Святые Борис и Глеб


Святые  Борис  и  Глеб

Святые  Борис  и  Глеб  одни  из  первых  святых,  канонизированных  Русской  Православной  Церковью,  младшие  сыновья  князя  Владимира  Святославовича.  Из  двенадцати  сыновей  князя  Владимира  двое  младших  были  особенно  дороги  отцу,  и  не  только  потому,  что  они  последние,  а  еще  и  потому  что  были  истинными  христианами,  по  убеждению  и  по  характеру,  отличались  милосердием  и  добротой.

Глеб,  в  святом  крещении  Давид,  был  еще  в  детском  возрасте,  а  Борис  уже  возмужал.  Борис,  в  святом  крещении  Роман  в  честь  преподобного  Романа  Сладкопевца,  с  юных  лет  был  исполнен  благодати  Божией,  чтение  божественных  книг  было  его  любимым  занятием.  Больше  всего  любил  он  читать  жития  святых,  ему  очень  хотелось  уподобиться  им.  Глеб  находясь  все  время  при  своем  брате,  внимал  его  чтению,  непрестанно  от  него  поучаясь.

Находясь  уже  в  преклонном  возрасте  святой  князь  Владимир  никак  не  хотел  расставаться  с  младшими  любимыми  сыновьями,  хотя  и  назначил  им  тоже  области  во  владение:  Борису — Ростовскую,  а  Глебу — Муромскую.  Его  особое  расположение  к  младшим  сыновьм  было  заметно  всем  остальным,  но  все,  кроме  Святополка,  прозванного  впоследствии  «окаянным»,  относились  к  этому  снисходительно.

В  Святополке  зависть  возбудила  злобу,  он  искал  случая  расправиться  с  обоими  братьями,  боясь,  что  отец  пойдет  вопреки  права  старшинства  и  передаст  великокняжескую  власть  Борису.  В  это  время  орда  печенегов  напала  на  пределы  Киевские,  и  святой  равноапостольный  князь  Владимир  отправил  Бориса  с  многотысячной  дружиной  для  отражения  печенегов.

Расставание  с  отцом  было  тяжелым,  оба  как-будто  предчувствовали,  что  больше  не  увидятся.  Борис  пошел  с  дружиною  против  печенегов,  которые  бежали,  не  дожидаясь  его  прихода.  Между  тем  старец  отец,  Великий  князь  Владимир  скончался.  Как  только  Святополк  услышал  о  кончине  родителя,  он  быстро  прискакал  из  Вышгорода  в  Киев  и  сел  на  великокняжеский  престол.

Ночью  тайно  тело  равноапостольного  князя  было  привезено  из  Берестова  в  соборную  церковь.  Предчувствуя  козни  брата,  юный  Глеб,  оказавшийся  без  поддержки  отца  и  любимого  брата  Бориса,  вынужден  был  бежать  из  Киева  в  Муром.  Горькая  весть  о  смерти  отца  поразила  Бориса  на  обратном  пути  после  похода  на  печенегов.  Узнал  он  и  о  водворении  Святополка  на  Киевском  престоле.

Блаженный  Борис  решил  не  противиться  брату  и  принять  его  водворение  на  престол  со  смирением.  Святополк  же  боялся  Бориса,  его  дружины  и  любви  к  нему  киевлян  и  замышлял  убийство.  Он  подкупил  людей  и  отправил  их  навстречу  брату,  чтобы  умертвили  его.  Борису  сообщили  верные  люди,  что  замышляет  против  него  Святополк,  но  он  не  верил  в  такое  злодейство.

Борис  отпустил  дружину,  чтобы  не  пострадали  вместе  с  ним,  веря,  что  не  решаться  посланные  братом  наемники  на  убийство.  Они  же  как  дикие  звери  устремились  на  святого  и  вонзили  в  него  свои  копья.  Любимый  его  слуга,  отрок  Георгий,  попытался  закрыть  князя  своим  телом,  убийцы  и  его  пронзили,  убили  и  несколько  других  отроков,  бывших  при  князе.

Борис  еще  был  жив  и  молился  Господу  об  отпущении  врагам  своим  греха,  «бо  не  ведают,  что  творят».  Тогда  один  из  злодеев  пронзил  его  мечом  в  сердце.  Так  скончался  блаженный  Борис  на  двадцать  восьмом  году  жизни  24  июля  1015  года.  Его  привезли  в  Вышгород  и  положили  до  времени  в  церкви  святого  Василия,  подле  нее  позднее  захоронили.

Святополк  же  не  довольствовался  одним  убийством.  Услышав,  что  юный  Глеб  бежал  в  северные  области,  послал  настичь  его,  чтобы  там  погубить,  подобно  Борису.  Глеба  тоже  предупреждали    посланники  брата  Ярослава  об  опасности,  об  убиении  Бориса  Святополком  и  не  советовали  возвращаться  в  Киев.

Глеб  также,  как  и  Борис,  надеялся,  что  не  посмеют  убить  его,  тоже  отпустил  дружину  свою,  чтобы  они  не  пострадали,  а  сам  в  одинокой  ладье  поплыл  навстречу  убийцам.  Его  ладью  притянули  крюками  и,  несмотря  на  мольбы  Глеба  пощадить  его  юность,  расправились  с  ним.  Тело  его  было  зажато  двумя  колодами  на  пустом  месте.  Произошло  это  5  сентября  1015  года.

Так  и  лежало  оно  в  безвестности,  пока  не  отомстил  благоверный  князь  Ярослав  свирепому  Святополку  за  смерть  двух  братьев.  Святой  Борис  уже  давно  был  погребен  в  Вышгороде,  а  о  святом  Глебе,  убиенном  близ  Смоленска,  еще  не  все  знали.  Но  над  тем  местом,  где  лежал  святой  Глеб,  нетленные  мощи  его,  стали  совершаться  чудные  знамения.

Часто  проезжающие  поблизости  видели  то  горящую  свечу,  то  столп  огненный,  и  слышалось  им  тут  пение  неземное.  Князь  Ярослав  утвердил  мир  на  земле  Русской,  водворился  на  престоле  родительском,  стал  помышлять  о  воздании  должной  почести  братьям.  Он  прослышал  уже  о  чудных  явлениях  на  устье  Смядыни  и  послал  пресвитеров  отыскать  и  перевезти  тело  брата.

Изумительно  было  для  всех,  что,  пролежав  столько  времени,  тело  святого  страстотерпца  Глеба  осталось  нетленным,  он  лежал,  как  живой,  нетронутый  не  только  тлением,  но  и  хищниками.  Тело  святого  Глеба  было  привезено  в  Вышгород  и  положено  рядом  с  телом  брата  Бориса.  При  жизни  они  были  неразлучны  и  соедились  в  вечности.

Знамения  стали  происходить  и  от  гробницы  братьев  Бориса  и  Глеба.  Жители  Вышгорода  часто  приходили  на  святое  место  помолиться  страстотерпцам  и  попросить  о  помощи.  Прозревали  слепые,  начинали  ходить  калеки,  беснующиеся  очищались,  много  исцелений  последовало  от  мощей  святых  братьев.

Тогда  по  решению  Великого  князя  была  сооружена  церковь  во  имя  святых  страстотерпцев  Бориса  и  Глеба,  написана  их  икона  и  назначен  день  празднования  в  день  гибели  святого  Бориса  24  июля.  Во  время  Божественной  литургии  после  торжественного  освящения  церкви  последовали  новые  случаи  исцеления.

Канонизация  братьев  предположительно  была  совершена  2  мая  1072  года  при  перенесении  их  мощей  в  новую  церковь.  Братья  были  канонизированы  как  страстотерпцы,  что  свидетельствует  о  том,  что  они  приняли  смерть  не  от  рук  гонителей  христианства,  а  от  единоверцев,  и  их  мученический  подвиг  состоит  в  беззлобии  и  непротивлении  злу  насилием.

Примечательно,  что  Борис  под  именем  Роман  Русский  и  Глеб  под  именем  Давид  Польский  почитаются  как  святые  Римско-Католической  Церкви.  Первоначально  святые  Борис  и  Глеб  почитались  как  чудотворцы-целители,  позднее  русские  люди,  преимущественно  княжеский  род  стали  видеть  в  них  своих  заступников  и  молитвенников.

Все  последующие  князья  Киевские  почитали  страстотерпцев  Бориса  и  Глеба,  восстанавливая,  перестраивая,  благолепно  украшая  Борисо-Глебский  храм  и  раку  святых.  Во  время  нашествия  Батыя  на  Киев  в  1240  году  храм  был  разрушен,  сокрылись  святые  мощи  Бориса  и  Глеба  и  до  сих  пор  неведома  их  таинственная  судьба.

Местное  благоговейное  предание  гласит,  что  они  по  сей  день  глубоко  таяться  в  земле,  под  древними  сводами  прежнего  храма,  где  ныне  сооружена  новая  церковь  святых  страстотерпцев.  По  всей  Руси  было  сооружено  много  храмов  во  имя  святых  Бориса  и  Глеба,  на  месте  убийства  Глеба  на  реке  Смядыни  возник  Борисо-Глебский  монастырь  (не  позднее  1138  года).

Святые  Борис  и  Глеб

Молитвенная  традиция:  Святым  молятся  о  защите  от  внешних  и  внутренних  врагов.  Святые  Борис  и  Глеб  считаются  Небесными  покровителями  всех  русских  князей,  как  их  святые  сродники,  и  всего  русского  народа.

Память:  Святой  Глеб — 5  /  18  сентября,  святые  Борис  и  Глеб — 24  июля  /  6  августа,  перенесение  мощей — 2  /  15  мая.

 

АКАФИСТ   СВЯТЫМ   БЛАГОВЕРНЫМ   КНЯЗЬЯМ   СТРАСТОТЕРПЦАМ   БОРИСУ   И   ГЛЕБУ

Не  утвежден  для  общецерковного  использования.  Предназначен  для  келейного  чтения.

Тропарь, глас 2

Правдивая страстотерпца и истинная Евангелия Христова послушателя, целомудренный Романе с незлобивым Давидом, не сопротив стаста врагу сущу брату, убивающему телеса ваша, душам же коснутися не могущу. Да плачется убо злый властолюбец, вы же, радующеся с лики ангельскими, предстояще Святей Троице, молитеся о державе сродников ваших, богоугодней быти, и всем православным христианом спастися.

 

Кондак, глас 8

Аще и убиени бысте и во гробех положени, но на Вышнее Царство преидосте, оваго бо копии насунуша, другаго же, яко агнца незлобива, ножем зарезаша, тем и кровь ваша бысть исцеление миру, верою призывающим вас, святии, на помощь.

 

Кондак 1

Избраннии чудотворцы и преславнии страстотерпцы Христовы, украсившии души своя добродетелию и прешедшии поприще временныя жизни в страсе Божии, молите Христа Бога, Егоже даже до крове возлюбили есте, да спасет от бед и напастей и вечныя смерти всех с верою притекающих и с любовию зовущих к вам: Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Икос 1

Ангельским чином радость сотворили есте, преславная двоице, целомудренный Борисе с кротким Глебом, житием своим, зане Христа ради преходящее царство земное оставльше, Господа от всея души возлюбисте. Сего ради и мы, благодаряще Бога, показавшаго в вас силу благодати Своея, с любовию вопием к вам:

Радуйтеся, яко вкупе со отцем своим, князем Владимиром, суетных богов уклонистеся.

Радуйтеся, яко ко истинному Богу всею душею прилепистеся.

Радуйтеся, прекраснии цвети новопросвещенныя земли Русския.

Радуйтеся, пресветлыя звезды присносущнаго света Христова в стране нашей.

Радуйтеся, чистоту душевную возлюбившии.

Радуйтеся, дом Духу Святому себе соделавшии.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 2

Видевше, яко в мире сем вся суете и тлению причастна, измлада Христа возлюбили есте, честнии братия Борисе и Глебе, жизнь безстрастную стяжавше, славнии целомудрия рачитилие. Темже от страстей душевных и телесных молитвами своими свободите почитающих вас и поющих Богу: Аллилуиа.

 

Икос 2

Разум свой просветив книжным учением, чтение Божественных Писаний, наипаче же душеполезных повествований о страданиих мучеников зело возлюбил еси, блаженне Борисе; имиже себе и брата твоего Глеба назидал еси, Господа Иисуса Христа со слезами моляще, да не увлечетеся суетою мира сего, но да последуете стопам святых мучеников. Сего ради приимите от нас, святии братия, похвалы сицевыя:

Радуйтеся, путь правый в Царствие Небесное обретшии.

Радуйтеся, сим путем невозвратно шествовавшии.

Радуйтеся, разум свой в послушание веры предавшии.

Радуйтеся, сердцем своим единому Христу служити вожделевшии.

Радуйтеся, земли нашея удобрение.

Радуйтеся, всего мира пресветлии светильницы.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 3

Силою благодати Божия укрепляеми, крестным путем евангельским в житии вашем шестовали есте, благовернии Борисе и Глебе. Темже и нас молитвами вашими от всех козней лукаваго диавола укрепите, да непреткновенно возможем проити путем заповедей Божиих и выну воспевати: Аллилуиа.

 

Икос 3

Имуще пред умныма очима своима образ Христа Господа, усерднии подражателие Ему в житии вашем явистеся; получивше же от отца вашего, князя Владимира, во обладание грады Ростов и Муром, о насаждении в земли вашей веры Христовы и благочестия паче всего потрудистеся, и правосудием, кротостию, смирением и милосердием к бедным любовь народа своего стяжали есте, доблии страстотерпцы Борисе и Глебе. Сего ради приимите и от нашего усердия к вам похвалы сицевыя:

Радуйтеся, вернии ученицы Спасовы.

Радуйтеся, благочестия столпи непоколебимии.

Радуйтеся, родителей ваших с любовию почитавшии.

Радуйтеся, друг друга и братию свою искреннею любовию возлюбившии.

Радуйтеся, целомудрия ревнителие.

Радуйтеся, девства и чистоты хранителие.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 4

Бурею зависти и злобы одержим, брат ваш Святополк окаянный страстию прельстився властолюбия, лиши вас земнаго царствия, святии Борисе и Глебе; Христос же безконечное царство вам дарова, Емуже со ангельским воинством предстояще, молитеся спасти любовию поющих: Аллилуиа.

 

Икос 4

Слышав святый князь Борис, на реце Альте стоя с вои своими, о злом Святополка умышлении, яко хощет его убити, не емляше веры тому, не чаяше бо таковыя злобы от брата. Обаче смущашеся мыслию, и печалию одержим, вшед в шатер свой, со слезами моляшеся Христу Богу и Пресвятей Богородице, и повеле иерею утреню пети. Весть же прием, яко приближишася уже убийцы, прилежнее нача молитися, да не поставит сего Господь Святополку во грех. И се внезапу нападоша нань убийцы и копии прободоша его. Не по мнозе же времене, яко агнец непорочный, заклан бысть на реце Смядыни и блаженный Глеб. И тако предсташа святии братия вкупе в Небеснем Царствии Христу Богу, радующеся. Мы же, почитающе мученическую кончину их, усердно вопием:

Радуйтеся, в горних селениих со святыми мученики и со всеми святыми Пресвятей Троице предстоящии.

Радуйтеся, непрестающим веселием наслаждающиися.

Радуйтеся, яко богатство исцелений верующим изливаете.

Радуйтеся, яко от внезапныя смерти почитающих память вашу избавляете.

Радуйтеся, яко веселием духовным сердца наша исполняете.

Радуйтеся, яко предстательством вашим пред Богом печали и скорби наша утоляете.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 5

Боготечныя звезды явистеся, доблии страстотерпцы Борисе и Глебе, на заре христианства в стране нашей, богоугодным житием своим уверяюще соплеменники в спасительности Православныя веры и научающе благодарне пети Богу: Аллилуиа.

 

Икос 5

Видевше, како святии братия Борис и Глеб вожделевше будущих благ, паче же любве ради Христовы, царство земное и славу его ни во чтоже вмениша, никакоже противящеся закалающему их брату, венцы мученическия получиша, песньми духовными людие их прославляют и радостно зовут:

Радуйтеся, вселенныя заступницы.

Радуйтеся, стране нашей поборницы на враги.

Радуйтеся, маслины плодовитыя, в дому Божии возрастшии.

Радуйтеся, финиксы, добродетельми процветшии.

Радуйтеся, врачеве болящих и бесов прогонителие.

Радуйтеся, в бедах и скорбех призывающим вас с верою скории помощницы.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 6

Проповеди Христове о любви к ближним последуя, Георгий, верный слуга твой, княже Борисе, душу свою за тя положи; хотя телом своим прикрыти тя от врагов, вкупе с тобою убиен бысть. По мале же времени брат твой, благоверный князь Глеб, яко агня незлобив, от своего злаго раба заклание прият; и тако вы трие в Чертог Небесный внидосте, идеже со ангельскими чины Богу вопиете: Аллилуиа.

 

Икос 6

Возсияли есте, яко два светила на тверди церковней, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, богоугодным житием своим и мученическою кончиною показующии нам путь к незаходимому свету Христу. Темже молим вас тьму неверия и развращения в стране нашей разгнати, да единомысленно вси взывают вам сице:

Радуйтеся, просветителя страны нашея, князя Владимира, отрасли честныя.

Радуйтеся, корене правоверия ветви богонасажденныя, цвети благоухания процветшии.

Радуйтеся, яко во уделех своих, Ростове и Муроме, идолы потребили есте.

Радуйтеся, яко тьму язычества тамо прогнали есте.

Радуйтеся, яко светом боговедения просвещаете помраченныя умы.

Радуйтеся, яко теплотою молитв ваших согреваете хладная сердца.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 7

Хотя явити новый источник благодати Своея, Человеколюбец Господь нетление дарова честным мощем вашим, боголюбезная двоице Борисе и Глебе, знаменьми и чудесы прослави я. Мы же, дивящеся в вас всемогуществу и благости Бога, вопием Ему: Аллилуиа.

 

Икос 7

Новаго Каина братоубийцу, Святополка победив, благоверный князь Ярослав, и уведев, яко многая знамения и чудеса от гробов ваших, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, бывают, с радостию поведа о сем митрополиту Илариону, и по благословению его созда в честь вашу церковь в Вышгороде, идеже поставлены быша честныя мощи ваша. Мы же, светло празднующе святую память вашу, со умилением зовем:

Радуйтеся, мученическими венцы увенчаннии на небеси.

Радуйтеся, дары чудотворений прославленнии на земли.

Радуйтеся, яко и прежде прославления вашего дивная знамения над гробом вашим являхуся.

Радуйтеся, яко столп огненный и свещи горящия тамо зряхуся.

Радуйтеся, яко тамо ангельская пения слышахуся.

Радуйтеся, яко при открытии мощей ваших благоухания церковь вся исполнися.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 8

Странники и пришельцы, по Апостолу, явистеся на земли, боголюбезнии Борисе и Глебе, дольняя презирающе, горних взыскующе, вся помышления к Богу имуще, братнею любовию совокупльшеся, благочестно пожисте. Темже и нам помозите вашими молитвами добродетельное житие возлюбити и пети Богу: Аллилуиа.

 

Икос 8

Всею душею и всем сердцем возлюбивше Христа и Церковь Его в жизни временней, братия блаженнии, и по преставлении вашем не оставляете во время благопотребно вразумляти преступающих закон евангельский и законы церковныя. Сего ради Церковь Святая ублажает вас сице:

Радуйтеся, Господеви, а не человеком угождавшии.

Радуйтеся, на стражи закона Христова стоящии.

Радуйтеся, во граде Дорогобужи жену некую, в праздник святителя Николая работавшую, разрушением храмины ея и изсушение руки наказавшии.

Радуйтеся, по триех летех с верою притекавшей ко святым мощем вашим жене той исцеление подавшии.

Радуйтеся, двух мужей, в Вышгороде в темницу неповинно заключенных, чудесно свободившии.

Радуйтеся, сим чудом великаго князя киевскаго Михаила-Святополка, никогоже предавати на казнь по клевете, вразумившии.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 9

Всякия недуги исцеляти дадеся вам благодать от Бога, якоже великомученик Георгий, во сне явлься некоему слепцу поведа, послав его к вам: той же, пришед в Вышгород, пребываше дни некия при церкви вашей, усердно моляся, и получив прозрение, благодарне возопи Богу: Аллилуиа.

 

Икос 9

Ветии многовещаннии не могут достойно восхвалити вас, страстотерпцы Христовы Борисе и Глебе, за любовь и милосердие ко всем человеком страждущим: вся бо страна наша исполнися славою чудес ваших, имже удивляющеся с верою вопием вам: Радуйтеся, яко всех призывающих вас с верою от различных недугов исцеляете.

Радуйтеся, яко молитвами вашими слепии прозреваху.

Радуйтеся, яко вашим ходатайством хромии и безнозии хождение получиша.

Радуйтеся, яко в Вышгороде отроку некоего мужа Мирона-огородника в сонном видении явистеся и крестным знамением сухую и скорченную ногу его здраву сотвористе.

Радуйтеся, во граде Турове инока Мартина, в тяжцей болезни суща, в келии яве посетившии и сцеление ему подавшии.

Радуйтеся, яко и всем труждающимся скории помощницы.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 10

Спастися хотяще от вечныя смерти, достоблаженнии Борисе и Глебе, души ваша украсили есте целомудрием, смирением, кротостию и прочими добродетельми, и прешедше поприще временныя жизни, венцев неувядаемых сподобистеся; и ныне, предстояще Престолу Господа Славы, молитеся прилежно о чтущих память вашу и вопиющих Богу: Аллилуиа.

 

Икос 10

Стена и заступление, богомудрии угодницы Борисе и Глебе, есте отечеству в годину скорби и нестроений, и прибежище всем с верою призывающим вас на помощь во всяких бедах и напастех, дерзновение бо велие имуще, святии, у Христа Бога помогати и спасати вопиющих вам таковая:

Радуйтеся, неисчерпаемии источницы Божественных исцелений.

Радуйтеся, реки чудес и дарований духовных.

Радуйтеся, яко сущим в бедах и напастех избавление подаете.

Радуйтеся, ослепленным владимирцем князем Мстиславу и Ярополку Ярославичем, в церковь вашу на Смядыни пришедшим, прозрение даровавшии.

Радуйтеся, Димитрию Донскому победити татарскаго царя Мамая помогшии.

Радуйтеся, благоверному князю Александру Невскому на помощь противу Велгера свейскаго с небес явльшиися.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 11

Пение хвалебное и благодарственное приносим дивному во святых Своих Богу нашему, даровавшему Церкви Своей и стране нашей дивных чудотворцев, священную двоицу Бориса и Глеба, иже ныне со ангельскими чины и со всеми святыми вопиют на небеси: Аллилуиа.

 

Икос 11

Светозарнии светильницы незаходимаго Солнца правды, Христа Господа, явистеся, добропобеднии Борисе и Глебе, земли нашея покровителие и защитницы, ихже ныне священную память совершающе, во умилении душ и сердец вопием:

Радуйтеся, веселие и радование стране нашей.

Радуйтеся, крепости и забрала воинов христолюбивых.

Радуйтеся, Престолу Господа Славы предстоящии.

Радуйтеся, зарею трисолнечнаго света озареннии.

Радуйтеся, яко отверзошася вам врата Едемская.

Радуйтеся, яко лицем к лицу Господа зрите.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 12

Благодать единения и братолюбия испросите у Бога отечеству вашему, святии миротворцы Борисе и Глебе, да вси людие возлюбят друг друга и единодушно исповедуют Православную веру, воспевающе Христу, Спасителю нашему, песнь: Аллилуиа.

 

Икос 12

Поюще добродетельное ваше житие, преисполненное нелицемерныя любве к Богу и ближним, мученическую кончину и славу на небеси и на земли по преставлении вашем, прилежно молим вас, блаженнии братие Борисе и Глебе: не возгнушайтеся нас, грешных и недостойных, зовущих к вам:

Радуйтеся, Господеви верно послужившии.

Радуйтеся, светом и солию земли нашея явившиися.

Радуйтеся, добродетелем отца своего подражавшии.

Радуйтеся, вкупе с ним в радость Господа вшедшии.

Радуйтеся, сонму мученик сопричтеннии.

Радуйтеся, в лице святых славою многою от Бога превознесеннии.

Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 13

О преславнии и пречуднии чудотворцы, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, приимите от нас сие малое приносимое вам моление, и вашими молитвами у Престола Божия утвердите в стране нашей мир и благочестие, Церковь Святую сохраните от ересей и расколов, и всех православных христиан оградите от врагов видимых и невидимых, от неверия и развращения, от бед и скорбей, да, благодарни суще, вопием Спасителю Христу Богу нашему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

 

Молитва

Святии страстотерпцы, боголюбивая двоице, благовернии князи Борисе и Глебе, измлада всею душею Христа возлюбившии, целомудрие, кротость, смирение и прочия добродетели стяжали есте, и яко агнцы незлобивии, от брата своего неправедное убиение претерпели есте, чистыя своя души в благоприятную жертву Богу принесосте и от Него венцы нетленныя прияли есте. Припадающе к честному образу вашему, молим вас в дусе сокрушенне и смиренне: вознесите своя усердныя молитвы ко Всемилостивому Спасу нашему, да подаст нам, чтущим святую память вашу, великия Своя и богатыя милости, Церковь Свою Святую да соблюдет от ересей и расколов, в чадех ея да оживет дух правыя веры и любве, дух ведения и благочестия, да дарует всем нам вся, яже к жизни временней и вечней потребная. Ей, святии страстотерпцы, ускорите на помощь к нам, якоже сроднику вашему благоверному князю Александру Невскому и избавите страну нашу от врагов видимых и невидимых, от глада, огня, смертоносныя язвы, от всяких бед и напастей; разгоните облежащий ны мрак неверия и развращения, да мирно и благочестно поживем в веце сем и сподобимся христианския кончины и добраго ответа на Страшнем Суде Христа Бога, Емуже подобает честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Животворящим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 

  

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *