Похвала Пресвятой Богородицы

Похвала Пресвятой Богородицы

Икона  «Похвала  Пресвятой  Богородицы»  тесно  связана  с  субботой  пятой  недели  Великого  поста,  которую  еще  называют  «субботой  Акафиста».  В  этот  день  Святая  Церковь  возглашает  молебное  пение  акафиста  или  благодарственной  похвалы  Пресвятой  Богородице  Одигитрии.

Связано  это  с  тем,  что,  согласно  преданию,  именно  в  пятую  субботу  Четыредесятницы  случилось  чудесное  спасение  города  Царьграда  (Константинополя),  которое  и  положило  начало  традиции.

История:  Празднество  «Похвала  Пресвятой  Богородицы»  было  установлено  в IX  веке  после  неоднократного  спасения  Константинополя  заступничеством  Пресвятой  Богородицы  от  нашествия  врагов.  При  императоре  Ираклии  в  626  году  город  подвергся  нападению  свирепых  скифских  и  персидских  войск.

Они  осадили  город,  окружив  его  плотным  кольцом,  жители  города  понимали,  что  отразить  эти  полчища  они  сами  не  смогут  и   всю  надежду  возложили  на  помощь  Божией  Матери,  которую  Константин  Великий,  основатель  Константинополя,  почитал  Покровительницею  своею  и  града  своего.

Много  храмов  было  воздвигнуто  в  честь  Пресвятой  Богородицы  в  Константинополе.  Во  Влахернском  храме  хранилась  святая  Ее  икона,  писанная  святым  евангелистом  Лукой,  именуемая  Влахернской,  и  священные  останки  земной  Ее  жизни — риза  и  пояс.

Народ  в  ту  страшную  ночь  осады,  грозившей  гибелью  города  и  всех  его  жителей,  искал  защиты  в  храмах  Господних  и  Богородичных,  умоляя  день  и  ночь  Господа  о  прощении  грехов,  а  усердную  Заступницу  о  спасении  Своего  города.

Патриарх  Сергий  носил  на  руках  икону  Пресвятой  Богородицы  по  стенам  и  улицам  города,  вознося  молитвы  Царице  Небесной.  И  вот,  когда  нападающие  начали  штурм  городских  стен  с  моря  и  с  суши,  внезапно  напротив  Влахернского  храма  поднялась  страшная  буря.

Буря  была  такой  силы,  что  неприятельские  корабли  были  все  потоплены  вместе  с  находившимися  там  войсками,  а  оставшиеся  в  живых  на  суше,  увидев  эту  жуткую  картину,  в  страхе  с  позором  пустились  в  бегство.

Тогда-то  благодарный  народ  во  Влахернском  храме  всю  ночь  возглашал  Заступнице  города  победную,  всенощную  и  неседальную  песнь:  «Взбранной  Воеводе  победительная,  яко  избавльшеся  от  злых,  благодарственная  восписуем  Ти  раби  Твои,  Богородице!»

Похвала Пресвятой Богородицы
Похвала Пресвятой Богородицы

С  той  поры  в  воспоминание  столь  великого  чуда  Православная  Церковь  постановила  празднество  «Похвала  Пресвятой  Богородицы».  Сначала  праздник  совершался  только  в  Константинополе,  во  Влахернском  храме,  хранившем  великие  святыни  земной  жизни  Божией  Матери.

Позднее  праздник  «Похвала  Пресвятой  Богородицы»  был  внесен  в  типиконы  монастырей  святого  Саввы  Студийского,  затем  во  все  церковные  богослужебные  книги  и  сделался  общим  во  всей  Восточной  Церкви  и  празднуется  повсеместно  уже  более  десяти  веков.

Православная  Церковь  совершает  это  торжество  для  уверения  в  заступничестве  Царицы  Небесной,  которая,  избавляя  верных  от  врагов  видимых,  готова  помочь  и  в  борьбе  с  врагами  невидимыми.  Это  молебное  благодарственное  пение,  посвященное  Той,  Которая  родила  Спасителя  всего  мира.

Акафист  был  написан  дьяконом  Константинопольской  церкви  Георгием  Писидийским  в  VII  веке.  Затем  преподобный  Иосиф  Студит  написал  канон  в  субботу  акафиста,  а  впоследствии  к  нему  прибавили  благодарственные  молитвы.

Акафист  состоит  из  24  гимнов  или  песней:  12  кондаков  и  12  икосов,  расположенных  сообразно  24  буквам  греческой  азбуки.  Каждая  песнь  начитается  соответствующей  ей  по  счету  буквой,  каждый  кондак  заканчивается  псаломским  «аллилуйя»,  каждый  икос  приветствием  архангела:  «радуйся».

Все  творение  заканчивается  краткой  молитвой  к  Пресвятой  Богородице  о  том,  чтобы  Она  спасла  христиан  от  бед  и  напастей.  В  таком  виде  акафист  читается  и  в  другие  дни,  но  в  субботу  акафиста,  в  праздник  «Похвала  Пресвятой  Богородицы»,  он  входит  в  состав  богослужения.

Есть  немало  хвалебных  песен,  посвященных  Иисусу,  святым,  церковным  праздникам,  но  все  они  появились  позже,  чем  акафист  Богоматери.  Именно  он  стал  началом  новой  гимнографической  традиции  в  VI — VII  веках.  И  до  сих  пор  это  едиственный  из  всех  акафистов,  который  вписан  в  богослужебный  устав  и  включен  непосредственно  в  церковную  службу.

Похвала Пресвятой Богородицы

Иконография:  Икона  «Похвала  Пресвятой  Богородицы»  поистине  «гимн  в  красках».  В  ней  находят  визуальное  отображение  поэтические  образы,  связанные  с  Богородицей  и  встречающиеся  в  посвященном  Ей  Акафисте.

На  иконе  Пресвятая  Богородица  изображается  сидящей  на  престоле.  Вокруг  предстоят  святые  пророки.  В  основу  иконографии  положены  слова  песни  канона  пророкам,  составленного  в  VIII  веке  Константинопольским  патриархом  Германом.

В  соответствии  с  этой  песней  на  иконе  изображаются  пророки,  держащие  определенные  предметы:  Иаков  с  лестницей,  Моисей  с  Неопалимой  Купиной,  Валаам  со  звездой,  Гедеон  с  руном,  Иезекеииль  с  вратами,  Иеремия  со  скрижалью,  Исаия  с  клещами  и  углем,  Иессей  и  Аарон  с  процветшими  жезлами,  Давид  и  Соломон  с  макетами  Иерусалимского  храма,  Даниил  и  Аввакум  с  горами.

На  некоторых  изводах  иконы  изображаются  святые-гимнографы,  восхваляющие  Ее  в  своих  молитвенных  трудах.  В  клеймах  иконы  могут  быть  изображены  события  жизни  Пресвятой  Богородицы  и  случаи  Ее  заступничества  и  помощи  верующим.

Древнейшей  иконой  Похвалы  Пресвятой  Богородицы  в  России  считается  «Похвала  Богоматери  с  Акафистом»,  которая  находится  в  Московском  Успенском  соборе.  Она  создана  греческим  мастером  во  второй  половине  XIV  века.

Что  же  касается  иконы,  перед  которой  молились  жители  Константинополя  во  Влахернском  храме,  то  этот  образ  Пречистой  с  Младенцем,  называемый  Одигитрия  (Путеводительница),  стал  одним  из  самых  распространенных  в  православной  иконографии.  считается,  что  Влахернская  икона  после  падения  Византии  была  перенесена  на  Афон,  а  позже  прислана  в  Москву  и  находится  теперь  в  Успенском  соборе.

Праздник  «Похвала  Пресвятой  Богородицы»  с  особым  торжеством  совершается  в  Киево — Печерской  Лавре,  где  хранится  чтимая  икона,  называемая  «Похвала  Печерская».

Похвала Пресвятой Богородицы
Похвала Печерская

По  преданию,  эта  икона  была  подарена  Лавре  императором  Петром 1.  Она  украшена  серебряной  позолоченной  ризой,  изготовленной  мастером  Сазиковым  в  1840  году  и  заключает  в  себе  частицы  таких  величайших  христианских  святынь:  каплю  крови  Иисуса  Христа,  часть  Древа  Животворящего  Креста  Господня ,  часть  ризы  Пресвятой  Богородицы,  часть  ризы  Христа  Спасителя  и  других.

До  закрытия  Лавры  икона  находилась  в  Крестовоздвиженском  храме,  у  левого  клироса.  Когда  в  1961  году  монастырь  закрыли,  иеродиакон  Назарий  передал  икону  на  хранение  в  село  Сынкивку  Броварского  района  Киевской  области.

Архимандрит  Софроний  ( Шинкаренко ),  служивший  в  Золотоношском  монастыре  в  начале  восьмидесятых  годов  ХХ  века,  увидев  икону  у  пожилой  женщины,  «принявшей  ее  от  старого  священника»,  перенес  образ  в  монастырь.

В  Золотоношском  монастыре  святая  икона  была  установлена  в  алтаре  Покровского  храма.  13  октября  1999  года,  в  канун  праздника  Покрова  Пресвятой  Богородицы,  лаврская  святыня  вернулась  в  Киево — Печерскую  Лавру.

Молитвенная  традиция:  Перед  иконой  молятся  о  разрешении  тяжелых  семейных  проблем  и  об  исцелении  от  недугов  духовных  и  телесных.

Акафист  Богородице  это  и  есть  молитва  Похвала  Пресвятой  Богородице.  Но  есть  и  короткие  молитвы  праздника — тропарь  и  кондак.  Тропарь,  то  есть  краткое  молитвенное  песнопение  с  объяснением  смысла  праздника,  рассказывает  о  явлении  Архангела  в  доме  Иосифа  с  благовестием  о  рождении  через  Нее  Сына  Божия.

Господень  Посланник  призывает  Марию:  «Радуйся,  Невесто  Неневестная».  И  эти  слова  повторяются  на  протяжении всего  Акафиста.  Они  же  есть  и  в  другой  краткой  молитве — кондаке  Похвалы  Богородицы:  «Взбанной  Воеводе  победительная…». Этот  кондак  был  посвящен  конкретным  событиям  626  года,  когда  Константинополь  по  милосердию  Богородицы  был  спасен  от  нападения  варваров.

Но  постепенно  историческая  привязка  все  больше  стиралась,  и  молитва  приобретала  все  более  обобщенный  смысл.  «Взбранной  Воеводе»  читается  верующими  в  ежедневном  молитвенном  правиле,  ее  же  повторяют  при  необходимости,  обращаясь  к Богородице  с  просьбой  о  помощи  и  заступничестве.

«Отныне  будут  ублажать  Меня  все  роды»  (Лк. 1, 48).  Эти  слова  Божией  Матери  читаются  во  время  Божественной  литургии  в  дни  Богородичных  праздников.  Слышатся  они  и  за  вечерними  богослужениями.  В  них  заключен  глубокий  пророческий  смысл.

Празднование:  Суббота  пятой  недели  Великого поста  .

Тропарь Похвалы Богородицы: Повеленное тайно прием в разуме, в крове Иосифове тщанием предста безплотный, глаголя Неискусобрачней: Приклонивый схождением небеса, вмещается неизменно весь в Тя. Егоже и видя в ложеснах Твоих приемша рабий зрак, ужасаюся звати Тебе: радуйся Невесто Неневестная.

Перевод: Уразумев таинственный смысл повеления Божия, поспешно явился бесплотный [Архангел] в доме Иосифа и сказал Непознавшей брака: «Приклонивший [Своим] сошествием небеса, не изменяясь, весь вмещается в Тебя. И видя Его в Твоих недрах принявшим вид раба, я в изумлении восклицаю: радуйся, Дева, в брак не вступившая».

Кондак Похвалы Богородицы: Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: Радуйся Невесто Неневестная.

Перевод: Тебе, высшей Военачальнице, избавившись от бед, мы, недостойные рабы Твои, Богородица, воспеваем победную и благодарственную песнь. Ты же, как имеющая силу непобедимую, освобождай нас от всяких бед, чтобы мы взывали к Тебе: радуйся, Невеста, в брак не вступившая!

АКАФИСТ    ПОХВАЛА    ПРЕСВЯТОЙ    БОГОРОДИЦЕ

Кондак 1
Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых,
благодарственная восписуем Те раби Твои, Богородице; но, яко
имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:
Радуйся, Невесто Неневестная.Икос 1

Ангел предстатель с Небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом, воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая:
Радуйся, Еюже радость возсияет; радуйся, Еюже клятва изчезнет.
Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление.
Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима.
Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся.
Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения.
Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 2

Ведящи Святая Себе в чистоте, глаголет Гавриилу дерзостно: преславное твоего гласа неудобоприятельно души Моей является; безсеменнаго бо зачатия рождество како глаголеши, зовый: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к служащему: из боку чисту, Сыну како есть родитися мощно, рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сеце:
Радуйся, совета неизреченнаго Таиннице; радуйся, молчания просящих веро.
Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его главизно.
Радуйся, лествице небесная, Еюже сниде Бог; радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на Небо.
Радуйся, Ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение.
Радуйся, Свет неизреченно родившая; радуйся, еже како, ни единаго же научившая.
Радуйся, премудрых превосходящая разум; радуйся, верных озаряющая смыслы.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3

Сила Вышняго осени тогда к зачатию Браконеискусную, и благоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое, всем хотящим жати спасение, внегда пети сице: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети; младенец же оноя абие познав Сея целование, радовашеся, и играньми, яко песньми, вопияше к Богородице:
Радуйся, Отрасли неувядаемыя розго; радуйся, Плода безсмертнаго стяжание.
Радуйся, Делателя делающая, Человеколюбца; радуйся, Садителя жизни нашея рождшая.
Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот; радуйся, трапезо, носящая обилие очищения.
Радуйся, яко рай пищный процветаеши; радуйся, яко пристанище душам готовиши.
Радуйся, приятное молитвы кадило; радуйся, всего мира очищение.
Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней, и бракоокрадованную помышляя, Непорочная; уведев же Твое зачатие от Духа Свята, рече: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша пастырие Ангелов, поющих плотское Христово пришествие, и, текше яко к Пастырю, видят Сего, яко агнца непорочна, во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша:
Радуйся, Агнца и Пастыря Мати; радуйся, дворе словесных овец.
Радуйся, невидимых врагов мучение; радуйся, райских дверей отверзение.
Радуйся, яко небесная срадуются земным; радуйся, яко земная сликовствуют небесным.
Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте.
Радуйся, твердое веры утверждение; радуйся, светлое благодати познание.
Радуйся, Еюже обнажися ад; радуйся, Еюже облекохомся славою.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5

Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари, и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя, и достигше Непостижимаго, возрадовашася, Ему вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу Создавшаго руками человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, потщашася дарми послужити Ему и возопити Благословенней:
Радуйся, Звезды незаходимыя Мати; радуйся, заре таинственнаго Дне.
Радуйся, прелести пещь угасившая; радуйся, Троицы таинники просвещающая.
Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; радуйся, Господа Человеколюбца показавшая Христа.
Радуйся, варварскаго избавляющая служения; радуйся, тимения изымающая дел.
Радуйся, огня поклонение угасившая; радуйся, пламене страстей изменяющая.
Радуйся, верных наставнице целомудрия; радуйся, всех родов веселие.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6

Проповедницы богоноснии бывше волсви, возвратишася в Вавилон, скончавше Твое пророчество и проповедавше Тя Христа всем, оставиша Ирода, яко буесловна, не ведуща пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму; идоли бо его, Спасе, не терпяще Твоея крепости, падоша, сих же избавльшися вопияху к Богородице:
Радуйся, исправление человеков; радуйся, низпадение бесов.
Радуйся, прелести державу поправшая; радуйся, идольскую лесть обличившая.
Радуйся, море, потопившее фараона мысленнаго; радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни.
Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме; радуйся, покрове миру, шерший облака.
Радуйся, пище, манны приемнице; радуйся, сладости святыя служительнице.
Радуйся, земле обетования; радуйся, из неяже течет мед и млеко.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, но познался еси ему и Бог совершенный. Темже удивися Твоей неизреченней премудрости, зовый: Аллилуиа.

Икос 7

Новую показа тварь, явлься Зиждитель нам, от Него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы и сохранив Ю, якоже бе, нетленну, да чудо ведяще, воспоим Ю, вопиюще:
Радуйся, цвете нетления; радуйся, венче воздержания.
Радуйся, воскресения образ облистающая; радуйся, ангельское житие являющая.
Радуйся, древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии; радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози.
Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным; радуйся, рождшая Наставника заблуждшим.
Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, многих согрешений прощение.
Радуйся, одеждо нагих дерзновения; радуйся, любы, всякое желание побеждающая.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8

Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на Небеса преложше: сего бо ради высокий Бог на земли явися смиренный человек, хотяй привлещи к высоте Тому вопиющия: Аллилуиа.

Икос 8

Весь бе в нижних и вышних никакоже отступи неописанное Слово: снизхождение бо Божественное, не прехождение же местное бысть, и рождество от Девы Богоприятныя, слышащия сия:
Радуйся, Бога невместимаго вместилище; радуйся, честнаго таинства двери.
Радуйся, неверных сумнительное слышание; радуйся, верных известная похвало.
Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех; радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех.
Радуйся, противная в тожде собравшая; радуйся, девство и рождество сочетавшая.
Радуйся, Еюже разрешися преступление; радуйся, Еюже отверзеся рай.
Радуйся, ключу Царствия Христова; радуйся, надеждо благ вечных.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися великому Твоего вочеловечения делу: неприступнаго бо, яко Бога, зряще всем приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя, яко рыбы, безгласныя видим о Тебе, Богородице: недоумевают бо глаголати, еже како и Дева пребываеши, и родити возмогла еси. Мы же, таинству дивящеся, верно вопием:
Радуйся, премудрости Божия приятелище; радуйся, промышления Его сокровище.
Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая; радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая.
Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе; радуйся, яко увядоша баснотворцы.
Радуйся, афинейская плетения растерзающая; радуйся, рыбарския мрежи исполняющая.
Радуйся, из глубины неведения извлачающая; радуйся, многи в разуме просвещающая.
Радуйся, кораблю хотящих спастися; радуйся, пристанище житейских плаваний.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10

Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетован прииде, и Пастырь сый, яко Бог, нас ради явися по нам человек: подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девам, Богородице Дево, и всем, к Тебе прибегающим: ибо Небесе и земли Творец устрои Тя, Пречистая, вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебе научи:
Радуйся, столпе девства; радуйся, дверь спасения.
Радуйся, начальнице мысленнаго наздания; радуйся, подательнице Божественныя благости.
Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно; радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом.
Радуйся, тлителя смыслов упраждняющая; радуйся, Сеятеля чистоты рождшая.
Радуйся, Чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся, верных Господеви сочетавшая.
Радуйся, добрая младопитательнице девам; радуйся, невестокрасительнице душ святых.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Царю Святый, ничтоже совершаем достойно, яже дал еси нам, Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим Святую Деву, невещественный бо вжигающи Огнь, наставляет к разуму Божественному вся, зарею ум просвещающая, званием же почитаемая сими:
Радуйся, луче умнаго Солнца; радуйся, светило незаходимаго Света.
Радуйся, молние, души просвещающая; радуйся, яко гром враги устрашающая.
Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение; радуйся, яко многотекущую источаеши реку.
Радуйся, купели живописующая образ; радуйся, греховную отъемлющая скверну.
Радуйся, бане, омывающая совесть; радуйся, чаше, черплющая радость.
Радуйся, обоняние Христова благоухания; радуйся, животе тайнаго веселия.
Радуйся, Невесто Неневестная.
Кондак 12
Благодать дати восхотев долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати и, раздрав рукописание, слышит от всех сеце: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм, Богородице: во Твоей бо вселився утробе содержай вся рукою Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех:
Радуйся, селение Бога и Слова; радуйся, святая святых большая.
Радуйся, ковчеже, позлащенный Духом; радуйся, сокровище живота неистощимое.
Радуйся, честный венче царей благочестивых; радуйся, честная похвало иереев благоговейных.
Радуйся, Церкве непоколебимый столпе; радуйся, Царствия нерушимая стено.
Радуйся, Еюже воздвижутся победы; радуйся, Еюже низпадают врази.
Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение.
Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово! Нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех и будущия изми муки о Тебе вопиющих: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангел предстатель…» и 1-й кондак «Взбранной Водеводе…».

Молитва

О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси всех Ангел и Архангел и всея твари честнейши, Помощнице еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих Заступнице, печальных утешение, алчущих Кормительнице, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. О, Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй святейшия патриархи православныя, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы и весь священнический и иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити; и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше на невидимыя и видимыя враги наша. О, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице! Воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносные язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум и очи сердечныя, еже ко спасению; и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего, яко держава Его благословена и препрославлена, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 2

Моление теплое и стена необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице Владычице, предвари и от бед избави нас, едина вскоре предстательствующая.

Ин тропарь, глас 8

Повеленное тайно прием в разуме, в крове Иосифове тщанием предста безплотный, глаголя Неискусобрачней: Приклонивый схождением небеса вмещается неизменно весь в Тя; Егоже и видя в ложеснах Твоих, приемша рабий зрак, ужасаюся звати Тебе: радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак, глас 6

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Ин кондак, глас 6

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *