Мученица Иулиания

Мученица Иулиания

Мученица  Иулиания  Никомидийская,  дева,  прославлена  своей  стойкостью  в  вере  и  верностью  своему  Небесному  Жениху,  ради  Которого  приняла  мученический  венец.  До  последней  минуты  своей  короткой  жизни  она  прославляла  Господа,  сподобившего  ее  на  этот  подвиг  во  имя  веры  и  во  славу  Божию.

Житие:  Мученица  Иулиания  была  дочерью  знатного  язычника  Африкана.  Родилась  она  в  Никомидии,  и  в  девятилетнем  возрасте,  так  как  была  красива  и  богата,  была  обручена  с  царским  сановником  Елевсием.  Благодаря  своему  уму  и  склонной  к  добру  душе,  мученица  Иулиания  рано  уверовала  во  Господа  Иисуса  Христа,  осознав  призрачность  язычества.

Святая  Иулиания  тайно  приняла  Крещение.  Когда  же  наступило  время  свадьбы,  мученица  Иулиания  решительно  отказалась  от  замужества,  ясно  понимая,  чем  это  ей  грозит.  Поначалу  отец  пытался  уговорить  ее  не  нарушать  давнюю  помолвку,  но  ее  решительность  и  непреклонность  привели  его  в  ярость.

Африкан  жестоко  избил  непокорную  дочь  и  отдал  ее  на  суд  епарху  (правителю)  города  Никомидии,  коим  в  то  время  был  тот  самый  Елевсий,  нареченный  Иулиании.  Елевсий,  плененный  ее  красотой,  горячо  просил  невесту  все-таки  выйти  за  него  замуж,  обещая  быть  терпимым  к  ее  вероисповеданию  и  не  принуждать  ее  к  перемене  веры.

Но  мученица  Иулиания  категорически  отказалась,  предпочтя  замужеству  мучения.  Настолько  сильно  возлюбила  она  Господа,  что  готова  была  пойти  за  Него  на  смерть.  Святую  мученицу  долго  и  жестоко  истязали,  но  она  каждый  раз  получала  от  Бога  исцеление  и  новые  силы.

К  ней  в  виде  светлого Ангела  приступил  искуситель,  но  и  это  испытание  с  Божьей  помощью,  по  молитве  мученица  Иулиания  преодолела.  Ее  собрались  пытать  раскаленным  колесом,  но  Ангел  Господень  остудил  его,  а  разведенный  под  ним  огонь  погас  от  внезапно  хлынувшего  дождя.

Костер,  в  который  затем  бросили  Иулианию,  потух  по  молитве  святой.  Всякий  раз  после  очередной  пытки  мученица  Иулиания  представала  перед  палачами  без  каких-либо  следов  истязаний,  сияя  необыкновенной  красотой. 

Когда  Елевсий  спрашивал,  каким  волшебством  она  исцеляется,  святая  отвечала,  что  «ее  исцелила  неизреченная  и  всемогущая  сила  Божия».  Святую  Иулианию  бросили  в  котел  с  кипящей  смолой,  но  он  лопнул  и  мученица  Иулиания  вышла  из  него  невредимой.

Ее  стойкость  и  чудеса,  с  этим  связанные,  многих  привели  к  вере  во  Христа.  Эпарх  расправился  и  с  ними.  500  мужей  и  130  жен  были  обезглавлены,  крестившись  собственной  кровью.  Убедившись  в  полной  безуспешности  попыток  отвратить  Иулианию  от  ее  Небесного  Жениха,  епарх  приказал  ее  казнить  усекновением  мечом.

Мученица  Иулиания  приняла  с  радостью  смерть  и  обрела  мученический  венец  в  304  году.  Епарха  Елевсия  же  настигла  кара  Господня.  Спустя  некоторое  время  его  корабль  попал  в  бурю  и  разбился.  Епарх  был  выброшен  на  остров,  где  его  растерзали  псы.

Римлянка  София,  которая  в  латинских  житиях  именуется  Софонией  или  Сефонией,  бывшая  в  то  время  по  какому-то  делу  в  Никомидии,  увезла  с  собой  нетленное  тело  святой.  Она  поместила  мощи  святой  в  специально  построенной  церкви  во  имя  мученицы  Иулиании. 

Частицы  мощей  находятся  в  разных  странах.  Наиболее  известны  реликвии,  хранящиеся  в  церкви  Нотр-Дам-дю-Саблон  в  Брюсселе  (Бельгия)  и  в  церкви  Санта-Хульяна  (Колегиата)  в  Испании.  На  Кипре  частица  мощей  хранится  в  резиденции  архиепископа,  в  Греции — в  монастыре  пророка  Илии  на  острове  Самос.  Мученица  Иулиания  очень  почитается  на  Западе. 

Сохранилось  два  пространных  греческих  жития  святой  мученицы  Иулиании.  Согласно  греческим  житиям,  пострадала  мученица  Иулиания  в  правление  Максимиана  (286-305  годы),  хотя  разные  авторы  датируют  год  ее  смерти  по-разному.

Ее  житие  неоднократно  переводилось  на  европейские  языки.  Древнейшим  поэтическим  памятником  житийной  литературы  англосаксонского  периода  считается  поэма  «Иулиания»  Кюневульфа  (2-ая  половина  VIII  века —  начало  IX  века).  

Память:  21  декабря  /  3  января.

 

Тропарь  мученице  Иулиании,  яже  в  Никомидии,  глас  4

А́гница Твоя́, Иису́се, Иулиани́я/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю;/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́.// Тоя́ моли́твами, я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак  мученице  Иулиании,  яже  в  Никомидии,  глас  3

Де́вства добро́тами преочище́на, деви́це,/ и муче́ния венцы́, Иулиани́е, ны́не венча́вшися,/ дае́ши су́щим в ну́ждах и неду́зех исцеле́ние и спасе́ние,/ приступа́ющим к ра́це твое́й:// Боже́ственную бо благода́ть Христо́с источа́ет и жизнь ве́чную.

 

КАНОН   СВЯТОЙ   МУЧЕНИЦЕ   ИУЛИАНИИ   НИКОМИДИЙСКОЙ

Припев: Свята́я му́ченице Иулиани́е, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Му́ченическою я́ве све́тлостию облиста́ющи, о Бо́зе лику́еши, свяще́нно обожа́ема, всехва́льная, и просвеще́ние моли́твами твои́ми подава́еши пою́щим тя́.

Уязви́лася еси́ сладча́йшим раче́нием Христо́вым, всехва́льная, и, плотски́я оста́вльши сла́сти и обру́чника тле́ннаго, обручи́лася еси́, непоро́чная чи́стая де́во, Сотво́ршему.

Осия́в светлоявле́нными добро́тами твою́ мы́сль, Созда́тель все́х и Бо́г Небе́сных тя́ черто́гов, де́вственно лику́ющую, му́ченице Богому́драя, удосто́и.

Богоро́дичен: Де́ва Созда́теля естества́ роди́ти и́дет в верте́пе, пло́ть из Нея́ по ипоста́си несказа́нно преесте́ственне поне́сшаго, я́ко да обожи́т челове́чество.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Соверши́ла еси́ ду́шу хра́м Бо́жий пресвя́т, сла́вная, Боже́ственным храмо́м вы́ну пе́сньми и моли́твами приседя́щи.

Велича́йших улучи́ти жела́ющи дарова́ний, всечестна́я, боле́зни плотски́я терпе́ла еси́ я́ко в чужде́м телеси́.

Крове́й твои́х ка́плями безбо́жия о́гнь погаси́ла еси́ и ве́рных напои́ла еси́, Иулиани́е, ра́зумы.

Богоро́дичен: Избавля́яй челове́ки Изба́витель от Чи́стыя ражда́ется в Вифлее́ме, пелены́ я́коже Младе́нец прие́м.

Конда́к, гла́с 3.

Де́вства добро́тами преочище́на, деви́це, и муче́ния венцы́, Иулиани́е, ны́не венча́вшися, дае́ши су́щим в ну́ждах и неду́зех исцеле́ние и спасе́ние, приступа́ющим к ра́це твое́й: Боже́ственную бо благода́ть Христо́с источа́ет и жи́знь ве́чную.

Седа́лен, гла́с 4.

Жениха́ возлюби́вши Творца́ и Бо́га, жениха́ тле́ннаго оста́вила еси́, му́ченице честна́я, и, ра́дующися, претерпе́ла еси́ му́ки и терза́ния и о́гненное томле́ние. Те́мже, венцено́сица, к Боже́ственному черто́гу возшла́ еси́, испроша́ющи все́м прегреше́ний проще́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Просте́рту мы́сль стяжа́вши ко все́х Го́споду, пло́тию просте́рта и ураня́ема лю́то, ника́коже брегла́ еси́, Иулиани́е, до́брая де́во.

Превозмого́ша раче́ния Влады́чняя пло́ти, всехва́льная му́ченице, омрачи́ти, те́мже пренебрегла́ еси́ и бога́тство, и обру́чника, и многообра́зныя му́ки.

Тя́, нескве́рную а́гницу, я́коже во́лцы, мучи́телие терза́юще, му́ченице, ра́нами, непоро́чное це́лое Бо́жие соверши́ша Боже́ственное овча́ и заколе́ние.

Богоро́дичен: Де́вство по Рождестве́ запеча́тано, Богоро́дице, ви́дящи, у́жасом одержи́ма бы́вши. Ча́до, взыва́ше, ка́ко ны́не повию́ Тя́, песко́м повива́ющаго мо́ре?

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Струю́, му́ченице, злочести́ваго безбо́жия изсуши́ла еси́ тече́ньми крове́й, непра́ведно пролива́емыми, и о́гнь пре́лести погаси́ла еси́.

Всеце́лу тебе́ саму́ю Бо́гу принесла́ еси́, че́рвлень де́вства багре́нии крове́й твои́х светле́йшу соверши́вши.

Твое́ю добро́тою ду́шу уязви́вши, претече́, о Влады́ко, де́ва ви́димыя добро́ты, страда́нием сия́ющи.

Богоро́дичен: Чу́до новоле́пно: Де́ва и́дет Пречи́стая в верте́п Вифлее́мский роди́ти Бо́га вочелове́чшася.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Жела́нием уя́звлена бы́вши Боже́ственным, взыва́ла еси́: Христа́ иду́ дости́гнути кра́снаго добро́тою, те́мже му́ки терплю́, неукло́нным ра́дующися ра́зумом.

Протяза́ти неми́лостивно и же́злием сокруша́ти Госпо́дню а́гницу лука́вый гони́тель повелева́ше, просте́рту ко Христу́ мы́сль иму́щую.

У́треневала еси́ ко Христу́, Невече́рнему Со́лнцу, и Того́ светлостьми́ ду́шу, Богому́драя, и се́рдце озари́ла еси́ и к Све́ту преложи́лася еси́ присносу́щному.

Богоро́дичен: Мо́ре пови́вый мгло́ю, во́лею ражда́ется Зижди́тель из Де́вы Отрокови́цы и пелены́ я́ко Младе́нец прие́млет, ми́р избавля́яй.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Безу́мием в разжже́нный коно́б, му́ченице, судия́ тя́ вмета́ет неми́лостивно; А́нгелом же Тя́ Госпо́дь невре́дну спасе́, Сего́ почита́ющу.

Не ужаса́ющися мужему́дренно, па́че же, всечестна́я му́ченице, ко огню́ гряде́ши, восхлажде́ние чу́вствующи и вопию́щи: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ты́ Жениху́, я́коже ве́но, принесла́ еси́ наро́д и лю́ди, ве́ровавшии в Того́, и ле́сти омраче́ние светоно́сными твои́ми чудотворе́ньми отрази́ла еси́.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, село́ Невмести́маго, Ма́ти Де́во: Сего́ бо Плотоно́сца хотя́щи на́с ра́ди в верте́пе роди́ти, Пречи́стая, исправля́юща Свои́х ру́к созда́ние.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Горе́ твое́ о́ко и у́м к могу́щему спасти́ иму́щи Бо́гу, коно́бная вре́ния благода́тию Боже́ственнаго Ду́ха угаси́ла еси́, воспева́ющи пе́снь о́троческую, му́ченице, ве́рою: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Глаго́лу мучи́теля злочести́ваго служа́ще, огня́ досто́йнии суему́дреннии жи́ву тя́, му́ченице, во о́гнь вложи́ша; но неопале́на была́ еси́ огне́м, Женихо́вою любо́вию, Богоно́сная, ороша́ема, Сего́ почита́ющи.

Стоя́ла еси́ пред суди́щем, Христа́ пропове́дающи, Бо́га Безсме́ртнаго, претерпе́вшаго распя́тие, и пре́лесть умертви́вшаго, и безсме́ртную жи́знь ве́рным подаю́щаго, вопию́щим: вся́ дела́, по́йте Го́спода.

Богоро́дичен: О́блаки восхожде́ние свое́ полага́я, Госпо́дь о́блаком на́м Де́вою роди́тися гряде́т, я́ко да разори́т ду́ш на́ших греха́ мра́чный о́блак, вопию́щих Ему́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Иулиани́и Богоно́сныя су́щим о ве́ре подвиго́м А́нгели удиви́шася: ка́ко же́нским естество́м посрами́ тоя́ прама́терь в раи́ умори́вшаго.

Я́ко преудобре́нная страстоно́сица и преизря́дная де́ва, вене́ц восприя́ла еси́ зако́нно пра́вды, попра́вши с пло́тию безпло́тнаго и победоно́сица бы́вши.

Тя́, разу́мную ла́стовицу, и нерастле́нную го́рлицу, и голуби́цу, свиде́тельством позлаще́нна иму́щу кри́ла, и к Бо́гу полете́вшую, и почи́вшую, почита́ем.

Процвела́ еси́ во удо́лех му́ченических, я́ко кри́н, страстоно́сице Иулиани́е, и, я́ко ши́пок благово́нен, де́вством была́ еси́, и кра́сному Жениху́ твоему́ Боже́ственное обоня́ние бы́вши.

Богоро́дичен: Нося́щи нося́щаго вся́, к Вифлее́му гряде́т Де́ва Того́ и роди́ти, и во я́слех восклони́ти я́ко Младе́нца, челове́ков воззва́ние изря́дно соде́ловающаго.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *