Икона Божией Матери «Знамение»

Икона Божией Матери "Знамение"

Чудотворная  икона  Божией  Матери  «Знамение» —  это  одна  из  самых  известных  и  почитаемых  на  Руси  икон,  наряду  с  КазанскойВладимирскойИверской  иконами  Пресвятой  Богородицы.

Иконы  Божией  Матери  «Знамение»  появились  на  Руси  в  XII  веке,  хотя  название  «Знамение»  окончательно  закрепилось  за  ними  в  XVII  веке.  Самая  первая  прославленная  икона  этого  типа  —  икона  Божией  Матери  «Знамение»  Новгородская.

В  годы  советской  власти  икона  Божией  Матери  «Знамение»  (по  мнению  специалистов,  один  из  ранних  списков)  хранилась  в  Новгородском  музее.  В  настоящее  время  святыня  находится  в  Новгородском  Софийском  соборе.

История  образа:    Чудо  от  иконы  произошло  в  1170  году,  в  период  междоусобиц  промеж  удельными  князьями.  Эти  распри  сильно  ослабляли  Русь  перед  внешним  врагом.  Гражданская  война  —  предел  неразумия,  мягко  говоря.  ( А  учит  ли  нас  чему-нибудь  история ?…)  Татаро-монголы,  литовцы,  шведы  —  несть  числа.  Кровопролитие,  разорение,  обнищание,  голод,   моровые  болезни  —  следствие.

Сколько  чудотворных  икон  Пресвятой  Богородицы  явлено  было  в  этот  период!  Матерь  Божия  скорбела,  плакала,  укоряла,  предупреждала  и  ……  все-таки  помогала.

Так  вот  1170  год.  Новгород.  Суздальский  князь  Андрей  Боголюбский  задумал  образовать  на  севере  русской  земли  одну  державу  и  хотел  одним  ударом  сокрушить  силу  новгородскую.  Князья  —  Смоленский,  Муромский,  Полоцкий  и  Рязанский —  спешили  со  своими  дружинами  принять  участие  в  войне.

Новгород  был  окружен  соединенными  войсками.  Новгородцы  понимали,  что  одолеть  такую  силу  невозможно  и  все  упование  возложили  на  милость  Божию.  Церкви  были  отворены.  Мужчины  сражались  и  умирали  на  стенах  города,  а  женщины,  старики  и  дети  молились  и  плакали  в  церквах.

Архипастырь  Новгорода,  святитель  Иоанн,  три  дня  и  три  ночи  стоял  при  алтаре  Господнем  в  соборной  церкви,  ограждая  свою  паству  неусыпными  молитвами.  В  последнюю  ночь,  накануне  решительного  сражения,  он  услышал  голос,  повелевавший  ему  идти  в  церковь  Спаса  на  Ильиной  улице,  взять  оттуда  икону  Владычицы  и  вознести  ее  на  городскую  стену.

Святитель,  продолжая  молиться,  исполненный  надежды,  отправил  за  иконой  своего  протодиакона  с  соборным  клиром.  Посланные  вернулись  в  великом  ужасе,  говоря,  что  икона  не  двигалась  с  места.

Тогда  сам  святитель  со  всем  собором  пошел  в  Спасскую  церковь,  пал  пред  иконою  Пресвятой  Богородицы  и  слезно  возопил  о  помощи.  Затем  начал  молебное  пение.  При  начальных  словах  кондака  Богородицы  «Предстательство  христиан  непостыдное»  икона  сама  собой  двинулась  с  места.

Икона  Владычицы  была  выставлена  на  городской  стене.  Тучи  стрел  летели  на  город.  Вдруг  одна  стрела  попала  в  икону  Пресвятой  Богородицы.  Внезапно  святой  лик  Свой  Она  отвратила  от  нападавших  и  обратилась  к  городу.  Слезы  падали  из  очей  Богородицы.

Надежда  на  заступление  Матери  Божией  укрепила  новгородцев.  Они  не  только  отбросили  неприятеля  от  стен  города,  но  пошли  далее.  Необъяснимый  ужас  напал  на  осаждавших,  и  они  обратились  в  бегство.

Все  признали  спасение  Новгорода  чудом  от  иконы  Божией  Матери  «Знамение»,  как  она  позднее  стала  называться.  В  память  этого  события  было  установлено  празднование  27  ноября  /  10  декабря.

Чудотворная  икона  находилась  в  Спасо — Преображенской  церкви  еще  186  лет.  В  1356  году  новгородцы  построили  для  чудотворного  образа  храм  в  честь  Знамения,  который  до  сего  времени  называется  собором  Знамения  Пресвятой  Богородицы.

В  1556  году  на  торговой  площади  Новгорода  вспыхнул  пожар,  который  грозил  уничтожить  город  с  его  деревянными  постройками.  Митрополит  Макарий  со  всем  духовенством,  с  крестами  и  иконами  пошел  на  поклон  к  иконе  Божией  Матери  «Знамение»,  совершил  молебен.

Затем  торжественно  с  молебным  пением  крестным  ходом  икона  была  обнесена  по  границе  пожара.  Огонь  стал  утихать  и  заступлением  Царицы  Небесной  пожар  прекратился.

В  1611  году  шведы  овладели  Новгородом.  Начался  грабеж  и  кровопролитие.  Не  щадились  даже  храмы,  уничтожались,  осквернялись  святыни.  В  Знаменской  церкви  шла  литургия.  Варвары  попытались  ворваться  в  храм,  но  невидимой  силой  были  отброшены.  Этим  же  увенчались  их  следующие  попытки.  После  того  никто  уже  из  них  не  осмелился  войти  в  церковь.

икона "Знамение" Новгородская
Икона «Знамение» Новгородская. XII век

После  Октябрьской  революции  1917  года  икона  Божией  Матери  «Знамение»  попала  в  собрание  Новгородского  музея.  Во  время  Великой  Отечественной  войны  образ  был  эвакуирован,  а  по  окончании  войны  возвращен  в  музей-заповедник.  15  августа  1991  года  состоялось  возвращение  новгородской  святыни  новгородской  епархии.

В  этот  день  многие  присутствовавшие  были  свидетелями  небесного  явления:  радуга  окружила  кольцом  золотой  купол  Новгородского  Софийского  собора,  а  потом  стала  подниматься  и  растворилась  в  безоблачном  небе.  Ныне  икона  Божией  Матери  «Знамение»  пребывает  в  Софийском  соборе,  на  своем  исконном  месте.

Иконография:  Иконографический  тип  —  Оранта,  Молящаяся,  древнейший  в  иконографии,  первые  изображения  подобного  типа  встречались  на  фресках  IV  —  VI  веков.  Например,  образ  Богородицы  в  усыпальнице  святой  Агнии  в  Риме  датирован  IV  веком,  или  древний  византийский  образ  «Никопеи»  VI  века.   О  том,  как  складывался  этот  иконографический  тип  можно  прочитать  в  статье  на  сайте  православие.ру.

На  иконе  Божией  Матери  «Знамение»  Пресвятая  Богородица  сидит  или  стоит  с  воздетыми  в  молитве  руками.  Богомладенец  изображен  в  мандорле  у  Нее  на  груди  с  поднятой  в  благословляющем  жесте  правой  рукой.

Знамение  —  «знак  милости»  со  стороны  Пресвятой  Богородицы.  Оранта  —  символ  Небесной  Церкви.  С  IX  века,  как  отмечает  И. К. Языкова,  «тема  заступничества  обретает  более  широкий  аспект:  молитва  Богоматери  связывает  воедино  Небесное  Царство,  представленное  в  верхней  части  храма,  с  «миром  дольним»  —  у  Нее  под  ногами.

Чудотворная икона Божией Матери Знамение

Богоматерь  Оранта  как  бы  раскрывается  навстречу  Христу,  Который  снисходит  чрез  Нее  на  землю,  воплощается  в  человеческом  образе  и  освящает  Своим  Божественным  присутствием  человеческую  плоть,  превращая  ее  в  храм  —  отсюда  Богоматерь  Оранта  трактуется  как  олицетворение  христианского  храма,  а  также  всей  новозаветной  церкви.»

Новгородская  икона  Божией  Матери  «Знамение»  высотою  13,5  вершков  и  шириною  12  вершков  (59 х 52,7  см).  Над  левым  оком  Пресвятой  Богородицы  остался  след  от  стрелы.  По  сторонам  иконы  имеются  изображения  великомученика  Георгия  Победоносцамученика  Иакова  Персиянина  и  преподобных  Петра  Афонского  и  Онуфрия  Великого.

Новгородская  икона  Божией  Матери «Знамение»  является  двухсторонней.  На  обратной  стороне,  возможно,  изображены  праведные  Иоаким  и  Анна,  стоящие  в  молении  пред  Иисусом  Христом,  но  согласно  поздним  записям — это  апостол  Петр  и  мученица  Наталия.

Списки  иконы:   Чтимых  списков  этой  прославленной  многими  чудесами  иконы  Божией  Матери  «Знамение»  множество.  Самыми  известными  из  них  являются:  чудотворная  икона  Божией  Матери  «Знамение»  Курская — Коренная ,  «Знамение» — Царскосельская,  «Знамение»  Абалацкая ,  «Знамение»  — Санкт-Петербургская,  «Знамение» — Московская,  «Знамение»  Албазинская ,  «Знамение» — Павловская,  «Знамение»  в  Соловецком  монастыре,  «Знамение» — Владимирская,  «Знамение» — Вологодская,  «Знамение» — в  Златоустовском  монастыре,  «Знамение»  Серафимо — Понетаевская.

Молитвенная  традиция:   Перед  чудотворной  иконой  Божией  Матери  «Знамение»  молятся  о  прекращении  бедствий,  о  защите  от  нападения  врагов,  от  пожара,  о  защите  от  воров  и  преступников,  о  возвращении  утраченного,  об  избавлении  от  чумы,  об  умирении  враждующих  и  избавлении  от  междоусобной  брани.

ПРАЗДНОВАНИЕ:  27  ноября  /  10  декабря

Празднование  в  честь  чудесного  заступления,  оказанного  Богоматерью  Новгороду,  было  установлено  архиепископом  Илией,  тогда  же,  как  оно  совершилось,  25  февраля.  Но  так  как  25  февраля  почти  всегда  приходится  на  Масленицу  или  Великий  пост,  то  праздник  переносится  на  27  ноября.

ТРОПАРЬ

глас 4

Я́ко необори́мую сте́ну и исто́чник чуде́с/ стяжа́вше Тя, раби́ Твои́,/ Богоро́дице Пречи́стая,/ сопроти́вных ополче́ния низлага́ем./ Те́мже мо́лим Тя:/ мир гра́ду Твоему́ да́руй// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: Как нерушимую крепость и источник чудес обретя Тебя, рабы Твои, Богородица Пречистая, врагов ополчения повергаем. Потому и молимся Тебе: мир городу Твоему даруй и душам нашим великую милость.

КОНДАК

глас 4

Честна́го о́браза Твоего́ зна́мение/ пра́зднующе, лю́дие Твои́, Богороди́тельнице,/ и́мже ди́вную побе́ду на сопроти́вныя гра́ду Твоему́ дарова́ла еси́./ Те́мже Тебе́ ве́рою взыва́ем:// ра́дуйся, Де́во, христиа́н Похвало́.

Перевод: Почитаемого образа Твоего явление празднуем, люди Твои, Богородительница, им же Ты даровала удивительную победу над противниками городу Твоему. Поэтому с верой взываем к Тебе: «Радуйся, Дева, слава и честь христианская».

ВЕЛИЧАНИЕ

Досто́йно есть блажи́ти Тя,/ Богоро́дице Де́во,/ честне́йшую Херуви́м// и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м.

МОЛИТВА
Пресвятой  Богородице  пред  иконой  Ея  «Знамение»

О, Пресвята́я и Преблагослове́нная Ма́ти Сладча́йшаго Го́спода на́шего Иису́са Христа́! Припа́даем и поклоня́емся Тебе́ пред свято́ю чудотво́рною ико́ною Твое́ю, воспомина́юще ди́вное зна́мение Твоего́ заступле́ния, вели́кому Нову́гра́ду от нея́ явле́нное во дни ра́тнаго на сей град наше́ствия. Смире́нно мо́лим Тя, Всеси́льная ро́да на́шего Засту́пнице: я́коже дре́вле отце́м на́шим на по́мощь уско́рила еси́, та́ко и ны́не нас, немощны́х и гре́шных, сподо́би Твоего́ Ма́терняго заступле́ния и благопопече́ния. Спаси́ и сохрани́, Влады́чице, под кро́вом ми́лости Твоея́ Це́рковь Святу́ю, град Твой, всю страну́ на́шу правосла́вную и всех нас, припа́дающих к Тебе́ с ве́рою и любо́вию умиле́нно прося́щих со слеза́ми Твоего́ заступле́ния. Ей, Госпоже́ Всеми́лостивая! Умилосе́рдися на ны, обурева́емыя грехи́ мно́гими, простри́ ко Христу́ Го́споду Богоприи́мныя ру́це Твоя́ и предста́тельствуй за нас пред бла́гостию Его́, прося́щи нам проще́ния прегреше́ний на́ших, благоче́стнаго ми́рнаго жития́, благи́я христиа́нския кончи́ны и до́браго отве́та на Стра́шнем Суде́ Его́, да, спаса́еми всеси́льными Твои́ми к Нему́ моли́твами, блаже́нство ра́йское унасле́дуем и со все́ми святы́ми воспое́м Пречестно́е и Великоле́пое и́мя Достопоклоня́емыя Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и Твое́ ве́лие к нам милосе́рдие во ве́ки веко́в. Ами́нь.

КАНОН   ПРЕСВЯТОЙ  БОГОРОДИЦЕ    ПРЕД   ИКОНОЙ  ЕЯ   «ЗНАМЕНИЕ»

глас 6

Песнь 1

Ирмос: Волною морскою Скрывшаго древле гонителя, мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы, но мы, яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися.

Да радуется радостию Божественною множество Новаграда днесь, зряще теплую Заступницу, странну победу дарующу на противныя, и да поет Божественными песньми.

Якоже лествицу превысоку, зрим днесь икону Твою, Дево всенепорочная, юже сопротивнии зряще, конечней слепоте предашася, мы же, к ней верне взирающе, от бед избавляемся.

В рождестве тли не приимши, тления всех нас, Дево, измени, печали уставляющи матерним пременением, Богорадованная.

Песнь 3

Ирмос: Тобою, Христе, Небеса утверждаема вся, Слово Божие и сила, исповедают славу неизреченну и вседетельныя руки Твоея сотворение, несть бо пресвят, разве Тебе, Господи.

Яко звери, устремившеся на стадо Твое, Пречистая, но Ты тех челюсти сокруши и сих немощны до конца показа.

Общаго пастыря, Владыку Христа рождши, Дево Неискусобрачная, Тому молися настоящаго гнева избавити нас и противных обстояния, Владычице.

Милостивая, Милостиваго рождши Спаса, виждь озлобление и воздыхание людей Твоих, ускори, Пречистая, и ущедри ны.

Седален, глас 8

Яже древле пророки проповедася, дверь небесная, неопалимая купина, свещник многосветлый, златая кадильница, ручка и жезл преславно днесь чудному святителю является, народом дерзати повелевает и дивную победу показует. Темже благодарная Той возопиим: Дево Богородительнице, моли Христа Бога грехов оставление даровати нам, Тебе бо имамы надежду, раби Твои.

Песнь 4

Ирмос: Удивися Твой разум от мене, услышавшу преславная веления смотрения Твоего, укрепися же возлюблением Твоего схождения, Ты бо моея нищеты не отверглся еси.

Почитающий Тя град, Пречистая, и по долгу славящий, ограждай от безбожных, Чистая, иноплеменник, Ты бо тому, Пречистая, богатство неотъемлемо еси, покров же и слава.

Мнящиися, якоже древле Иерихон, разорити град Твой, пречистая Мати Слова, сами конечней погибели предашася силою из Тебе Воплощеннаго, Владычице.

Призри, Чистая, спаси поющия Тя, потребитися хотяща от сопротивных, темже нашедшаго прещения избави, Богородительнице.

Песнь 5

Ирмос: Союзом любве связуеми апостоли, владычествующему всеми себе Христу возложше, красны ноги очищаху, благовествующе всем мир.

Теплая заступница к Тебе прибегающим и ненадеющимся надежда, виждь озлобление людей Твоих и подаждь помощь, Пречистая.

Яже огнь рождшая Божественный, Дево, противных, Пречистая, молитвою Твоею огнем попали, яко Мати сущи Зиждителя, Всепетая.

Чистая Богоневесто, недоуменныя люди ущедри матерними Твоими мольбами и яже на ны противных обстояния разори вскоре молитвами Твоими.

Песнь 6

Ирмос: Ят бысть, но не удержан в персех китовых Иона, Твой бо образ нося, страдавшаго и погребению давшагося, яко от чертога, от зверя изыде, приглашаше же кустодии, хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте.

Избави ратных нашествия рабы Твоя, Пречистая, и не предаждь до конца погибнути наследию Твоему, Всепетая, но силою из Тебе Рожденнаго противныя низложи.

Многосогрешших Тебе не презри, но приими мольбу Матере Твоея о нас, Щедре, да не похвалятся сопротивнии,—где есть Бог их? — глаголюще, но да разумеют вси, яко Ты, Избавитель, с нами еси.

Ныне помощи прииде время, ныне пременения потреба, Чистая. Молися Сыну Твоему и Богу, яко да ущедрит согрешившия и належащаго гнева избавит.

Кондак, глас 4

Честнаго образа Твоего знамение празднующе людие Твои, Богородительнице, имже дивную победу на сопротивныя граду Твоему даровала еси. Темже Тебе верою взываем: радуйся, Дево, христиан похвало.

Икос

Разреши тьму моих согрешений, во уме моем лежащую, и Твоим мя светом просвети, Дево, яко да возмогу Тебе похвалу принести, Юже Отец восхвали, и Дух Святый осени, Сын же и Слово Божие, вселився и нетленно от пречистою Твоею боку прошед, с человеки поживе. Темже мы, грешнии и недостойнии раби Твои, днесь совершающе священное торжество знамения, бывшаго честною иконою Твоею, еюже преславную победу на противныя граду Твоему даровала еси, и, от всех чудес исполнившеся, вместо благовонных аромат, елико возможно нам, земным, похвальная Тебе приносим, глаголюще: радуйся, Богородице, радосте Ангелов и человеков; радуйся, твердая надежда и покрове граду Твоему; радуйся, яко противныя силою Твоею низлагаем; радуйся, умнаго Солнца Мати, верныя просвещающаго, неверныя же помрачающаго; радуйся, Дево, христиан похвало.

Песнь 7

Ирмос: Неизреченное чудо! в пещи Избавивый преподобныя отроки из пламене, во гробе мертв, бездыханен полагается во спасение нас, поющих: Избавителю Боже, благословен еси.

Воистину сокровище честно граду Твоему, икона Твоя, Пречистая, даровася, юже и сами зряще, чудеси удивляемся и Сыну Твоему вопием: Избавителю Боже, благословен еси.

Якоже иногда Ниневитяны покаяния ради пощадил еси, Слове Божий, проповедию Ионы пророка, такожде и зде показал еси образом Пречистыя Твоея Матере, Христе, вопиющим: Избавителю Боже, благословен еси.

Храм Тя Божий, Владычице, ведуще, во святем храме Твоем руки наша возносим на молитву: виждь озлобление наше и подаждь нам помощь.

Песнь 8

Ирмос: Ужаснися бояйся, Небо, и да подвижатся основания земли: се бо в мертвецех вменяется в Вышних Живый и во гроб мал странноприемлется. Егоже, отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Собезначальное Слово Отчее, Дево пречистая, нетленно родила еси и от сосцу питала еси. Того моли, Богородительнице, от обстояния вражия спасти поющия Тя и превозносящия во веки.

Егоже провиде на Престоле превзятем Исаия, Сего в ложеснах, Дево, вместила еси и нетленно родила еси. Егоже моли спастися рабом Твоим, поющим: дети, благословите, священнии, пойте и превозносите Его во веки.

Едина сущи благая, преблагое Слово моли прилежно настоящаго гнева рабом Твоим избавится, несомненною верою Сыну Твоему поющим: дети, благословите, священнии, пойте и превозносите Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Странствия Владычня и безсмертныя трапезы на горнем месте высокими умы, вернии, приидите, насладимся возшедша Слова, от Слова научившеся, Егоже величаем.

Милосердым оком свыше призри на град и люди Твоя, Пречистая, иныя бо помощи не имамы, токмо Тебе, Всенепорочная, да Тя вси, Матерь Божию, непрестанно величаем.

Едина, рождшая Слово воплощенное, Дево всепетая, приснотекущий источник исцелений изливаеши верою притекающим храму Твоему, Пречистая.

Се, раби Твои, вопием Ти, Мати Божия: обычныя милости Твоя на град и люди Твоя милостивно показующи, противных обстояний нас измени, да Тя вси непрестанно величаем.

Светилен

Возжелев Твоея доброты Иисус, Пречистая, в Тя вселися и Тебе заступницу граду Твоему Слово Божие дарова, егоже сохраняй заступлением Твоим присно, яко да Тя ублажаем, пренепорочная Отроковице.

АКАФИСТ    ПРЕСВЯТОЙ    БОГОРОДИЦЕ    ПРЕД   ИКОНОЙ    ЕЯ    «ЗНАМЕНИЕ»

Не утвержден для общецерковного использования.

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Царице Небесе и земли, даровавшей нам пречудную икону «Знамение», благодарственное приносим пение. Ты же яко Благосердая Мати не отрини нашего сего моления, но благоволи прияти е, сподобив вопити Тебе тако:

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Икос 1

Ангельский глас услыша святая Анна, извествующ: ты зачнеши и родиши Дщерь Преблагословенную Марию; о Ней благословятся вся племена земная и приидет спасение всему миpy. Сие ведуще, возопием Богородице:

Радуйся, освященное селение Бога Слова;

Радуйся, благодатию Божиею и нас освящающая.

Радуйся, спасению падшаго рода человеческаго послужившая;

радуйся, Матерним Твоим попечением всех нас объемлющая.

Радуйся, в бедах и напастях скорая нам Помощнице;

Радуйся, злыя страсти наша невидимо укрощающая.

Радуйся, в христианских добродетелях преуспевати нам помогающая;

Радуйся, недуги наша безмездно врачующая.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 2

Видяще святые Твои родители Иоаким и Анна, яко Ты еси, Пречистая, плод благословенный, возблагодариша Бога и пред дверьми храма положиша и обет даша посвятити Тя Господу, поя Ему: Аллилуия.

Икос 2

Разум совершенный Ты Сама стяжала еси, Богородице, воспитавшися во Святая святых, тако не престаеши умудряти и просвещати светом богоразумия и вся христианы, вопиющия Ти таковая:

Радуйся, Дево, христиан похвало;

Радуйся, яко блажат Тя вси роди.

Радуйся, на стези покаяния нас премудро наставляющая;

Радуйся, Надеждо христиан ненадеждных.

Радуйся, скорбящих радосте и заступление;

Радуйся, безпомощным скорую помощь Твою являющая.

Радуйся, обидящих всегрозная устрашительнице;

Радуйся, обидимых Всеблагая Заступнице.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 3

Сила Вышняго осени Тя, Благодатная, егда архангел Гавриил благовествоваше о безсеменном зачатии из Тебе Сына Божия, Спасителя Mиpy. Прияв сию благую весть со смирением, яко раба Господня, возопила еси Богу: Аллилуия.

Икос 3

Имущи во утробе Христа Жизнодавца, востекла еси Благословенная к южике Своей, праведней Елисавете и «целовастася обе матери», радуяся о Бозе Спасе нашем. Сего ради, яко источнику святыя радости, вопием Ти сице:

Радуйся, умирение миpy Святым рождеством Твоим принесшая;

радуйся, знаменьми и чудесы Твоими христолюбивыя люди утешающая.

Радуйся, неправедно враждующия наказующая;

Радуйся, утесняемым ослабу и свободу дарующая.

Радуйся, от стрелы вражия язву на лице иконы Твоея приемшая;

радуйся, слезы благодатныя от нея дивно источившая.

Радуйся, во бранех крепкая помощнице;

Радуйся, врагов посрамление.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 4

Буря недоумения смущает ми ум, како возмогу недостойными усты восхвалити Тя, Пресвятая Дево, за Твое великое нам вспоможение. Тем же величая неисчетныя Твоя милости, смиренномудренно пою Вседержителю Богу: Аллилуия.

Икос 4

Слышаша Вифлеемстии пастырие ангелов поющих Христово Рождество, текше в пещеру, обретоша тамо Богородительницу, на руках содержащую Превечнаго Младенца. С ними в веселии духовнем и мы, яко общей Матери, глаголем тако:

Радуйся, яко из Тебе в плоть облечеся, одеваяй небо облаки;

Радуйся, яко млеком питала еси Питателя вселенныя.

Радуйся, Живоначальныя и Единосущныя Троицы благодатию осененная;

Радуйся, ангельския соборы чистотою превозшедшая.

Радуйся, человеческаго рода возвышение;

Радуйся, непобедимая Воеводо вождей и воинств христианских.

Радуйся, Заступнице наша от Бога нам дарованная;

Радуйся, Радосте наша и спасение душ наших.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 5

Боготечною звездою являешися, Царице Небесная, всем под кров Твой всемощный прибегающим и непрестанно во умилении сердечнем вопиющим: Аллилуия.

Икос 5

Видя праведный Симеон Тя, пришедшую с Младенцем Иисусом во храм преставитися Господеви, рече: «Тебе же Самой душу пройдет оружие», — проразумевая матерния Твоя страдания о Сыне Твоем Божественнем и о всех гонимых за Имя Его Святое. Сего ради зовем Ти:

Радуйся, скорбящих Радосте и обидимых Заступнице;

Радуйся, печальных Утешение и бедствующих Помощнице.

Радуйся, болящих немздоприимная Целительнице;

Радуйся, нищих и убогих некрадомое богатство.

Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными ущедряющая;

Радуйся, отчаянных и безнадежных от рова погибели избавляющая.

Радуйся, вдовиц и сирых благосердая Попечительнице;

Радуйся, целомудрия и воздержания юных Наставнице.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 6

Проповедницы Твоея благодатныя помощи суть все множество Тобою спасенных: страждущих, болящих, скорбящих и грехми обремененных, благодарственно о Тебе поющих Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсия Божественный Свет во Египте и падоша тамо идоли, егда бежала еси Пречистая с Богомладенцем Иисусом, спасаяся от убийства Иродова. Ты убо озаряеши светом боговидения умы всех удаляющихся прелестей суетнаго миpa, исторгая из душ их кумиры гнездящихся тамо губительных страстей. Тем же превозносим Тя словесы сими:

Радуйся, Молитвеннице благоприятная за нас к Богу;

Радуйся, Предстательнице всемощная, гнев Божий на милость прелагающая.

Радуйся, руце Твои богоносне на умоление ко Творцу выну простирающая;

Радуйся, яко Мати Сына, Судию Праведнаго о всем миpe умоляющая.

Радуйся, покровом Матерняго Твоего заступления всех нас покрывающая;

Радуйся, сущих в бедах и скорбях благодатию смирения и терпения снабдевающая.

Радуйся, старцев благоговейных сладкое успокоение;

Радуйся, стариц боголюбивых тихое прибежище.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 7

Хотящи николиже отлучатися от Рожденнаго Тобою Спасителя миpa, Ты, Богоблаженная, пребывала еси с Ним неотлучно во граде Назарете, детоводя и питая Его, яко человека и поя в сердце Своем, яко Богу: Аллилуия.

Икос 7

Новую показуя матернюю любовь к Сыну Твоему, со скорбию искала Его, двоюнадесятилетня Отрока во граде Иерусалиме в праздник Пасхи «мнеша Его в дружине суща». Ведуще таковое Твое сердоболие, со умилением вопием Ти:

Радуйся, страждущия и безпомощныя невидимо укрепляющая;

радуйся, болящия и безнадежныя от одра болезни возставляющая.

Радуйся, кающихся грешников верная Споручнице;

Радуйся, даров духовных щедрая Подательнице.

Радуйся, верою молящимся Тебе великия милости являющая;

Радуйся, во благих прошения наша дивно исполняющая.

Радуйся, струи благодатных исцелений обильно нам источающая;

радуйся, всем вся полезная дарующая.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 8

Странное и предивное Твое попечение бысть о христианех на всех путех их жизни многомятежней и многотрудней. Имея в Тебе столь милосердую и независтную Помощницу, вси облагодетельствованные Тобою велегласно поют Богу: Аллилуия.

Икос 8

Вся была еси со Христом при служении Его роду человеческому, како и божественный евангелист Лука повествует о Тебе, глаголя: «Мати Твоя, и братия вне стоят, видети Тя хотяще». Мним, яко Ты, Всеблагая Мати, неотступно пребываеши и со всеми труждающимися во славу Божию, восхваляющими Тя тако:

Радуйся, скоропредстательная Помощнице усердно к Тебе притекающим;

Радуйся, благосердая Услышительнице молений наших.

Радуйся, великий Новгород благословением Твоим осенившая;

радуйся, многих мест и обителей сокровище неоскудное.

Радуйся, иноков и инокинь благоподвизающихся всемощная Покровительнице;

Радуйся, в мире благочестно живущих усердная Заступнице.

Радуйся, ведущим брань противу мира, плоти и диавола добрая Споспешнице;

Радуйся, за всех нас милостивая к Сыну Твоему и Богу Ходатаице.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 9

Всяк возраст верных благопользуется Твоим попечением, Всемилостивая Мати, яко всегда, к Тебе прибегающим душеполезная даруеши, потребная в житии доставляеши и усердно ходатайствуеши за ны, немощныя и грешныя, у Престола Господа Славы, Емуже поем: Аллилуия.

Икос 9

Ветии многовещанныя не могут изглаголати Твоея матерния печали, при Кресте Сына Твоего бывшей, егда видела еси Его страждуща за вся человеки мукою неизглаголанною. Тем же, яко искушенней по всяческим и спострадати в самых тяжких скорбях и лишениях нам могущей, взываем Ти:

Радуйся, Славо небесных и упование земных;

Радуйся, Надеждо наша и Заступнице христиан.

Радуйся, яко любящия и чтущия Тя от всяких бед избавляеши;

Радуйся, подвижников благочестия к Горнему Сиону путеводствующая.

Радуйся, омраченныя сердца светом истиннаго Боговедения просвещающая;

Радуйся, освятившая землю Всесвятым Твоим Рождеством.

Радуйся, девство и рождество в Себе дивно сочетавшая;

Радуйся, велие вселенныя Чудо.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 10

Спасти хотя миp, иже всех Господь, Сый на Кресте, дарова всему миpy Пресвятую, Премилосердую Матерь, егда изрек Пренепорочней и возлюбленному ученику: «Се сын Твой» и «Се Мати твоя». Благодаряще за сие Всеблагаго Бога, глаголем Ему: Аллилуия.

Икос 10

Стена крепка явилася еси, по завету Господа, Преблагословенная, даруя всем благоденствие, мир, отраду, радость, яко и Сама все сие Первая получила еси от Воскресшаго Христа Спасителя, услышав от Него приветственный глас: «радуйтеся». Сего ради ублажаем Тя тако:

Радуйся, ангельских ликов удивление;

Радуйся, святых Божиих угодников радование.

Радуйся, миpa горняго первейшее украшение;

Радуйся, миpa дольняго благонадежное заступление.

Радуйся, демонов низложение;

Радуйся, ада попрание.

Радуйся, крепкое наше упование;

Радуйся, несумненная наша Надеждо.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 11

Пение наше смиренное, от полноты любве и усердия Тебе приносимое, не презри, Богоневесто, и не отвратися от нас грешных и недостойных, но помози нам очиститися от всякия скверны плоти и духа, да возможем достойно и праведно пети: Аллилуия.

Икос 11

Светом руководствующим являлася еси апостолом, Богородительнице, по Вознесении Сына Твоего на небо. Таковою остаешися даже до сего дне всем хотящим спастися и в разум истины приити. Не лиши, о Всеблагая, Твоего святаго водительства и нас в житейском море обуреваемых, обаче от сердца приносящих Тебе благохваления таковая:

Радуйся, иноческих обителей покров и снабдение;

Радуйся, благочестивых домов и семейств благословение.

Радуйся, девства и чистоты поборнице;

Радуйся, обидимых и гонимых предстательнице.

Радуйся, нагих одеяние;

Радуйся, больных исцеление.

Радуйся, уповающия на Тя непосрамляющая;

Радуйся, просящия Твоея святыя помощи от бед избавляющая.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 12

Благодать Божественную испроси нам у Сына Твоего и Бога, простри руку помощи, да не погибнем во гресех и лютых обстояниях, находящих на ны от враг видимых и невидимых, умиротвори наша сердца, злобою и враждою исполненных, да утешеннии Тобою, с радостию зовем Богу: Аллилуия.

Икос 12

Поюще честное Твое Успение, прославляем и Покров Твой святый, распростертый над всем миpoм, наипаче же родом христианским, прославляющим Тя тако:

Радуйся, Царице и Владычице Небесе и земли;

Радуйся, порфиро Царя царей.

Радуйся, столпе и утверждение девства;

Радуйся, щите и ограждение веры Православныя.

Радуйся, боголепное украшение святыя Христовы Церкве;

Радуйся, покрывающая всех нас матерним Своим покровом.

Радуйся, телес наших врачевание;

Радуйся, душ наших спасение.

Радуйся, страждущих от бед избавление;

Радуйся, взыскание погибших.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Кондак 13

О Всепетая Мати Сладчайшаго Спасителя нашего Иисуса Христа! Нынешнее наше приемши приношение, от всякия избави нас напасти и скорби, и вечныя изми муки всех пред святою иконою Твоею с верою и любовию поклоняющихся и о Тебе благодарно зовущих Богу: Аллилуия.

Этот Кондак читается трижды, затем читается Икос 1 и Кондак 1

Сайт  https://akafistnik.ru/akafisty-ko-presvyatoj-bogoroditse/akafist-presvyatoj-bogoroditse-pred-ikonoj-znamenie/

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *