Преподобный Виссарион Чудотворец

Преподобный Виссарион Чудотворец

Преподобный  Виссарион  Чудотворец  Египетский,  по происхождению  египтянин,  был  рожден  и  воспитан  в  Египте.  Он  с  младых  лет  возлюбил  Господа  и  еще  в  молодости  крестился,  вел  строгую  жизнь,  соблюдал  себя  от  всякой  скверны  греховной,  стараясь  сохранить  данную  ему  при  Крещении  благодать.

Желая  узнать  ближе  монашескую  жизнь,  преподобный  Виссарион  Чудоторец  предпринял  путешествие  по  святым  местам,  был в  Иерусалиме,  посетил  преподобного  Герасима  (память  4  марта),  который  проводил  постническую  и  пустынную  жизнь  в  Иорданской  пустыне,  видел  и  других  пустынников,  поучаясь  у  всех  правилам  иноческой  жизни.

По  возвращении  на  родину  преподобный  Виссарион  Чудотворец  принял  постриг  и  стал  учеником  преподобного  Исидора  Пелусиота  (память  4  февраля).  Он  научался  у  него  добродетели,  молитвенному  деланию,  поощрялся  к  строгой  подвижнической  аскетической  жизни.  Он  раздал  все  свое  имущество,  полученное  по  наследству  от  родителей,  бедным,  приготовившись  к  отшельнической  жизни.

Святой  преподобный  Виссарион  Чудотворец,  удалившись  в  одно  пустынное  место,  принял  на  себя  обет  безмолвия,  вкушал  пищу  один  раз  в  неделю,  изнурял  себя  многочисленными  трудами,  умерщвляя  плоть.  Пост  его  был  беспримерным.  Иногда  преподобный  оставался  без  пищи  и  питья  по  40  дней.  Был  случай,  когда  святой,  погрузившись  в  молитву,  стоял  неподвижно  40  дней  и  40  ночей  без  пищи  и  сна.

От  Бога  преподобный  Виссарион  Чудотворец  получил  дар  великой  благодати  чудотворений:  когда  его  ученику  в  пути  сильно  захотелось  пить,  он  усладил  горькую  воду;  по  его  молитве  Господь  посылал  на  землю  дождь,  он  мог,  как  по  суше,  переходить  реки;  одним  словом  изгонял  бесов,  но  делал  это  прикровенно,  чтобы  избежать  славы.

Преподобный  Виссарион  Чудотворец  был  подобен  древним  пророкам.  Подобно  Моисею  молитвой  и  крестным  знамением  превратил  горькую  морскую  воду  в  сладкую  и  приятную  на  вкус,  чтобы  напоить  жаждующего.  Подобно  Иисусу  Навину  остановил,  помолившись,  движение  солнца,  чтобы  засветло  дойти  до  старца,  к  которому  держал  со  своим  учеником  путь,  а  путь  был  дальний.

Подобно  пророку  Божиему  Илие  молитвой  сводил  на  землю  дождь  во  время  засухи.  Подобно  Елисею  переходил  реки,  как  посуху.  Смирение  его  было  так  велико,  что,  когда  однажды  священник  велел  одному  из  насельников  скита,  впавшему  в  грех,  выйти  из  храма,  вместе  с  ним  вышел  и  преподобный  Виссарион  Чудотворец  со  словами:  «и  я  грешен».

Жизнь  святого  была  подобна  жизни  птицы  небесной.  Он  никогда  не  заботился  ни  о  чем  земном.  У  него  ничего  не  было,  даже  келии,  чтобы  голову  преклонить.  Спал  преподобный  Виссарион  Чудотворец  только  стоя  или  сидя.  Он  бродил  по  пустыне,  переходя  с  места  на  место,  не  имея  никакого  пристанища.  Ходил  по  горам  и  лесам  подобно  заблудившемуся  путнику.

Преподобный  Виссарион  Чудотворец  не  заботился  ни  о  пище,  ни  об  одежде.  На  нем  была  ветхая  одежда,  едва  прикрывавшая  наготу.  Днем   его  палил  зной,  ночью  холод,  но  это  нисколько  не  заботило  его.  Большую  часть  жизни  святой  провел  под  открытым  небом  в  молитвенном  уединении.  Мирно  отошел  ко  Господу,  достигнув  глубокой  старости,  приблизительно  в  конце  IV — начале  V  века.

Из  поучений  святого  Виссариона:

«Иноку  следует  быть  как  бы  оком,  подобно  херувимам  и  серафимам;  и  если  кто  живет  мирно,  не  имея  искушений,  такому  еще  более  нужно  бодрствовать  и  смирять  себя  перед  Богом,  дабы  как-нибудь,  возгордившись,  не  впасть  в  какое-либо  большее  согрешение;  ибо,  по  причине  гордости,  многие  впадают  в  брань  со  диаволом;  иногда  Бог  ради  нашей  немощи  не  посылает  нам  испытаний,  дабы  мы  не  погибли  совершенно.»  Святитель  Димитрий  РостовскийЖития  святых.

Память:  6  /  19  июня.

Кондак, глас 2:

Вышних сил подражав преподобне, образом птиц житие пожил еси, временная в забытии положив, непрестанным желанием влекомь к небесным добротам Христа Царя, дондеже того достигл еси Виссарионе: моли непрестанно о всех нас.

                                          КАНОН 

преподобному  Виссариону  Чудотворцу  Египетскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Пое́т Бо́гу Це́рковь, лику́ющи в па́мяти твое́й дне́сь, богодохнове́нне Виссарио́не, и ве́рою сла́вит вели́кия, о́тче, по́двиги твоя́.

Ра́б Бо́гу я́влься, порабо́тил еси́ душе́вными си́лами стра́сти теле́сныя и свобо́дь вся́кия зло́бы яви́лся еси́, о́тче всечу́дне.

Украси́вся добро́тами по́двиг твои́х, сосу́д яви́лся еси́ благопотре́бен Боже́ственнаго Ду́ха, Того́ де́йствия вмеща́ющь, Виссарио́не блаже́нне.

Богоро́дичен: Ду́ш льсте́ц мя́ привлече́ в поги́бельный ро́в, но мне́ простри́ держа́вную Твою́ ру́ку и ско́ро, Богоро́дице, к све́ту возведи́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Возше́л еси́ на высоту́ безстра́стия, вше́л еси́ во мра́к боговиде́ния, прия́л еси́ в се́рдцы твое́м боже́ственный зако́н, и́мже укре́плься, свети́льник пресве́тел мона́шествующих, преподо́бне, бы́л еси́.

Плодови́тая ма́слина, в дому́ боже́ственнем я́ве насажде́н, яви́лся еси́, о́тче, еле́ем по́двигов твои́х умасти́ на́ша ли́ца, восхваля́ющих твоя́, Виссарио́не преподо́бне, чудеса́.

Нестяжа́тельно пожи́в, блаже́нне, житие́, пти́цам подо́бно, о́тче, кри́лы же облегча́емь безстра́стия, вы́шния дости́гл еси́ оби́тели, ра́дуяся, сего́ ра́ди ве́рою тя́ ублажа́ем.

Богоро́дичен: Ле́ностно живо́т мо́й изжи́в и страстьми́ се́рдце оскверни́в, приступа́ю к Тебе́, Влады́чице, умиле́нием души́ и молю́ся уще́дрити и спасти́ мя́, покая́ния о́бразы мя́ утве́рждши.

Седа́лен, гла́с 1.

Воздержа́ния огне́м попали́в стра́сти, свеща́ светла́ безстра́стия яви́лся еси́, тму́ ду́ш на́ших отгоня́щи благода́тию. Те́мже дне́сь светоно́сную твою́ па́мять пра́зднуем весе́лием се́рдца, Виссарио́не, о́тче на́ш.

Богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со безпло́тными Того́ непреста́нно моли́ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щим Тя́ по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́. Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя́, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Ка́пли исцеле́ний прия́л еси́ от пучи́ны благода́тей, отсю́ду преложи́л еси́ во́ду морску́ю моли́твою твое́ю, му́дре, на сла́дость, исцеля́я ученику́ твоему́ жа́жду, досточу́дне.

Ника́коже да́же до ста́рости оскуде́л еси́, в житии́, богому́дре о́тче, в пусты́нях и гора́х заблужда́я хоте́нием, ища́й Бо́га, светлостьми́ па́че у́мных чуде́с тя́ просве́щша.

Бы́л еси́ смире́н и охужде́н, возноси́мь безстра́стием. Те́мже разрази́л еси́ возноше́ния де́монов, свети́льник мона́шествующих, о́тче, бы́в, благоче́стно ве́рою восхваля́ющих тя́.

Богоро́дичен: Стра́сти души́ моея́ исцели́, возраста́ющия ми́ преокая́нно, по́мысл просвети́, дале́че отгоня́щи тму́, Чи́стая, де́монов, оскорбля́ющих мя́ и всегда́ се́ти де́лающих ми́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Просвеще́ние, все́льшееся, преблаже́нне, Уте́шителя вну́трь души́ твоея́, веду́щую к Ца́рству показа́ стезю́, в не́йже ше́ствуя, де́монов ловле́ния и помраче́ния душе́внаго уклони́лся еси́.

Но́в я́влься Иису́с, богоно́се, со́лнца тече́ние уста́вил еси́ мольбо́ю светосия́нною, боже́ственными словесы́ украша́емь, блаже́нне, и чуде́с заре́ю просвеща́емь, и Бо́жиими чудесы́ мно́гими удобря́емь.

В кни́зе живо́тней написа́лся еси́ досто́йно, напи́санная вся́ сконча́в в боже́ственных кни́гах. Те́мже вопию́ ти́: рукописа́ние, о́тче, зо́л мои́х твои́ми расто́ргни ко Всеви́дцу Бо́гу мольба́ми.

Богоро́дичен: Стопа́м после́дуя, собо́р преподо́бных, из чре́ва Твоего́ Возсия́вшему неизрече́нным рождество́м, Де́во Ма́ти, с небе́сными ли́ки сочта́ся, с ни́миже моли́ся и испроси́ на́м очище́ние, чту́щим Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя́ возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Не оскуде́л еси́, мно́гим приближа́яся подвиго́м: ноще́й бо, преподо́бне, и дне́й четы́редесять пребы́л еси́ стоя́, непрекло́нен ну́ждными ну́ждами естества́.

Умертви́в твоя́ у́ды, я́же на земли́, чу́дне, живы́м де́йством исцеле́ния обогати́лся еси́ и живе́ши на небесе́х, умерщвля́ющих всегда́ ду́ш на́ших стра́сти исцеля́я.

Житие́ твое́, рыда́я, при́сно сконча́л еси́: жела́ние бо боже́ственное тя́, о́тче, вну́трь распали́. И ны́не на небесе́х обре́л еси́ утеше́ние, с преподо́бными ли́ки совокупля́яся.

Богоро́дичен: Госпо́дь из Тебе́ пло́тию ражда́ется, все́х Госпожу́ Тя́ тва́рей соде́лав, Его́же моли́, Чи́стая, облада́ющаго изба́вити врага́ ду́ши на́ша.

Конда́к, гла́с 2.

Вы́шних си́л подража́в, преподо́бне, о́бразом пти́ц житие́ пожи́л еси́, вре́менная в забы́тии положи́в, непреста́нным жела́нием влеко́м к небе́сным добро́там Христа́ Царя́, до́ндеже Того́ дости́гл еси́, Виссарио́не, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша, и в пла́мень са́ми поидо́ша, и бо́ги и́х обруга́ша, среди́ пла́мене возопи́ша и ороси́ я́ а́нгел: услы́шася уже́ у́ст ва́ших моли́тва.

Обнови́в ду́шу воздержа́ния благочести́вым, о́тче, ра́лом, кла́с многопло́ден возде́лал еси́, в жи́тницах соблюда́емь небе́сных, и пита́еши ве́рно воспева́ющия: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Све́ту сраствори́вся невеще́ственному, чи́ст све́т бы́л еси́ и быстрину́ речну́ю преше́л еси́, омочи́в ника́коже стопы́ твоя́: по стезя́м же пра́вым, богому́дре Виссарио́не, ходи́л еси́, греха́ му́тныя изсуши́в во́ды.

О, чу́до стра́шно! Ка́ко непива́емыя иногда́ во́ды пие́мы сотвори́л еси́ боже́ственным назнамена́нием и речну́ю быстрину́ преше́л еси́, тече́ние же удержа́л еси́ со́лнечное, Виссарио́не богому́дре, богозна́мении свяще́нными велича́емь.

Богоро́дичен: Му́дрость Бо́жия Ипоста́сная из Тебе́, Чи́стая, роди́ся, и злове́рныя мудрецы́ потреби́, и умудри́ мно́жество мона́шествующих и преподо́бных воспева́ти благода́тию: Благослове́нная, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Све́т тебе́ возсия́ я́ве, я́коже пра́веднику, и ра́дость, и весе́лие, я́ко пла́кавшу, о́тче, на земли́ приле́жно и стра́нну сея́ бы́вшу нестяжа́нием и вся́цем злострада́нием.

Ве́сь отню́д сраствори́вся коне́чными жела́нии, преподо́бне о́тче, гра́ды же и пусты́ни во умиле́нии мно́зе прохожда́л еси́, до́ндеже митропо́лию дости́гл еси́ вы́шнюю, све́тло украша́емь.

У́тро возсия́л еси́ на́м све́тлыми доброде́тели просвеще́нии, на́ша мы́сли просвеща́я при́сно. Те́мже твою́ светоно́сную дне́сь, о́тче Виссарио́не, соверша́ем па́мять.

Богоро́дичен: Но́ва родила́ еси́ Сы́на, Собезнача́льна, Чи́стая, Отцу́ Безнача́льному, и обнови́ла еси́ еди́на обетша́вшее на́ше естество́ лю́тыми преступле́нии, те́мже Тя́ согла́сно пое́м, Богоро́дице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Кре́пости низложи́л еси́ льсти́ваго, кре́постию препоя́сан духо́вною, и яви́лся еси́ си́лен на стра́сти, преблаже́нне, сего́ ра́ди чуде́с благода́ти прие́м от Бо́га, ве́рным исцелева́еши неисце́льныя неду́ги.

Яви́ся твоя́ ве́лия сла́ва, я́же по Бо́зе, все́й тва́ри, просвеща́я ве́рныя свяще́нными уподобле́нии непоро́чнаго твоего́ жития́, богому́дре Виссарио́не, вои́стинну мона́хов украше́ние и отце́в верхо́вниче.

Стеня́, пла́ча и се́туя, умиле́нием сле́зным кропя́ зе́млю при́сно, о́тче богому́дре, соверша́л еси́, до́ндеже обре́л еси́ боже́ственное утеше́ние, во гра́де Бо́жии со все́ми святы́ми, преподо́бне, всели́вся.

Процве́л еси́, о́тче, я́ко кри́н, доброде́тельными благово́нии на́ша облагово́нствуя ду́ши. Те́мже сотворя́ем па́мять твою́, злосмра́дия согреше́ний про́сим изба́витися тебе́ ра́ди, Виссарио́не, и вся́каго де́монскаго озлобле́ния.

Богоро́дичен: Умовре́дно согреша́я, неиспра́влен пребыва́ю, мно́гим нечу́вством объюроде́в. Те́мже зову́ Ти́, Влады́чице: в такове́й ну́жди су́ща посети́ мя́ ны́не и уврачу́й стра́сти смире́ннаго се́рдца моего́.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *