Преподобный Макарий Великий

Преподобный Макарий Великий

Преподобный  Макарий  Великий  Египетский — христианский  святой-отшельник,  автор  50  бесед  и  7  подвижнических  слов,  а  также  ряда  молитв,  входящих  в  обязательное  утреннее  и  вечернее  правило  православного  христианина.

Одна  из  главных  мыслей  старца  Макария:  «Если  душа  в  сем  еще  мире  не  примет  в  себя  святыни  Духа  за  многую  веру  и  за  молитвы  и  не  сделается  причастницею  Божественного  естества,  то  она  непригодна  для  Небесного  Царства».  Еще  одно  высказывание  преподобного:  «Где  Святой  Дух,  там,  как  тень  за  солнцем,  последуют  гонения  и  борьба».

Земная жизнь, по учению преподобного Макария, со всеми ее трудами, имеет лишь относительное значение: приготовить душу, сделать ее способной к восприятию Царства Небесного, воспитать в душе сродство с Небесным отечеством. «Душе, истинно верующей во Христа, должно переложиться и перемениться из нынешнего порочного состояния в другое состояние, доброе, и из нынешней уничиженной природы в другую, Божественную природу, и переделаться в новую — при посредстве силы Святого Духа». Достичь этого можно, если «мы истинно веруем и любим Бога и во всех Его святых заповедях вращаемся».

Житие:  Преподобный  Макарий  Великий  Египетский  родился  в  селении  Птинапор  в  Нижнем  Египте  приблизительно  около  300  года.  По  желанию  родителей  он  вступил  в  брак,  но  скоро  овдовел.  Ранняя  смерть  жены  обратила  его  мысли  к  Богу.  Когда  же  его  родители  почили,  святой  подвижник  раздал  оставшееся  имение  на  их  поминовение,  а  сам,  найдя  неподалеку  старца-инока,  пошел  под  его  духовное  водительство.

Старец  построил  Макарию  келию  недалеко  от  своей,  научил  бдению,  посту  и  молитве.  Пропитание  подвижники  доставляли  себе  плетением  корзин  и  рукоделием.  Преподобному  пришлось  противостоять  многим  искушениям.  Он  уклонился  от  места,  на  которое  его  поставил  местный  епископ,  и  удалился  для  уединенного  безмолвия,  к  которому  была  более  расположена  его  душа.

Враг  спасения  начал  упорную  борьбу  с  подвижником.  Он  сотрясал  его  келию,  внушал  греховные  помыслы,  но  преподобный  Макарий  побеждал  беса  молитвой  и  крестным  знамением.  Некая  девица  из  соседнего  села  оклеветала  Макария,  обвинив  его  в  соблазнении.  Жители  села,  поверив  ее  наветам,  избивали  и  издевались  над  подвижником.  Он  сносил  все  со  смирением  и  даже  отдавал  вырученные  от  рукоделия  деньги  на  прокормление  девицы.

Потом,  когда  эта  девица,  не  могущая  разрешиться  от  бремени,  в  муках  призналась  в  своем  грехе  и  указала  действительного  виновника,  люди  были  потрясены  смирению  подвижника  и  собирались  идти  к  нему  на  покаяние,  но  преподобный  Макарий  Великий  удалился  от  них  и  переселился  на  Нитрийскую  гору  в  Фаворской  пустыне.

Там  святой  прожил  три  года,  затем  отправился  к  преподобному  Антонию  Великому,  став  его  преданным  учеником.  Старец  многому  научил  Макария,  а  когда  увидел,  что  тот  достиг  духовной  зрелости,  благословил  его  удалиться  в  Скитскую  пустыню  (на  северо-западе  Египта)  для  дальнейшего  духовного  совершенствования  и  постижения  тайн  монашества.

По  словам  Димитрия  Ростовского  святой  Макарий  так  воссиял  подвигами,  что  его  уже  в  тридцатилетнем  возрасте  начали  называть  «юношей-старцем».  В  сорок  лет  подвижник  был  посвящен  в  сан  священника  и  поставлен  настоятелем  иноков  Скитской  пустыни.  При  этом  преподобный  Макарий  Великий  часто  посещал  Антония  Великого,  получая  его  советы  и  наставления.

Когда  великий  старец  отошел  ко  Господу,  преподобный  Макарий  Великий  получил  в  наследство  от  него  его  посох,  а  с  ним  принял  духовную  силу  Великого  Антония.  За  его  глубочайшее  смирение  и  прочие  добродетели  Господь  удостоил  его  дара  прозорливости  и  исцеления  страждущих.  Это  привлекало  к  нему  множество  людей.

Но,  высоко  ценя  уединение,  преподобный  Макарий  Великий  выкопал  под  своей  келией  глубокую  пещеру,  куда  удалялся  для  молитвы  и  богомыслия.  Свое  необыкновенное  смирение  старец  сохранил  до  конца  жизни.  Дьявол,  встретившийся  ему  однажды  в  пустыне  и  желавший  его  погубить,  признался,  что  не  может  победить  подвижника  из-за  его  смирения.

Однажды  святой  Макарий  застал  в  своей  келии  вора,  грузившего  на  стоявшего  рядом  осла  его  вещи.  Не  подав  вида,  что  он  хозяин  этих  вещей,  авва  стал  молча  помогать  увязывать  поклажу.  Отпустив  вора  с  миром,  блаженный  сказал  себе:  «Мы  ничего  не  внесли  в  этот  мир,  ясно,  что  ничего  не  можем  и  унести  отсюда.  Да  будет  благословен  Господь  во  всем!»  

Преподобный  Макарий  Великий  учился  святости  не  только  у  суровых  пустынников,  которых  он  со  временем  превзошел,  но  и  у  живущих  в  миру.  Так  однажды  во  время  молитвы  святой  услышал  голос:  «Макарий,  ты  не  достиг  еще  того  совершенства,  как  две  женщины,  живущие  в  городе».  Подвижник  отправился  в  город  и  нашел  этих  двух  женщин.

Женщины  состояли  в  браке  с  двумя  братьями.  Они  никогда  не  сказали  дурного  слова,  никогда  не  ссорились,  очень  хотели  уйти  в  монастырь,  но  мужья  их  не  отпустили,  и  они  дали  обет  не  произносить  ни  одного  мирского  слова  до  смерти. 

«Поистине  Господь  не  ищет  девы  или  замужней,  ни  инока,  ни  мирянина,  но  ценит  лишь  свободное  намерение  человека  и  на  добродетельное  его  произволение  посылает  благодать», — сказал  святой  Макарий.

В  годы  правления  арианина  Валента  преподобный  Макарий  Великий  был  подвергнут  гонениям  и  сослан  на  пустынный  остров.  Там  творением  чудес  и  проповедью  он  обратил  в  христианство  всех  населявших  его  язычников.  Гнавший  его  арианский  архиепископ  Лука  устыдился  и  разрешил  старцу  вернуться  в  пустыню.

Преподобный  Макарий  Великий  дожил  до  97  лет.  Перед  кончиной  ему  явились  святые  Антоний  и  Пахомий  и  известили  о  близком  переходе  в  Небесную  обитель.  Преподобный  дал  наставления  ученикам,  благословил  их  и  почил  со  словами:  «В  руки  Твои,  Господи,  предаю  дух  мой».

Мощи  преподобного  Макария  находятся  в  Амальфи  в  Италии  и  в  монастыре  Макария  Великого.  В  монастыре  Макария  Великого  в  Египте,  основанном  на  месте  подвигов  подвижника    и  расположенном  в  92  километрах  к  северо-западу  от  Каира  в  Нитрийской  пустыне,  хранится  голова  евангелиста  Марка  и  мощи  Макария  Великого;  мощи  святителя  Макария,  епископа  Египетского,  и  Макария  Александрийского,  а  также  часть  мощей  святого  Пророка  и  Крестителя  Господнего  Иоанна  Предтечи.

Монастырь Макария Великого в Египте    Мощи Макария Великого

Житие  святого  Макария  Великого  составил  святитель  Серапион,  епископ  Тмуитский  в  IV  веке.  Согласно  ему  родители  преподобного,  священник  Авраам  и  его  жена  Сарра,  были  бесплодны  да  самой  старости,  и  только  на  склоне  лет  Господь  послал  им  сына,  который  трепетно  почитал  родителей  до  самой  их  кончины.

Память:  19  января  /  1  февраля.    

 

Тропарь Макарию Великому, Египетскому, глас 1:

Пустынный житель, и во плоти Ангел, / и чудотворец явился еси, Богоносе отче наш Макарие, / постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим, / исцеляеши недужныя и души верою приходящих ти. / Слава Давшему ти крепость, / слава Венчавшему тя, / слава Действующему тобою всем исцеления.

Кондак преподобному Макарию Великому, глас 1

Блаженную жизнь скончав в житии с мученическими лики, в земли кротких достойно водворяешися, богоносне Макарие, и пустыню, якоже град, населив, благодать приял еси от Бога чудес, темже тя почитаем.

Молитва первая преподобному Макарию Великому

О преподобие отче Макарие! Молим тя мы, недостойные, испроси предстательством твоим у Всемилостиваго Бога нашего нам здравие душевное и телесное, тихое и богоугодное житие и добрый ответ на Страшнем Суде Христове. Угаси молитвами твоими разжженые на рабов Божиих (имена) стрелы диавольскии, да не прикоснется нам злоба греховная, да благочестно скончавше временное житие, сподобимся наследовати Царствие Небесное и купно с тобою славити Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Молитва вторая преподобному Макарию Великому

Преподобне отче Макарие! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих. Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь. Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва третья преподобному Макарию Великому

О, священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Макарие, не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих. Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю, не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва, аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у Престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится. Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

КАНОН   преподобному  Макарию  Великому

Припев: Преподо́бне о́тче Мака́рие, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ли́цы изра́ильтестии, невла́жными стопа́ми по́нт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Боже́ственным све́том сия́я и со а́нгелы, о́тче, ны́не водворя́яся, моли́твами твои́ми спаса́й соверша́ющия всесвяще́нную твою́ па́мять и в ра́дости вопию́щия: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Пу́ть, к жи́зни веду́щий, неукло́нно, преблаже́нне, ше́ствуяй, соверши́л еси́, избе́г мяте́жей, и бесо́вская смуще́ния разори́л еси́, ра́достно взыва́я: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Умертви́в плотско́е мудрова́ние по́стническими твои́ми боре́нии, Боже́ственному Ду́ху покори́л еси́, о́тче, и, Сего́ управля́емь Боже́ственною си́лою, в ра́дости вопия́л еси́: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Вся́ кра́сная оста́вил еси́, непреста́нную возлюби́в, о́тче, красоту́ в дому́ Госпо́дни, иде́же шу́м чи́сте пра́зднующих, в ра́дости вопию́щих: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Безле́тнаго Сы́на Безнача́льнаго Отца́, пло́ть на́с ра́ди, челове́ков, бы́вша, Чи́стая, во утро́бе заче́нши, под ле́том Сего́ родила́ еси́ несказа́нно. Ему́же и, ра́дующеся, вопие́м: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Зако́ну повину́лся еси́ Ду́ха, Его́же всеору́жием препоя́сався, преподо́бне, не зако́ну греха́ произволе́ние подклони́л еси́.

Горе́ к Бо́гу мудрова́ние име́я, богоно́се, я́же на земли́ оста́вил еси́, боле́зньми воздержа́ния непреста́нно облегча́емь.

Расто́рг у́зы естества́, преесте́ственным и чи́стым твои́м житие́м, богоно́се, су́щих па́че естества́ прия́л еси́ де́йство.

Да Бо́гу, блаже́нне, в безмяте́жии бесе́дуеши, в пусты́ни, о́тче, жи́ти изво́лил еси́, от мо́лв удаля́яся.

Богоро́дичен: Спасти́ хотя́ челове́ка на поле́зное, я́ко Благоде́тель Человеколю́бец, в Твою́ утро́бу неопи́санно, Богома́ти, всели́ся.

Конда́к, гла́с 4.

В дому́ Госпо́дь воздержа́ния вои́стинну тя́ положи́, я́коже звезду́ непреле́стную, световодя́щу концы́, о́тче отце́в, Мака́рие преподо́бне.

Седа́лен, гла́с 1.

Воздержа́ния огне́м, я́ко зла́то в пещи́, му́дре, искуси́вся, светле́йший яви́лся еси́, сего́ ра́ди к небе́сному преста́вился еси́ Ца́рствию. Те́мже, ве́рою восхваля́юще тя́, вопие́м: благода́ть, ми́лость и очище́ние прегреше́ний на́ших, о́тче, испроси́.

Богоро́дичен: Напра́ви ны́ на пу́ть покая́ния, укло́ньшияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие жили́ще.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница А́гнца и Па́стыря, пове́шена на дре́ве, ме́ртва зря́щи, пла́чущи, веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Тле́емаго а́бие ве́тхаго челове́ка совле́клся еси́, о́тче, с грехо́вными страстьми́ воздержа́нием незави́стным, обле́клся же еси́ в но́ваго по Христе́, всече́стне.

Светле́йшее твое́ житие́ я́ко пра́вило изве́стнейшее вся́кия, о́тче, боже́ственныя доброде́тели показа́ся в моли́твах и посте́х, бде́ниих же и мольба́х ко Христу́ Человеколю́бцу.

Дрема́ния твои́м ве́ждом, богому́дре, не да́л еси́, до́ндеже, о́тче, до́м себе́ сотвори́л еси́ красне́йший Всеви́дцу Влады́це, к Нему́же взыва́л еси́: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

В ю́ности целому́дрие, в ста́рости ра́зум, во все́м же житии́ пожда́ние и долготерпе́ние и ко все́м любо́вь показа́л еси́, взыва́ющим: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богоро́дичен: Умерщвле́нныя, Всечи́стая, челове́ки оживи́ла еси́, па́дшия сия́ к тле́нию возста́вила еси́, Жизнода́вца ро́ждши, избавля́ющаго взыва́ющия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

Просте́р, сла́вне, души́ у́мное и чу́вства, му́дре, упра́вив, бы́л еси́ хра́м освяще́н Бо́гу и всече́стен.

Стропти́вейшаго зми́я увяди́в кова́рства и того́ го́рькия ко́зни притупи́л еси́, при́сно в Боже́ственном зако́не ду́шу устроя́я.

Украси́л еси́, преподо́бне, души́ трича́стное и, влады́ку у́м поста́вив, име́л еси́ Христа́, наставля́ющаго к ше́ствию небе́сному.

Богоро́дичен: Де́ва роди́ Пречи́стаго Бо́га, законополага́юща все́м чистоту́ и святы́ню благоче́стия су́щим на земли́ возвеща́юща.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

В пусты́ни жи́ти усе́рдно возлюби́л еси́, богоно́се, в не́й Бо́га прие́мля, избавля́ющаго тя́ и соблюда́юща твоя́ стопы́.

Непрекло́нен в поще́нии, богому́дре, пребы́л еси́ да́же до конца́, храня́ сие́ опасе́ние, и́мже нетле́ннаго сподо́бился еси́ я́ве наслажде́ния.

Равноа́нгельно на земли́ житие́ пожи́л еси́, равноа́нгельную и че́сть досто́йно получи́л еси́, со а́нгелы все́х Бо́гу предстоя́.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́ во утро́бе, Богома́ти, Безнача́льнаго Бо́га Сло́ва, на́с ра́ди, челове́ков, бы́вша непрело́жна по на́м, во двою́ зна́емаго естеству́.

Конда́к, гла́с 1.

Блаже́нную жи́знь сконча́в в житии́, с му́ченическими ли́ки в земли́ кро́тких досто́йно водворя́ешися, богоно́сне Мака́рие, и пусты́ню, я́коже гра́д, насели́в, благода́ть прия́л еси́ от Бо́га чуде́с, те́мже тя́ почита́ем.

И́кос:

Богоно́снаго бы́в у́бо Анто́ния учени́к, о́тче, и́скренний, я́коже во́ск, изобразу́емь, вся́кую изобрази́л еси́ того́ пои́стинне доброде́тель и страда́ния. Те́м и, я́ко Илия́ сугу́бо, я́коже ино́му Елиссе́ю, тебе́ чуде́с благода́ть даде́ся, и предве́дения осия́ние и́стины получи́вшему, ве́лие положи́ся во все́м ми́ре дея́ние жития́ твоего́, воздвиза́я спя́щия в поги́бельней про́пасти, те́мже тя́ почита́ем.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Свы́ше манове́нием и Бо́жиею по́мощию враги́ низложи́в, победоно́сец, зовы́й, бы́л еси́: препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Очи́стив мглу́, от страсте́й бы́вшую, безстра́стия просвеще́нием озари́лся еси́, зовы́й, блаже́нне: препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Уясни́в ду́шу доброде́тельными благоле́потами, красе́н добро́тою Бо́гу бы́в, песнопе́л еси́, ра́дуяся: препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Призыва́я ны́, плене́нныя, Де́во, во е́же бе́хом в нача́лех, во чре́во Твое́ всели́вся, воплоти́ся Человеколю́бец Госпо́дь, Бо́г отце́в на́ших Благослове́нный.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Глаго́лы жи́зни ве́чныя, всеблаже́нне, в се́рдцы твое́м прие́м, пло́ть увяди́л еси́, ми́ру же умертви́лся еси́ и, в живоно́сную ме́ртвость оде́явся, — Го́спода по́йте, — взыва́еши, — и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ми́лостива бы́ти, богоно́сне, еди́наго Благода́теля моли́ твою́ всесвяще́нную па́мять пра́зднующим, согреше́ний оставле́ние си́м испроша́я: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ма́нием к Бо́гу непреста́нным внима́я и отону́днаго осия́ния зарю́ прие́мля, све́т противосия́ющий проза́рный, я́ко зерца́ло, посыла́еши пою́щим: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

На ле́ствицу, к небеси́ просте́ртую, на не́йже утвержде́н яви́ся Госпо́дь, о́тче, возше́л еси́, боже́ственными восхожде́ньми при́сно предуспева́я, преподо́бне, до́ндеже дости́гл еси́ пою́щих: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Пое́м Тя́, Обра́дованная, Бо́га бо воплоще́нна на́м родила́ еси́. Те́мже Богоро́дицу Тя́ вси́ имену́ем, богоприя́тную трапе́зу, добро́ту Иа́ковлю, — Го́спода по́йте, дела́, — вопию́ще, — и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Слеза́ми у́бо по́стническими ни́ву се́рдца твоего́ напои́л еси́, ра́дуяся же, о́тче богоно́се, ны́не в ра́дости рукоя́ти собира́еши подвиго́в по́чести, те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Незаходи́мый возсия́ тебе́ све́т, и присносу́щное весе́лие восприя́, иде́же, лику́я со а́нгелы о́крест Царя́ и Го́спода, ве́рою соверша́ющия па́мять твою́ помина́й, о́тче всеблаже́нне.

Возмо́гл еси́ избежа́ти де́монов стреля́ния и кова́рствий лука́вых, спасе́ся, блаже́нне, душа́ твоя́, свята́, чиста́ и нескве́рна, насле́дия небе́снаго сподо́бися, помина́й у́бо пою́щия тя́.

Зако́ном, о́тче, страда́льческим подвиза́лся еси́ досто́йне и победи́л еси́. Те́мже тя́ сла́вы венце́м еди́н Благоде́тель почте́ и боже́ственнаго светоявле́ния сподо́би и блаже́нных наслажде́ний.

Богоро́дичен: Я́ко все́х тва́рей Творца́ ро́ждши, Богома́ти, превозшла́ еси́ всю́ тва́рь боже́ственною сла́вою, и святы́нею, и благода́тию, и вся́кими доброде́тели пе́рвшествы. Те́мже Тя́ вси́ велича́ем.

Свети́лен.

А́нгельскаго жития́ жела́я, удали́л еси́ тебе́ сама́го в пусты́нях и, стра́сти покори́в плотски́я, равноа́нгелен показа́лся еси́, о́тче на́ш богоно́сне.

Богоро́дичен: Держа́вным Твои́м покро́вом от враго́в наве́та Твоя́ рабы́, Чи́стая, соблюди́ вся́ ны́ невре́дны: Тя́ бо и́мамы Еди́ну прибе́жище в ну́ждах.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *