хвале́ния принесе́ Ти́ па́жить Ха́рьковская, Ма́ти Врача́ ду́ш и теле́с на́ших, егда́ не́кая слепа́я отрокови́ца с ма́терию свое́ю сле́зныя моли́твы у ико́ны Твоея́ Озеря́нския творя́щи, внеза́пну ве́лиим гла́сом ра́дования возопи́: «О, ма́ти моя́! Све́т Бо́жий ви́жу, тьму́ непрохо́дную оче́с мои́х просвеща́ющий!» Лю́дие же, ви́девше Твоего́, о Богома́ти, благода́тнаго врачева́ния си́лу, Твоему́ милосе́рдию себе́ вверя́ху, с ве́рою и любо́вию ко святе́й ико́не Твое́й припа́дающе, таковы́ми взыва́ху похвалы́:

Ра́дуйся, Исто́чниче милосе́рдия неисчерпа́емый, неисце́льных боле́зней врачева́ние содержа́щий; ра́дуйся, все́х оста́вленных врача́ми Твое́ю благода́тною си́лою исцеля́ющая.

Ра́дуйся, де́в благочести́вых невести́тельнице и усе́рдная о на́с моли́твеннице; ра́дуйся, во искуше́ниих и собла́знах жите́йских блужда́ющих ко спасе́нию Путеводи́тельнице.

Ра́дуйся, Звездо́ неугаси́мая, зре́ти Бо́га Вы́шняго на́с просвеща́ющая; ра́дуйся, растле́ния душе́внаго и со́вести лука́вства на́с избавля́ющая.

Ра́дуйся, о Тебе́ бо ма́тери и дще́ри, и неве́сты Христо́вы наде́жду иму́ще, спаса́ются; ра́дуйся, боже́ственную ра́дость и ве́чное спасе́ние упова́ющим на Тя́ приуготовля́ющая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 8.

Стра́шное и ужа́сное виде́ние лю́дем Бо́жиим бы́сть, егда́ у святы́я ико́ны Твоея́, Влады́чице, чу́до ве́лие и неизрече́нное соверши́ся: дще́рь бо не́кая, бе́сом томи́мая су́щи, хулу́ стра́шную на Сию́ изрека́ше, оба́че моли́тв ра́ди Святы́я Це́ркве, наипа́че же Твоего́ предста́тельства си́лою, от сего́ лука́вства спасе́на бы́сть, и на славосло́вие Твое́, Пречи́стая, подви́жеся. Мы́ же ра́дуемся и весели́мся, я́ко не посмею́тся о на́с врази́ на́ши, ниже́ погуби́т на́с Госпо́дь гре́х ра́ди на́ших, моли́твами Твои́ми. Сего́ ра́ди, благодаря́ще, о Тебе́ вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Вся́ в вы́шних пребыва́ющи и ни́жних, к Ли́ку Твоему́ свято́му припа́дающих, ника́коже оставля́вши, Богоро́дице. Си́це бо челове́к, ду́ха зла́го имы́й, с ве́рою моля́ся пред Пречи́стым о́бразом Твои́м Озеря́нским, Влады́чице, исцеле́н бы́сть, и в ра́дости душе́вней о благодея́нии на не́м бы́вшем, благодаре́ние Тебе́ принесе́. С ни́м же и на на́с, о Всеблага́я, во вре́мя благопотре́бно посети́ и от ловле́ния диа́воля ду́ши на́ша сохрани́, да не постыди́мся, ниже́ посрами́мся, принося́ Ти́ сицевы́я похвалы́:

Ра́дуйся, я́ко и́менем Твои́м, па́че вся́каго и́мене, плене́ния диа́воля и всея́ си́лы вра́жия челове́цы свобожда́ются; ра́дуйся, я́ко призыва́ющии и́мя твое́ от клеветы́ челове́ческия и внеза́пныя сме́рти Тобо́ю избавля́ются.

Ра́дуйся, бе́дствующим на вся́ком ме́сте всеусе́рдная Предста́тельнице; ра́дуйся, за оби́димых, озло́бленных и уничиже́нных при́сная Хода́таице.

Ра́дуйся, Ты́ бо ка́ющихся гре́шников из че́люстей духо́в зло́бы изыма́еши; ра́дуйся, Ты́ бо все́х на Тя́ упова́ющих в любо́вь Бо́жию вво́диши.

Ра́дуйся, красото́ю де́вства Твоего́ воспева́ти вели́чие Бо́жие на́с науча́ющая; ра́дуйся, Рождество́м Сы́на Твоего́ гро́зное сме́рти жа́ло притупля́ющая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 9.

Вси́ су́щии в беда́х, боле́знех и печа́лех, ра́достно восхва́лим Святу́ю Засту́пницу на́шу, Богоро́дицу, обре́тшую благода́ть у Бо́га, во е́же неду́жныя исцеля́ти, немощны́я укрепля́ти, плене́нныя свобожда́ти и стра́ждущия от духо́в нечи́стых и про́чих бе́д избавля́ти. Те́мже, я́ко несомне́нней Предста́тельнице на́шей уми́льно глаго́лем: помози́ и научи́ на́с, о Милосе́рдствующая Ма́ти, во́лю Бо́жию всегда́ твори́ти, и пребыва́ти в любви́ Его́, и я́ко кади́ло благово́нное, непреста́нно приноси́ти Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́и многовеща́ннии недоуме́ют, что́ глаго́лати о Тебе́, Ма́ти Бо́жия, ви́дяще та́йну необъе́млемую и вели́чие неопису́емое свята́го Ли́ка Твоего́, Де́во Чи́стая, да́ром чудотворе́ний сия́ющаго и все́х, припа́дающих к нему́ с ве́рою, цельбоно́сными дара́ми снабдева́ющаго. Мы́ же, неисче́тная благодея́ния сия́ ве́дуще, а́ще и от скве́рных усте́н на́ших, оба́че умиле́нною душе́ю и се́рдцем сокруше́нным, дерза́ем воспева́ти Тебе́ сия́ похвалы́:

Ра́дуйся, Отца́ Небе́снаго благоволе́ния предображе́ние, ка́ющихся гре́шников милосе́рдием Бо́жиим снабдева́ющая; ра́дуйся, Еди́на Ма́ти милосе́рдия, вдо́в и сиро́т ми́лующая и пита́ющая.

Ра́дуйся, на горе́ Афо́нстей, Поча́евстей и в ины́х оби́телех ико́нами Твои́ми пресла́вно чудоде́йствующая; ра́дуйся, но́вую купе́ль Силоа́мскую в пусты́не Озеря́нстей ве́рным на утеше́ние источи́вшая.

Ра́дуйся, и́ноков благоподвиза́ющихся к Оте́честву Небе́сному ве́рная Предводи́тельнице; ра́дуйся, супру́жеств христиа́нских благослове́ние и ча́д и́х Преблага́я Покрови́тельнице.

Ра́дуйся, Це́ркве Небе́сныя при́сное ра́дование, земны́я же от все́х ко́зней вра́жиих непреодоле́нное избавле́ние; ра́дуйся, в ве́чнем Ца́рствии Сы́на Твоего́, ра́дости неизрече́нныя ве́рным уготовле́ние.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 10.

Спаси́тельное прибе́жище и Твоего́ Предста́тельства увере́ние, и милосе́рдия Твоего́ явле́ние — ико́на Озеря́нская на́м, Влады́чице, показа́ся, пред Не́ю же ду́ши на́ша в моли́тве излива́ем и ве́рою Тебе́ вопие́м: воззри́, Милосе́рдая, на лю́ди Твоя́, вся́ ско́рби на́ша и печа́ли утоли́, утеше́ние благо́е в сердца́ на́ша низпосли́, и спасе́ние ве́чное душа́м на́шим, Пречи́стая, испроси́, да спаса́еми Тобо́ю, Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему благода́рно зове́м: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Сте́ну тве́рду и от бе́д огражде́ние, проти́ву ко́зней вра́жиих спаси́тельное прибе́жище, неду́гов исцеле́ние и и́ны да́ры мно́ги в святе́й ико́не Твое́й, Влады́чице, оби́льно дарова́ла еси́ на́м. Сию́ благове́рный христолю́бец, и́же ушесы́ свои́ми зело́ страда́ше, в трикра́тном явле́нии ви́дев, со умиле́нием к То́й припа́дая, благода́тнаго исцеле́ния сподо́бися. Та́ко ви́дяще любве́ Твоея́, Богома́ти, неисчерпа́емое мо́ре, дерза́юще, мо́лимся: услы́ши на́с убо́гих, гре́шными усты́ глаго́лющих Ти́ сицева́я:

Ра́дуйся, Предве́чнаго Царя́ Роди́тельнице, Це́ркве Правосла́вныя забра́ло и огражде́ние; ра́дуйся, наро́да на́шего от бе́д Храни́тельнице, и от все́х враго́в избавле́ние.

Ра́дуйся, на́ша всеусе́рдная Благоде́тельнице, па́ству Ха́рьковскую матери́нски опека́ющая; ра́дуйся, Цве́те Небе́снаго благоуха́ния, благода́тным ми́ром сердца́ на́ша растворя́ющая.

Ра́дуйся, незри́мая Предста́тельнице, Ты́ бо вои́стину кре́пость на́ша и спасе́ние; ра́дуйся, благоутро́бная и ми́лостивая к челове́ком, боле́зней на́ших наде́жное исцеле́ние.

Ра́дуйся, блага́я хлебода́тельнице, дождя́ми ра́нними и по́здними зе́млю на́шу напоя́ющая; ра́дуйся, от вра́г ви́димых и неви́димых, возстаю́щих на ны́, на́с избавля́ющая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 11.

Пе́ние всеумиле́нное прино́сим Ти́, Всеми́лостивая Влады́чице! Не ве́мы бо, что́ сотвори́м, егда́ внеза́пу на́йде на на́с стра́шный ча́с сме́рти? На Тя́ все́ упова́ние на́ше возлага́ем, и к Твое́й святе́й ико́не, ю́же на утеше́ние на́м дарова́ла еси́, припа́дающе, про́сим: бу́ди ми́лостива к на́м гре́шным и не пре́зри моле́ний на́ших, но всели́ в сердца́ на́ша печа́ль по Бо́зе Спаси́теле на́шем, да пла́менною любо́вию зове́м Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Светоза́рную свещу́, во мра́це жития́ су́щим неугаси́мую, зри́м святу́ю ико́ну Твою́, Всенепоро́чная, — Твоего́ милосе́рдия исто́чник, благода́ть все́м источа́ющий, у него́ же мно́зи гре́шницы, ка́ющеся, спасе́ние улучи́ша, и Твои́м хода́тайством Ца́рствие Небе́сное обрето́ша. Помози́ и на́м, Всеми́лостивая, да Твои́ми Ма́терними моли́твами с му́дрыми де́вами Ца́рствию Христо́ву приобщи́мся, иде́же веселя́щеся вопие́м Ти́ такова́я:

Ра́дуйся, прия́тное моли́твы кади́ло, за спасе́ние ми́ра у Престо́ла Святы́я Тро́ицы при́сно благоуха́ющая; ра́дуйся, орга́не моли́твы неумолка́ющия, милосе́рдия Бо́жия ми́ру прося́щая.

Ра́дуйся, равноапо́столов и пропове́дников ева́нгельския и́стины благода́тное вдохнове́ние; ра́дуйся, ве́рных иера́рхов Це́ркве Христо́вы пра́вило ве́ры и от скорбе́й избавле́ние.

Ра́дуйся, хра́мов Бо́жиих усе́рдных строи́телей и ве́рных в ни́х служи́телей любо́вию Христо́вою обогаще́ние; ра́дуйся, трудолюби́вых земледе́льцев хле́бом жи́зни ве́чныя насыще́ние.

Ра́дуйся, Боже́ственною красото́ю Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего непреста́нно наслажда́ющаяся; ра́дуйся, Его́ же, я́ко Судию́ и Бо́га, о спасе́нии ми́ра неотсту́пно умоля́ющая.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 12.

Благода́ти Твоея́ земно́е зна́мение да́ти восхоте́вши, исто́чник чуде́с неисче́тных па́жити Ха́рьковстей в ико́не Твое́й Озеря́нской отве́рзла еси́, Влады́чице. В не́й же Боже́ственная благода́ть, е́юже Всевы́шний облагода́тствова Тя́, зна́мения и чудеса́ вы́ну содева́ет, душе́вных и теле́сных неду́гов исцеле́ние все́м с ве́рою притека́ющим подае́т. Те́мже и на́м благода́ти сея́ по́мощь у Сы́на Твоего́, Пречи́стая, испроси́, да не поги́бнем лю́те без покая́ния, но Тобо́ю спаса́емии, немо́лчно пое́м Еди́ному Светоза́рному Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще любве́ Твоея́ бе́здну неизрече́нную, ю́же излива́еши ро́ду христиа́нскому, благода́рно припа́дающе, мо́лим Тя́, Богоро́дице: я́ко в животе́ се́м, та́ко и в стра́шный ча́с сме́рти не оста́ви на́с, но ускори́ на по́мощь и, я́ко вои́стину Ма́терь Бо́жия и над все́ми влады́чествующая, от лю́тых мыта́рств и руки́ бесо́вския ду́ши на́ша исхити́, и Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему спасе́ны приведи́, да я́коже на земли́, та́ко и на небеси́, со все́ми святы́ми воспева́ем Ти́ таковы́я похвалы́:

Ра́дуйся, щедро́т бе́здно, от нача́ла веко́в во глави́зну на́шего спасе́ния предъизбра́нная; ра́дуйся, исто́чниче любве́ неизрече́нныя, Ма́терию ми́лостивою Страстоте́рпцем Голго́фским ми́ру ука́занная.

Ра́дуйся, у Креста́ Сы́ну Своему́ сострада́вшая, и с Ни́м ми́р возлюби́вшая; ра́дуйся, Це́рковь Сы́на Твоего́ от все́х зо́л избавля́ющая, ро́д христиа́нский возвели́чившая.

Ра́дуйся, цве́те де́вства неувяда́емого, вене́ц все́х доброде́телей в Себе́ спле́тшая; ра́дуйся, ра́дуго Боже́ственнаго Зна́мения, небе́сныя и земны́я у Престо́ла Бо́жия Собо́ю совоку́пльшая.

Ра́дуйся, всесвяты́й бо Ли́к Тво́й, благода́тию и жи́знию ды́шущий, я́ко ра́й Боже́ственный, на Тя́ взира́ющим; ра́дуйся, превы́ше Небе́с Превознесе́нная, Отра́до и Утеше́ние непреста́нно Тя́ велича́ющим.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 13.

О Преблагослове́нная Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, Це́ркве Небе́сныя преди́вное украше́ние, земны́я же щи́т и утвержде́ние, все́м во вся́ких ско́рбех Ма́тернее заступле́ние, и среди́ собла́знов ми́ра сего́ благода́тное ду́ш на́ших озаре́ние! Приими́, Всеми́лостивая, сие́ убо́гое моле́ние на́ше, пред Пречи́стым о́бразом Твои́м Тебе́ приноси́мое, и умоли́ Всеблага́го Бо́га яви́ти ми́лость Свою́ на ны́ и на наро́ды на́ша, во е́же в си́ле и благода́ти Ду́ха Свята́го вся́кое зло́ препобежда́я, николи́же в любви́ Бо́жией не насы́титися, и та́ко чи́стым се́рдцем зде́ и в бу́дущем ве́це воспева́ти святы́х Святе́йшему Сло́ву: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1 и конда́к 1.

И́кос 1.

Арха́нгел Гаврии́л, спасе́ние на́ше предвозвеща́я, благослове́нную в жена́х пронарече́ Тя́, Богоро́дице. Мы́ же, благове́стнику Бо́га Вы́шняго вне́млюще, ве́лию та́инству дивя́щеся, ра́дуемся; Тебе́ — зна́мение Ли́ка Своего́ Озеря́нскаго на́м дарова́вшую — Ма́терь Го́спода на́шего испове́дуем, и я́ко Ма́тери милосе́рдия и щедро́т, со благогове́нием вопие́м Ти́:

Ра́дуйся, свяще́нное сокро́вище сла́вы Бо́жией, свещенося́ще во Свята́я Святы́х све́тло введе́нная; ра́дуйся, благоволе́ния Бо́жия предображе́ние и челове́ков спасе́ния пропове́дание.

Ра́дуйся, проро́ческих прорече́ний сбытие́ многоце́нное, Христа́ все́м предвозвести́вшая; ра́дуйся, о Тебе́ бо Небе́сная вся́ удиви́шася, зря́ще Ду́ха Свята́го в Тя́ все́льшася.

Ра́дуйся, Глави́зно на́шего спасе́ния, Триипоста́сное естество́ в Еди́ном Божестве́ ми́ру яви́вшая; ра́дуйся, Отроча́ Мла́до, О́тчее Сия́ние, ми́р просвети́вшее, на́м роди́вшая.

Ра́дуйся, Ма́ти Пречи́стая, пре́жде рождества́ и по рождестве́ Де́ва пребы́вшая; ра́дуйся, я́ко о Рождестве́ Сы́на Твоего́ вси́ земноро́днии, спаса́ющеся, возвесели́шася.

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Конда́к 1.

Взбра́нной Воево́де, невече́рняго Све́та Роди́тельнице, Боже́ственное зна́мение спасе́ния — Христа́ Богомладе́нца на ру́ку Свое́ю держа́щи, моли́твам Це́ркве земны́я вне́млющей, струи́ животво́рныя от явле́нныя ико́ны Своея́ Озеря́нския все́м ве́рным источа́ющей, благода́рственная воспису́ем Ти́ раби́ Твои́, Богоро́дице. Но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких на́с бе́д свободи́ и щедро́тами Сы́на Твоего́ ду́ши на́ша озари́, да зове́м Ти́:

Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Богоро́дице, све́том любве́ Христо́вой на́с озаря́ющая.

Моли́тва ко Пресвяте́й Богоро́дице пред Ея́ ико́ной, имену́емой «Озеря́нская».

О Преблагослове́нная Влады́чице на́ша Богоро́дице! К Тебе́, обре́тшей благода́ть пред Бо́гом, во е́же роди́ти ми́ру Спа́са ду́ш на́ших, с Ни́м же у Креста́ Его́ моли́твою за ми́р сраспина́вшаяся, и Ма́терию Све́та И́м пронарече́нная, припа́дающе, мо́лимся. При́зри, Всеми́лостивая, на на́с, Предве́чным Сове́том Пресвяты́я Тро́ицы, к благода́тному насле́дию жи́зни ве́чныя созда́нных, жа́лом же грехо́вным уя́звленных и сме́рти теле́сней и душе́вней пове́рженных су́щих, и я́коже святу́ю ико́ну Твою́ Озеря́нскую пречу́дне срасти́вши, все́м ве́рным исто́чник чуде́с от нея́ источи́ла еси́, си́це же и на́с, на Твою́, Богома́ти, ико́ну, благогове́йно взира́ющих, душе́вне и теле́сне исцели́, и немощно́е естество́ на́ше, сече́нием грехо́вным разсека́емое, па́ки с Бо́гом соедини́, и ча́дами Его́ Боже́ственныя любве́, си́лою и де́йствием Свята́го Ду́ха, на́с соде́лай. Сердца́ же на́ша, Всеми́лостивая, благода́тию Христо́вою раствори́, и во́лю на́шу ко исполне́нию за́поведей Бо́жиих спе́шну сотвори́, но́ги же на́ши на пу́ть ми́рен — И́стину Христо́ву напра́ви. И си́це, о Всеблага́я, все́ естество́ на́ше любо́вию к Бо́гу воспламени́. Влады́чице Пресвята́я, я́коже в тя́жком наше́ствии иноплеме́нник в преде́лы на́ша свято́ю ико́ною Твое́ю Озеря́нскою Правосла́вныя лю́ди укрепля́ла еси́, та́ко и ны́не зна́мением Ли́ка сего́ Пресвята́го па́ству Ха́рьковскую и все́х ве́рных ча́д страны́ на́шея в единомы́слии ве́ры утверди́, и от тлетво́рных раско́лов и ересе́й злочести́вых и ины́х бе́д сохрани́, Оте́честву же на́шему незы́блемаго ми́ра от Бо́га испроси́, и от все́х вра́г, мы́слящих на́м зла́я, на́с изба́ви. Ве́рных же Твои́х, пред свято́ю ико́ною Твое́ю припа́дающих и в ско́рбех Тебе́ моля́щихся, проше́ния испо́лни, и вся́, я́же ко спасе́нию потре́бная, все́м на́м да́руй. Убо́гия же сле́зы и воздыха́ния на́ша благоприя́тны пред Бо́гом сотвори́ и проще́ние грехо́в на́ших испроси́. И та́ко, Преблагослове́нная Ма́ти, воздви́гни на́с на благода́рственное Ти́ славосло́вие, и в по́двизе покая́ния на́с укрепля́ющи, неосужде́нных прича́стников Пречи́стаго Те́ла и Честны́я Кро́ве Го́спода на́шего Иису́са Христа́ по кончи́не жития́ на́шего бы́ти на́с ми́лостивно сподо́би. В ча́с же исхо́да на́шего моли́тву Ма́тернюю о на́с пред Бо́гом сотвори́, и бе́дныя ду́ши на́ша чрез мыта́рства лю́тыя, нача́ла и вла́сти тмы́, невозбра́нно в Ца́рствие Небе́сное, иде́же ми́р и ра́дость безконе́чная, приведи́, — во е́же в Це́ркви Небе́сней, Тобо́ю, Честне́йшею Херуви́м и Сла́внейшею без сравне́ния Серафи́м, укра́шенной, непреста́нно славосло́вити и воспева́ти сме́рти Победи́теля — А́гнца Бо́жия, взе́мшаго грехи́ ми́ра. Ему́ же, о Благода́тная, Тебе́ ра́ди, оса́нна и благодаре́ние, сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м и со Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом — Уте́шителем Святы́м, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва ина́я.

От суеты́ жите́йския возни́кше и ума́ своего́ по́мыслы во еди́но собра́вше, ко Твое́й, Богоро́дице, ико́не о́чи ду́ш и теле́с на́ших воздвиза́ем, и Тебе́ взыва́ем си́це: не оста́ви, Пречи́стая, на́с немощны́х во гресе́х на́ших растле́тися, не попусти́ зло́му де́мону ду́ши на́ша от Сы́на Твоего́ в де́бри страсте́й отгна́ти, но помози́ на́м Того́ за́поведи при́сно па́мятовати, да ниже́ блу́дным возбеше́нием себе́ предае́м, ниже́ дру́г дру́га зло́бою угрыза́ем, но я́коже дне́сь, святы́ни Твое́й предстоя́ще, о исправле́нии жития́ на́шего ре́вностию распаля́емся, та́ко и от хра́ма Твоего́ в до́ма своя́ отше́дше, сие́ до́брое наме́рение сохрани́ти потщи́мся. По си́х же и теле́сныя на́ша ну́жды утоли́, и го́рести Твое́ю моли́твою исцели́, Всепе́тая. Ве́мы, я́ко подоба́ше на́м па́че вся́ сия́ благоду́шне претерпева́ти и то́чию о терпе́нии в ско́рбех Го́спода проси́ти: но поне́же изнемога́ют в печа́лех ду́ши на́ша и по́мыслы уны́ния на́шу коле́блют ве́ру, сего́ ра́ди в сокруше́нии серде́ц к Тебе́ си́це взыва́ем: я́коже безчи́сленныя боля́щия страда́льцы исцели́ла еси́ и скорбя́щия уте́шила еси́, та́ко и на́с пред чудотво́рною Твое́ю ико́ною припа́дающих и в ско́рби Тебе́ моля́щихся услы́ши, и все́х проше́ния во благо́е испо́лни, боля́щим здра́вие, скорбя́щим утеше́ние подаю́щи, во вражде́ су́щим ми́р от Бо́га низпосыла́ющи, сомня́щимся же ве́ры утвержде́ние. Услы́ши гре́шныя рабы́ Твоя́, Пречи́стая, воздви́гни на́с на благода́рственное Ти́ славосло́вие, да умно́жится ве́ра люде́й Твои́х, да просла́вится в ни́х Твое́ заступле́ние, да та́ко Ца́рствие Сы́на Твоего́ посреди́ на́с утверди́тся. Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Сайт  https://akafistnik.ru/akafisty-ko-presvyatoj-bogoroditse/akafist-presvyatoj-bogoroditse-pred-ikonoj-ozeryanskaya/

2 комментариев для “Озерянская икона Божией Матери”

  1. В сентябре 2010 года истинное изображение Озерянской иконы Божией Матери было воссоздано, 16 сентября освящено на месте его обретения — в Озерянах — и в настоящее время находится в Крестовоздвиженском храме Свято-Покровского мужского монастыря

    1. Со святым днем ! Я была в Харькове, в кафедральном соборе, в Покровском монастыре, прикладывалась к мощам святителя Афанасия ( Сидящего ) и к Озерянской иконе. Святое место.
      Если знаете что-то интересное об этой иконе или какой-либо другой, пишите. Спаси, Господи!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *